SOM CICLE SUPERIOR!!!!

Som 5èA, la classe de la Céilí, una dansa tradicional irlandesa que ve acompanyada violins, acordions i flautes entre altres instruments. Céilí significa “celebració” en irlandès. Antigament, s’anomenava “ceilidh” a una reunió social de qualsevol mena,  moltes d’aquestes ocasions no només tenien un caràcter festiu, sinó també literari, i a més de ballar i cantar es feien recitals diversos. En les darreres dècades ha canviat el seu significat i avui fa referència només a la dansa.

Som 5èB, la classe del Country, un ball que arriba dels EEUU, de mitjans del segle passat. Es balla en coreografies on els ballarins es posen en files. L’origen del ball country es remonta a las danses tradicionals dels cowboys a l’oest dels EEUU, que ballaven en línea durant els descansos de les seves activitats de ramaderia i “rodeos”.

Som  6èA, la classe de la Samba. La Samba és un ball amb molt de ritme, d’origen afrobrasiler a mitjans del segle XIX al Brasil. La població esclava va començar a barrejar les seves tradicions musicals amb ritmes més europeus com el vals o la polca i va sorgir aquest nou tipus de dansa. Es ballava en celebracions i festivals.

Som 6è A, la classe de la Bachata. La Bachata és un ritme musical que ve de la República Dominicana, té arrels cubanes i dels ritmes africans. Els instruments que l’acompanyen són: la güira, la guitarra, els bongos i timbals i les maraques. Bachata significa festa, celebració… En general, les lletres de la Bachata expressen sentiments profunds d’amor, passió i nostàlgia.

 

 

MA FAMILLE!!

Els nens i les nenes de cinquè de les classes del Vinicunca i del Cotopaxi han fet unes exposicions en francès sobre la família, inventant-se diversos personatges i presentant-los davant dels companys i les companyes.

Aquí teniu una petita mostra!! Ho han fet molt bé!

Au revoir!.

Ha arribat el dia de la Pau

El darrer 30 de gener vam celebrar el Dia Internacional de la Pau a la nostra escola, un dia molt important i a la vegada molt interessant per treballar a l’aula.

Pel matí, cicle superior ens vam barrejar i vam fer grups que estaven formats per nens i nenes de 5è i 6è. Una vegada vam tenir els grups, vam haver de pensar diferents desitjos. Uns d’ells van ser individuals i uns altres de col·lectius, ara bé, tots els desitjos havien d’estar relacionat en com nosaltres volíem aconseguir la pau. Aquests desitjos els havíem d’escriure en un petit paper en forma de cor i després pintar-lo de verd. Vam aconseguir que l’arbre que teníem a la paret del passadís tingués moltíssimes fulles i totes elles amb els nostres desitjos.
Després d’aquesta activitat ens vam reunir tots els alumnes de l’escola i les mestres per col·locar-nos estratègicament al pati i que des de la part més alta de l’escola es pogués llegir la paraula PAU.

Va ser un matí molt divertit i diferent, a més a més, vam aprendre molt els uns dels altres i vam poder compartir una estona tots plegats.

 

 

 

 

 

 

La notícia

La notícia

Durant les primeres setmanes del segon trimestre hem estat treballant la tipologia textual de la notícia. Al començament vam veure diferents exemples i ens vam adonar que les notícies tenen una estructura molt específica.

Totes les notícies tenen un títol, un subtítol, un cos, una imatge amb el seu peu de fotografia i el nom de l’autor o autora. Quan vam tenir clars aquests conceptes, ens vam dedicar a cercar les diferents parts en unes quantes notícies.

Perfecte, ja havíem vist diferents notícies i també havíem estudiat les seves parts. Què havíem de fer aleshores? Fer la nostra notícia!

Durant unes setmanes vam estar elaborant-les i quan les vam tenir llestes, les vam pujar al nostre Drive. Us agradaria llegir-les? Si cliqueu aquí llegireu les notícies de 5èA i si cliqueu aquí les de 5è B

Esperem que us agradin molt, nosaltres ens ho hem passat d’allò més bé.

TORNA L’APADRINAMENT LECTOR

Els alumnes de 5è i 6è s’han tornat a reunir amb els alumnes de Cicle inicial i 3r per fer de padrins lectors.

Ens vam reunir al primer trimestre i està previst que ens puguem reunir un cop cada mes.

Es signa un contracte molt seriós on ens comprometem a

” TREBALLAR LA LECTURA AMB GANES D’APRENDRE I PASSAR-S’HO BÉ”

És una experiència molt bonica que ens encanta. Creem grans lectors i lectores a l’escola d’una manera molt especial!