Organització
1. El nostre grup d’alumnes disposa d’una tutora, que serà la responsable d’orientar el procés educatiu dels
alumnes, tant a nivell individual com col·lectiu. Vetllarà especialment per al
desenvolupament personal de l’alumnat i per l’assoliment progressiu de les competències bàsiques i coordinarà,
aaquests efectes, els i les mestres que atenen un mateix alumnat, com de l’elaboració d’adaptacions del
currículum a les necessitats i característiques de l’alumnat.
2 Correspon a la tutora la relació amb les famílies o tutors legals dels alumnes del grup i el seguiment de
la documentació, acadèmica i de tot tipus, que sigui necessària per al procés d’ensenyament i aprenentatge de
l’alumnat del grup.
Actuacions dels equips docents de cicle
1 En relació amb el desenvolupament del currículum i el procés del seu alumnat, els mestres de cicle tindran
les funcions següents:
Fer el seguiment global de l’alumnat del grup i establir les mesures necessàries per a la millora de
l’aprenentatge, d’acord amb el projecte educatiu del centre.
Fer col·legiadament l’avaluació de l’alumnat, d’acord amb la normativa establerta i amb el projecte educatiu
del centre, i adoptar les corresponents decisions de promoció.
Avaluació
1 L’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat serà contínua i global, de manera que es tindrà en
compte especialment el progrés de l’alumne en el conjunt d’àrees del currículum.
2 L’avaluació prendrà en consideració els diferents elements del currículum, el treball fet a classe i l
‘interès i l’esforç a progressar demostrat per l’alumne. Es posarà especial cura en l’avaluació formativa i en el
grau d’adquisició de les competències bàsiques.
3 En el supòsit que el progrés de l’alumne no sigui l’adequat, s’establiran mesures de reforç per facilitar-li
l’adquisició dels aprenentatges bàsics i imprescindibles per poder seguir el procés educatiu. Aquestes mesures
s’adoptaran en qualsevol moment del cicle.
4 La mestra avaluarà els aprenentatges de l’alumnat, els processos d’ensenyament i la seva pròpia
pràctica docent.
5 En acabar l’etapa s’elaborarà un informe global individualitzat del procés seguit per l’alumne i del nivell
d’adquisició dels aprenentatges i de les competències bàsiques. Es garantirà la confidencialitat de les dades
obtigudes.
Per a l’educació obligatòria, s’identifiquen com a competències bàsiques les vuit competències següents:
Competències transversals:
Les competències comunicatives:
1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2. Competències artística i cultural
Les competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital
4. Competència matemàtica
5. Competència d’aprendre a aprendre
Les competències personals:
6. Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:
7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
8. Competència social i ciutadana