La diada de Sant Jordi es treballa a l’escola des de tots els nivells. Les setmanes prèvies, els nens i nenes de cicle mitjà i cicle superior han d’escriure un relat en català amb la temàtica que vulguin. A més a més també poden presentar d’altres en castellà i en anglès. Durant la setmana de Sant Jordi els tutors trien 3 finalistes i el jurat (mestres de l’escola) tria el guanyador de cada classe. Els diplomes i les roses s’otorguen a la diada.
Aquí podeu veure penjats els finalistes:
Des de P-3 fins a 6è els alumnes fan un conte conjunt per classe. P3 i P4 fan la Llegenda de Sant Jordi i a partir de P-5 el conte és inventat.
Durant la setmana també es fan activitats plàstiques on elaboren la seva rosa, dracs i punts de llibres.
Aquest any, tant les portades dels contes com les roses i els dracs s’han fet amb material reciclat.
El dia de Sant Jordi tots els treballs s’exposen al centre i les famílies poden venir a veure’ls.
Aquí teniu un recull de fotografies:
El mateix dia els alumnes reciten un poema i canten una cançó. És un acte també obert a les famílies.
Com la nostra escola és d’agrupament de sords, les classes que tenen alumnes amb aquesta deficiència auditiva signen tant el poema com la cançó.
Aquest és un exemple de la classe de P4:
Sant Jordi no tenia cap soldat
Pel matí, algunes mestres i les logopedes vam representar la llegenda i als nens els hi va agradar molt 🙂
Els alumnes de cicle mitjà van crear amb el Paintbrush la seva pròpia Llegenda de Sant Jordi. Mireu que divertida va quedar!