LA DIADA DE SANT JORDI

El passat dilluns 23 d’abril va ser la diada de Sant Jordi. Durant tot el dia vam realitzar diferents activitats per celebrar aquesta data tant senyalada.

Pel matí vam fer el Certament dels Jocs Floral on es van entregar els premis a les millors produccions literàries (rodolins, contes, poesies…)

Per la tarda es va portar a terme “L’intercanvi literari” que va consistir en fer un canvi de llibres entre l’alumnat, que prèviament havien dut de casa. Va ser una activitat molt maca i on els nens van gaudir molt.

Aquell dia els nens/es de cicle inicial es van endur a casa un munt de feines fetes durant la Setmana Cultural relacionades amb Sant Jordi (roses, punts de llibre…).

CELEBREM LA CASTANYADA!

El passat divendres 28 d’octubre els nens i nenes de cicle inicial vam celebrar la castanyada. Les activitats realitzades al llarg del dia foren:

• Esmorzar de tardor: els nens i nenes van poder fer un tastet de els fruits i les fruites típiques de la tardor: pomes, peres, raïm, mandarines, taronges, magranes, moniatos, ametlles i pinyons.

• Visita de la Marieta Castanyera: ens van regalar castanyes i li vam poder ensenyar les nostres danses.

• Danses: cada nivell, amb l’ajuda del mestre de música,  van ballar una cançó típica de la castanyada. Van gaudir molt fent-ho!

• Tastet de castanyes: després de ballar vam tornar a les classes i vam poder menjar les castanyes que la Marieta Castanyera ens havia regalat.

Va ser un dia molt especial i divertit!

LA SETMANA DEL CARNESTOLTES

Aquest curs el nostre Carnestoltes va ser el Mike, un personatge de la pel.lícula “Monstruos S.A” i ens va donar unes consignes molt divertides i relacionades amb el tema de l’any, les emocions:

– Venir vestit de negre.
– Portar alguna cosa al cap.
– Portar la cara pintada.
– Portar els mitjons a les mans.

El dijous dia 3 de març era el dia de la truita i teníem previst fer una sortida tots els nens i nenes de Cicle Inicial al camp per menjar-nos el nostre entrepà però, el temps no ens va acompanyar, i ens vam quedar a l’escola. Però no us penseu que va ser un dia qualsevol… ens ho vam passar molt bé perquè vam estar fent tallers de jocs i dibuix a les quatre classes.

El divendres dia 4 va ser la GRAN FESTA DEL CARNESTOLTES!!! A la tarda tots els alumnes van venir disfressats, vam fer una rua al pati i després vam estar ballant i compartint el pati amb mestres, pares i nens/es.

Ens ho vam passar GENIAL!!!!!!!!!!!

LA FIRA DEL CIRC

El divendres 18 de Febrer vam anar al pavelló d’esports d’Esparreguera per fer l’activitat “La fira del Circ” amb altres classes de 2n de diferents escoles. Els mestres d’Educació Física del poble són els responsables d’organitzar diferents estacions d’activitats relacionades amb el circ. Les activitats que vam realitzar eren:

– Malabars amb cintes, plats xinesos, etc.
– Acrosport: realització de figures amb els cos.
– Salt de trampolí i poltre.
– Barra sueca i patins.
– Estació de les feres on ens maquillàvem, ens disfressàvem i fèiem salts amb cèrcols i altres obstacles.

Els alumnes es van repartir en grups on coincidien amb altres nens i nenes del mateix curs però d’altres escoles. A cada estació estàvem una estona i després canviàvem.
Ens ho vam passar molt bé i des d’aquí felicitem els mestres d’Educació Física de totes les escoles perquè les activitats estaven molt ben organitzades i ens ho vam passar
súper bé!

Aquí us deixem unes fotos perquè gaudiu amb nosaltres i veieu com ens ho vam passar!

LES ESTRELLES DE MOZART

El dijous 17 de Març els alumnes del Cicle Inicial, juntament amb els nens i nenes de 3r, vam anar a veure l’obra de teatre “Les estrelles de Mozart”. Es tractava d’un espectacle i audició musical sobre la vida i obra de Mozart amb música interpretada en directe. La protagonista era la Reina de la Nit que no recorda de quina òpera havia sortit. Van aparèixer altres personatges de les seves òperes com Fígaro, Don Giovanni, Papageno i el mateix Mozart -convertits en titelles- que la van ajudar a endevinar-ho.

Ens va agradar molt: el decorat, les audicions de diferents peces de Mozart, els actors,… la protagonista (la Reina de la Nit) ens va portar a un màgic i vam gaudir de tot l’espectacle musical.

EXCURSIÓ AL MUSEU DE LA XOCOLATA

El dijous 3 de Febrer els alumnes de 2n vam anar d’excursió al Museu de la Xocolata. Quan vam arribar a Barcelona, vam anar al Parc de la Ciutadella a esmorzar i fer una passejada: ens va agradar molt el llac envoltat de dracs i la font central amb el cotxe de cavalls que semblava fet d’or. A més, vam veure el famós mamut del parc i vam poder jugar al seu voltant.

Més tard, vam anar al Museu de la xocolata i vam fer el taller “Artistes de la xocolata”. Primer ens van explicar que la xocolata ve d’una planta que es diu “cacau” i ens van ensenyar com era i com s’utilitzava. Després, vam fer una figureta de xocolata en forma de caseta que estava boníssima!!!! I, finalment, ens van fer una paperina plena de xocolata, ens van donar un full i vam fer un dibuix amb xocolata!!! I què vam fer amb la xocolata que ens va sobrar??? doncs ens van deixar que ens la mengéssim!!! La veritat és que estava… mmmmmmmm boníssima!!!!
Per acabar, vam fer un recorregut pel museu on hi havia moltes figures fetes amb xocolata. Algunes eren obres d’art, plenes de detalls!!!!

Un cop acabada la visita, vam tornar al Parc de la Ciutadella on vam dinar i vam tenir una estona lliure de joc. Va ser una excursió molt divertida, vam aprendre molt i ens ho vam passar d’allò més bé!

ANEM A FER PÀ

Els alumnes de 1r A i B vam anar a fer pà el dia 26 de Gener al Forn Jorba. El forner, que es diu Josep, ens va preparar la massa per fer pà amb els ingredients corresponents.
Un cop feta la massa, va repartir a cada nen/a un trosset i ells van poder experimentar i van donar-li diferents formes: criossants, ensiamades, barres de pà, etc.
També els va ensenyar com era el forn: molt gran i molt calent! I per acabar, el Josep ens va repartir un tros de coca per esmorzar i mmmmmmmmmmm estava requeteboníssima!!!!!

Moltes gràcies Josep! Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre molt!

EL NADAL ARRIBA AL TAQUÍGRAF GARRIGA!!!

El mes de Desembre ha estat ple d’activitats relacionades amb el Nadal on tots els alumnes del Cicle Inicial hem participat i ens ho hem passat d’allò més bé!

A més de les excursions que vam fer, vam veure una obra de teatre en anglès al gimnàs de l’escola. Era sobre el Rudolph, l’acompanyant del Pare Noel.

Vam decorar totes les classes amb motius nadalencs i, dins els mitjons que els nens i nenes van portar de casa per guarnir el passadís, vam veure que hi havia una xocolatina! Algun patge havia passat per l’escola i ens havia deixat un regalet!

Un altre dia vam cagar el Tió, a qui vam estar engreixant uns dies abans. Li vam donar unes quantes garrotades i ens va cagar moltes joguines per tots els nens i nenes de Cicle Inicial.

I com molts sabeu, vam acomiadar el primer trimestre amb la tradicional Cantada de Nadales a la Passió on totes les famílies estaven convidades. Gràcies a l’esforç de tots, el resultat va ser molt maco i tots van quedar molt contents.

Els nens i nenes de 2n cagant el Tió!