ROBÒTICA AMB BEE BOTS

Avui hem realitzat una de les activitats del nostre projecte Els oficis, mitjançant els Bee bots. En petits grups hem triat un ofici i hem hagut de buscar les imatges (estris i eines de treball) de cada ofici. Hem hagut de programar el nostre Bee bot per arribar a la targeta del nostre ofici. Uiii quina feinada a donar ordres i vigilar de no equivocar-nos! Ens ho hem passat genial!!!

 

HALLOWEEN

A molts països de parla anglesa celebren Halloween. No només estem aprenent la llengua sinó que també la cultura!

Aquestes dues setmanes hem repassat els colors i hem après el vocabulari de les parts de la cara.

Hem explicat dos contes meravellosos: el conte cascada que podeu veure a la foto i GO AWAY BIG GREEN MONSTER https://www.youtube.com/watch?v=9FLl3bM8VLA&t=21s

Després hem repassat els noms dels personatges de Halloween i l’expressió “go away” (= ves-te’n!) a través d’aquesta cançó https://www.youtube.com/watch?v=Ec1cz_jHQM8

També hem jugat fent endevinalles, hem pintat, hem començat a comptar…

Si voleu seguir practicant us deixo unes activitats: de reforç, aprofundiment i ampliació

 

MÚSICA: LA PULSACIÓ

La pulsació és el batec. Des de ben petits/es que la treballem quan piquem de mans (o amb molts altres gests) Algunes cançons tradicionals ens ajuden a marcar-la i comptar-la.

https://www.youtube.com/watch?v=S4t8D-UX1fA

Tres tambors (hem marxat seguint la pulsació) https://www.youtube.com/watch?v=oDyt0_zh80w

ENGLISH: COLOURS

A ENGLISH hem començat recordant els colors!

Ho hem fet a través d’un conte preciós anomenat Mouse Paint: primer hem fet titelles, després hem mirat el conte i, finalment, hem visualitzat el video: https://www.youtube.com/watch?v=AjohJiyvA0Q

Hem fet molts jocs per recordar els colors: dictats, endevinalles, dibuixos…I hem après la cançó I see something blue, que és molt tranquila, senzilla i ens ajuda a fer memòria del que hem après. https://supersimple.com/song/i-see-something-blue/

Si voleu seguir practicant us deixo unes activitats: de reforç, aprofundiment i ampliació. Reforç (recordar paraula- color). Aprofundiment (escollir paraula i color): https://es.liveworksheets.com/am847655vr

MÚSICA

QUI CANTA ELS SEUS MALS ESPANTA!

Durant aquests mesos de confinament s’ha evidenciat que la música és una NECESSITAT!  A l’escola comencem forts/es. Primer hem començat repassant cançons que ens agraden, us en deixem algunes d’enllaçades (n’hi ha moltíssimes més): A l’escola hi ha fantasmes https://www.youtube.com/watch?v=UcWF0bMgAho

Sóc un bolet, de Jordi Tionetti https://www.youtube.com/watch?v=n5xA6cwq6bs

M’agrada la tardor, cançó popular  https://www.youtube.com/watch?v=n5xA6cwq6bs

L’esquirol https://www.youtube.com/watch?v=ANgi028uZLM

Ja estem a CM i comencem a parlar amb vocabulari tècnic, treballem les QUALITATS DEL SO: durada (llarg, curt), alçada (agut, greu), intensitat (fort, fluix). Hem fet algunes activitats per treballar la DURADA (llarg- curt), com la que podeu veure a la foto. Després ens hem centrat en la INTENSITAThttps://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo i https://www.youtube.com/watch?v=Mfh6dMySREE

També hem cantat la cançó del Marrameu picant fort, al mig i fluix https://www.youtube.com/watch?v=lOBta6XAtmQ

Després hem escoltat un trosset de La tardor de Vivaldi https://www.youtube.com/watch?v=9LnkdIUJdK0

Hem parlat dels instruments, hem identificat ràpidament els canvis d’intensitat (fort fluix) que ens han quedat claríssims després d’observar aquest musicograma:  https://www.youtube.com/watch?v=9LnkdIUJdK0