Dia 7 #joemquedoacasa – LLENGUA i EDUCACIÓ FÍSICA

Bon dia bonics i boniques!! A per l’últim dia de la setmana i un dia menys de confimanent!

Avui teniu un vídeo ! I no només surto jo… així que espero que us agradi 🙂

 

És divendres! Per tant toca dictat!! Haureu de trobar algú per casa que us pugui ajudar…. la mare, el pare, el germà…qui estigui disposat a fer de profe. I us haurà de dictar el text que teniu a sota (que ja us vaig donar dilluns per estudiar).

Agafeu un full i un boli i…. a demostrar que sou capaços de fer 0 faltes!!!

M’agradaria saber com us ha anat el dictat, així que podeu comentar al bloc, en aquesta mateixa publicació, quantes faltes heu fet! Sinó em podeu enviar un mail o una foto del dictat! El que us vagi millor.

Jo estic segura que amb el temps que heu tingut, no en tindreu CAP!

Crec que el germà de la mare que més ens agradava, de petits, era l’oncle Guillem. I no era només perquè fos molt amable, sinó també perquè viatjava més que tota la família junta. Cada vegada que tornava dels seus viatges ens portava regals i ens explicava si l’avió era gran o si havia tingut problemes durant l’embarcament. Sempre l’escoltàvem amb els ulls oberts i li demanàvem fent cara de bons nens que ens deixés acompanyar-lo.

I per acabar, podeu fer aquestes últimes activitats sobre la b/v i ja donem per finalitzat aquesta norma ortogràfica. Ho penjo així, ja que d’aquesta manera els que tingueu ordinador o no podeu fer les activitats.

RECORDEU: ho heu de fer sols, sense ajuda d’apunts. És per comprovar si després de molt practicar ho hem après. Després us ho podeu autocorregir amb els vostres apunts.

1.Completa les paraules amb B/V: 

….idre, ….iga, sa….a, dis….arat, to….allola, ca….inaàl….um….ia, ta….erna, ….assa, ad….ocat, ….aró, casca….ell, ….a….a, cara….el·lapa….ellóga….ardinaarro….a, ja….elina, si….ella. 

 

2.Ompli els buits de les frases següents amb B o V, segons calgui: 

-         L’ad__ocat que representa__a el   __aró  de Montfort va demostrar que aquest no era un co__ard com tothom pensa__a. 

-         Vam entrar a aquella ta__erna a prendre un  plat de  fa__es. 

-         No sabia que Pere  haguera viscut de menut al País __asc. 

-     Vaig ha__er de callar-me el que pensa__a sobre el fet que li hagueren posat un casca___ell al gat. 

-         Els a__ets són uns arbres bastant comuns als nostres boscos. 

-         Vull pro___ar l’automò__il a___ans de comprar-me’l. 

-         Eixe tro___ador esta___a considerat una persona molt sà__ia. 

-         Li va eixir un mal al lla__i de tant de menjar endí___ies. 

-         El ca__aller ca__alca__a sobre el seu ca__all. 

-         T’has d’espa__ilar si vols vindre al pa___elló d’esports. 

-         M’he deixat el telèfon ___il en la ta___erna on hem anat a prendre una copa pensant-me que el duia a la ga___ardina. 

-         El tram____ia que passa____a per ____iscaia va en ____estir  un cotxe. 

 ¿ “B” o “V” ? 

a_ecedario  bar_a  ad_ertencia  _onita 
_isita  _iajar  terri_le  _acuna 
al_aricoque  _arco  afecti_o  ca_ar 
ar_usto  _arriga  afirmati_o  chi_ato 
a_anzar  _estir  agrada_le  te_eo 
a_estruz  _astón  aguanie_e  cla_o 
_arba  _erja  Ála_a  cor_ata 
_ino  _ata  ama_le  cu_o 
_anco  _erde  andu_e  cur_a 
_iejo  be_é  aperiti_o  de_olver 
a_rir  _ella  agrada_le  _osque 
ad_ertir  _entilador  centa_o  _ago 
afirmati_o  _estia  chi_o  _orde 
ama_le  _ender  o_stáculo  _aler 
cue_a  _igote  atra_esar  _aliente 
su_ir  _einte  a_entura  _ola 
o_struir  _oda  _alcón  _obo 
atre_er  _aso  _alonmano  _ela 
a_ión  _olsa  _iña  _icicleta 
_andido  _onito  _oca  _entana 

 Dile a Verónica que debe ser__ir la comida en cuanto llegue tu hermana de la inauguración del nue__o hospital.

Está prohi__ido  __enir al colegio con minifalda.

No dejes que las __erduras  hier__an mucho tiempo. Las acompañaremos con hue__os re__ueltos.

El __ueno de Bernardo __ino a __uscar su li__reta para escri__ir un dictado.

Mi __ecina siempre lo dice: “Vi__e y deja __ivir“. 

Perci__o un cierto olor a quemado que pro__iene de aquella vi__ienda.

Blas su__ las escaleras corriendo para __urlar a sus perseguidores.

No quiero que Belinda sepa es estu__imos de __acaciones en Turquía.

Juan esta__a comprando ser__illetas en el supermercado cuando reci__ la noticia de que su __ieja amiga Violeta ha__ía ganado un concurso literario.

Este __erano __ucearemos y haremos pesca su__marina.

Busqué en el __aúl de mi a__uela y encontré un medallón muy __onito aunque no tenía ningún __alor.

Varios chicos su__ieron a la cima del monte y estu__ieron __eintiún días acampados alimentándose sólo de lo que encontraron por allí.

Mi madre siempre me da las __uenas noches cuando me acuesto y me tapa con la __ana.

Tu__e que tomar diez __illetes de cinco euros porque no tenía ninguno más grande.

Mis compañeras tu__ieron un gra__e altercado con el atracti__o dependiente de una tienda de ropa.

Lo que empezó siendo una le__e infección en el __razo terminó con un ingreso en urgencias y con cuarenta de fie__re.

 

Des de l’àrea d’educació física tornem a compartir algunes propostes senzilles que podeu fer a casa amb poc material. Us animeu?

Recordeu que és important realitzar activitat física durant el nostre confinament ja que ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir el nostre sistema immunitari, controlar el nostre pes, enfortir els ossos i musculatura, reduir l’ansietat i millorar el nostre estat d’ànim.

EDUCACIÓ FÍSICA

MALABARS (Continuació de la sessió anterior)

MATERIAL: Ordinador, 3 boles de malabars
Seguiu aquest enllaç i apreneu a fer malabars .

2 PILOTES:

https://www.youtube.com/watch?v=rWQoSCxGSzI

3 PILOTES:

https://www.youtube.com/watch?v=Ys5cJ6fMBOc

ENTRENAMENT

MATERIAL: Pantalla amb internet per reproduir vídeo. Roba còmode.

Fer la sèrie d’exercicis que us va indicant el vídeo.

https://www.youtube.com/watch?v=kYsA9-Qbtyk

ZUMBA PER A PRINCIPIANTS

MATERIAL: Pantalla amb internet per reproduir vídeo. Roba còmode.

Realitzar el ball de Zumba íntegre. El podeu fer un cop al dia o cada dos.

https://www.youtube.com/watch?v=r09zk5mp_Nk

Recorda estirar abans i després de la sessió.
Les dues últimes propostes les podeu fer cada dia, és important per mantenir-nos actius.

 

2 comentaris a “Dia 7 #joemquedoacasa – LLENGUA i EDUCACIÓ FÍSICA

Respon a Mónica Moreno Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *