Paraules amagades

Voleu jugar a endevinar paraules? Teniu dos nivells segons la quantitat de lletres que té la paraula. Aquí teniu uns quants jocs:

Nivell fàcil Nivell avançat

Us proposem que ara feu vosaltres amb Scratch un joc amb una altra paraula. Per poder-lo fer teniu una ajuda a l’apartat d’Scratch del bloc, us deixo aquí l’enllaç:

Qui vulgui compartir el seu joc pot escriure un comentari posant l’enllaç del seu projecte d’Scratch. Si teniu dubtes li pregunteu al Carles.

ENIGMA 6

Aquest vegada us proposem us enigma jerogíflic.Heu de respondre a la pregunta amb la pista que hi ha a sota d’aquesta, endavant!

COM VAN QUEDAR ELLES, A LA CLASSIFICACIÓ?

NNNNNN

REPTE DE LECTURA!

Us proposem aquest repte per continuar llegint i gaudint de la màgia de la lectura! Feu clic a la paraula repte i descobriu les proves a superar!

REPTE7

De cada lectura, us proposem que trieu i ens envieu l’activitat que més us agradi!
-Inventa un final diferent.
-Crea un petit còmic d’un fragment.
-Crea un nou personatge que podria haver sortit al llibre.
-Fes una descripció d’un personatge i dibuixa’l.
-Crea un pòster amb una frase que expressi la història, el missatge o el que t’ha ensenyat el llibre.
-Fes un esquema de les parts del llibre i el que succeeix.
-Escriu un recull de les frases que més t’han agradat.
-Crea i envia la banda sonora del teu llibre.
-Inventa i dibuixa una nova portada.

Solucions enigma 3 i 4 .Nou enigma!

Els resultats dels enigmes ! Molta sort!

Enigma 3
El nombre u!
Enigma 4
Cinc fulls de paper, perquè les pàgines 111 i 112 són les dues cares d’un mateix full.
NOU ENIGMA!
OUS i GALLINES
Una gallina pon dos ous en tres dies.Quants dies es necessiten perquè quatre gallines ponguin dues dotzenes d’ous?

SOLUCIONS: ENIGMA 1,2 i NOUS ENIGMES !

Aquí us deixem les solucions:
ENIGMA 1
QUALSEVOL OCELL, JA QUE LES MUNTANYES NO VOLEN.

ENIGMA 2
50 OVELLES.EL PASTOR I EL SEU FILL TENEN CAMES I LES ÀLIGUES TENEN URPES.

NOUS ENIGMES

Teniu fins dijous vinent per respondre, cada divendres publicarem les solucions, endavant!!!

ENIGMA 3 UN NÚMERO CURIÓS
Quin és el número que té tantes lletres com indica la seva xifra?

ENIGMA 4 L’ENIGMA DES FULLS
La Mercè estava tan empipada que va arrencar les pàgines 6,7,84,85,111 i 112 d’un llibre.
Quantes en va arrencar en total?

Viatgem a través de l’univers!

Bon dia nois i noies,

En aquests dies de confinament entenem que tots i totes estem molt cansats d’estar a casa i el que realment ens agradaria és sortir i poder gaudir de l’aire lliure. Com que malauradament avui dia encara no ho podem fer, us proposem que us descarregueu l’aplicació Solar System Scope, la qual és totalment gratuïta, perquè pugueu viatjar per tot l’univers i ningú us pugui confinar a les vostres cases. Si no podeu descarregar l’aplicació pel motiu que sigui també ho podeu fer a través de la seva web.

Us animeu fer un viatge espacial des de l’habitació de casa?

A més, si voleu podeu veure com passa l’estació espacial internacional, ho podeu veure cada vespre entre les 20 i les 22h, cada dia passa a hores i minuts diferents, depenent de la trajectòria. Només veureu una estrella que es mou, però penseu que és un satèl·lit artificial amb astronautes dins a milers de kilòmetres de distància. Hi ha una app que us diu cada dia a quina hora la podeu veure: ISS DETECTOR

Coronavirus invaders

Heu practicat amb l’Scratch aquests dies? Mireu quin joc he adaptat per combatre el coronavirus. Per jugar mou el nen i la nena movent el ratolí i renta’t les mans clicant el botó esquerra. Apunta als coronavirus per lliurar-te d’ells. Vigila, si tens el virus a prop protegeix-te i queda’t a casa.

Si voleu jugar des del mòbil o tauleta moveu el nen i la nena amb el dit i renteu-vos les mans apretant sobre les mans.

PREDIM EL TEMPS FENT MÀGIA AMB EL COLA CAO!

APRÈN A PREDIR EL TEMPS AMB UNA TASSA DE COLA CAO

Per saber quin temps farà només cal que et preparis una tassa de llet amb cacau. Quan te l’hagis servit, observa les bombolles que hi surten. Si no se’n fan, remou-ho una mica!

Ø Si les bombolles es queden al centre, no surtis sense paraigües!
Ø Si les bombolles se’n van capa al costats ràpidament vol dir que al cel no hi haurà gaires núvols.
Ø Si les bombolles es mouen lentament cap als costats de la tassa vol dir que el temps serà una mica gris, però que s’aclarirà al llarg del dia.

I AIXÒ PER QUÈ?
Les bombolles es mouen d’una manera o un altra depenent de la pressió atmosfèrica. La pressió és un bon indicador del temps que farà: si la pressió és alta, vol dir bon temps; i si és baixa, vol dir que s’apropen borrasques.

Coreografies per treballar des de casa

Hoooolaaaaaa!!!!!

Que soni la música…i  que es balli!!

Per si us avorriu molt a casa podem fer  Educació Física a distància, així que us proposo 3 coreografies que podeu practicar. En podeu escollir una (o podeu fer les 3) i quan tornem a l’escola les podem fer entre tots.  A més, qui se n’aprengui alguna i es vulgui gravar la pengeu al vostre drive i la compartiu amb mi.

Propostes van:

1.- “Ain’t your Mama” de Jennifer Lopez

2.- “Most Girls” de Hailee Steinfeld

3.- “Alone” de Marshmello (Just Dance 2020)

Espero els vostres vídeos!!

Bernat