Film final

Ja podeu veure el nostre film a l’apartat “Films finals” del nostre bloc!

7 Respostes a “Film final”

1. Laia i Núria - Cinema en curs Diu:

Hola Xiprers!

Veiem que us ens heu avançat! I ens n’alegrem molt! Nosaltres us volíem demanar que ens donéssiu el vostre acròstic per penjar-lo al web o al bloc, i potser també incorporar-lo a altres materials de Cinema en curs. Ens va agardar molt! De fet, també ens faria molt il•lusió tenir-lo escrit a mà per vosaltres mateixos per poder-lo incorporar com a imatge. Ens el podeu enviar?

Sobre la pel•lícula, volíem dir-vos que ens ha agradat molt. És una pel•lícula amb un dinamisme cinematogràfic excepcional i amb idees molt fortes i originals. L’escena a l’aula de càstig és fascinant: no només perquè utilitzeu un humor molt subtil, sinó també perquè les tries de planificació i de muntatge han estat molt ben pensades. També ha estat molt encertada la decisió de posar un so de rellotge de fons.

Pel que fa al muntatge (i el rodatge), a nosaltres també ens ha sorprès molt el tall entre el moment en què la Nayla li tira el paper al Carles i els peus de la Nayla i el Sami corren cap al bosc. Al diàleg vau dir que no calia que es tornés a veure el paper i també ens vau parlar del so, però trobem que la tria va molt més enllà: és magnífic decidir un tall de muntatge a partir de dos moviments aparentment tan diferents. Una veritable idea purament cinematogràfica!

També volem recollir, especialment per aquells que no estaven en aquest grup de debat, el comentari de l’Óscar de Gispert sobre la construcció dels personatges i com determina el desenvolupament de la història. La manera de ser del Carles fa que estigui aillat, però és precisament la seva manera de ser el que després el salva i el que els porta a tots a trobar el camí: i tot això sense explicitar-ho sinó dient-ho únicament a través de les mirades, els dibuixos i els arbres. Com a treball de guió és molt interessant i ho heu sabut desenvolupar molt bé en el rodatge i el muntatge.

Finalment, també volíem dir-vos que trobem molt encertada l’elecció de la música final.

Felicitats! Esperem que seguiu gaudint del cinema!

2. Nil Antonin Diu:

Ei alumnes de l’escola Els Xiprers!
    M’ha agradat molt el vostre curt perquè es veu com el personatge que sembla que no tingui amics al final quan li fan la broma els altres dos el segueixen i jo crec que es fan amics. Aixó es un tema interessant per a fer un curt. 😀 🙂 😉 😛

3. Gabriela, Mabel i Paula (Tres Pins) Diu:

Hola xiprers
    Moltes gràcies pels vostres comentaris, són molt emocionants. La vostra pel·lícula és molt bonica! M’agrada molt quan el professor veu els alumnes des de darrera el diari. També m’agrada molt el final, quan estan perduts i troben el camí (Gabriela).
    M’agrada quan la Jara treu el paper de la llibreta, després escriu, fa una bola i el tira, i se’n van al bosc corrents. M’agraden molt els dibuixos que fa el Carles (Mabel).
    M’agrada molt el moment que el Carles entra a la classe i es veu el mestre que el renya i ha de marxar a la classe de càstigs. M’agrada el moment que es veu com el Carles mira els arbres i dibuixa, els plans del Carles dibuixant i dels arbres vistos des d’ell (Paula)
    Moltes felicitats!!
    i moltes gràcies, és molt bonic!!!
    Gabriela, Mabel i Paula

4. elena (ies les corts) Diu:

Hola gent dels xiprers!
    M’ha agradat molt el vostre curt, tant pels plans tan macos que te com pels
    episodis d’humor que te (la part de l’aula de càstig m’ha semblat mooolt divertida).
    Com se us va acudir? Realment teniu aules de càstig a la vostra escola? Esteu tan
    envoltats de natura com sembla al curt?
    Bé, només dir-vos que el vostre es un dels curts que més em va agradar. Els
    personatges son boníssims.
    Dew!

5. lila Diu:

Hola, m’ha encantat el vostre curt, felicitats a tots, de veritat…

m’heu deixat sense alè….

lila

6. Joan Diu:

A LA NOSTRA ESCOLA NO HI HA AULA DE CÀSTIG. ESTEM EN LA FICCIÓ CINEMATOGRÀFICA. SÍ QUE ÉS CERT QUE ESTEM ENVOLTATS DE NATURA.

JOAN, UN DELS MESTRES DE XIPRERS

7. David Diu:

Me habéis dejado impresionado con la pelí del bosque (Mai més pringat). No le falta ni le sobra nada. Creo que ni Amenábar se lo curra tanto.

Sugiero que enviéis un enlace a la dirección de Youtube donde está la película a todos los padres del cole.

David, pare de Marina de les Estrelles 2008/2009

Deixa una resposta