Pablo (Intervenant)

Hola a tots,

M’ho vaig passar molt bé els dos primers dies de classe i em van agradar molt totes les preguntes que vau fer sobre el cinema, els Minuts Lumière, el color…

Plató PabloPlató Pablo 2

Com us vaig dir, encara que sigui una miqueta tard, penjo dues fotografies de la càmera ARRI BL 16mm que fa molts anys vam comprar a Alemanya. Recordeu amb qui la vaig comprar? Recordeu què va ser el primer que vam rodar amb aquesta càmera?

Com veieu, les fotografies estan fetes en un petit plató de cinema on hi ha més coses que s’acostumen a utilitzar per fer pel·lícules: llums, tràvelings, un mirall… ¿sabeu què és un tràvelling?

Ah, tinc moltes ganes que m’expliqueu les vostres idees pels Minuts Lumière i que comencem a rodar junts!

6 Respostes a “Pablo (Intervenant)”

1. MIGUEL Diu:

hola pablo soc el Miguel que guai la càmera no, bueno espero que estiguis be que guaix k an sigut el minuts lumier eeeeee
    la vas comprar amb els teus amics
    no me en recordo de quina peli cula vas rodar am aquella càmera Peró o descobriré se que es un largo metratge peró no se quin
    Deu pablo

2. Pablo (Intervenant) Diu:

Hola Miguel, que guai que escriguis sobre la meva primera càmera. Espero que descobreixis com és el nom de la pel•lícula que vam rodar amb aquesta Arri BL (16mm). Et donaré una gran pista: va ser el meu primer llargmetratge i ho vaig rodar en un poble d’Albacete (aprop d’Almansa). Si et dic el nom del poble saps el nom de la peli, així que no t’ho diré.
    M’ho vaig passar genial rodant els Minuts (amb els Shivaus, les dues amigues petites, els nens sortint d’escola, els gronxadors, el senyor del mercat, el taller, la serradora, el pati, les escales de l’escola, l’autobús, els reflexes i el pont, els gossets, els senyors de blanc, els amics i el gosset, la vista del poble (uf quin fred!), els mil i un animals de la granja, la botiga i el fuet, l’avi fent música, l’hort preciós…) Teniu un poble meravellós, encara que, com deia, fa bastant de fred; la propera vegada que hi vagi (cap al gener) aniré un pel més abrigat.
    Per cert, dóna’ls-hi records a tots i diga’ls-hi que, si algú té alguna pregunta o comentari sobre cinema, en general o dels Minuts que varem rodar entre tots, que la faci en el bloc i jo tractaré de contestar-li encara que trigui una mica.
    Ah! Recordeu-vos que el tema d’aquest any es el Color! Així que si podeu i voleu, aneu pensant en els colors del poble, els colors de les coses, del que veieu per les vostres finestres (a l’escola, a casa…) del baló de futbol, de les porteries, dels abrics, dels ulls dels companys, dels cabells de les vostres mestres, els germans, les germanes, els pares… la idea és mirar bé tots els colors d’allò que us envolta perquè després els puguem treballar a la classe i al film final.
    Fixeu-vos també en el color de cad’un dels vostres minuts (tots tenen colors diferents, es genial! i tenen colors amagats que jo no havia vist el dia que els varem veure a classe per primer cop i ara, que els he tornat a veure, els he descobert, que bonic veure colors amagats!) si us fixeu bé, qualsevol de vosaltres te colors amagats… a les mans, als ulls, a la taula, a les sabates… hi ha un munt de colors amagats al mon! Penseu que el color és molt important en el cinema; per cert, saps que la llum determina els colors que veiem? això significa que depenent de l’hora del dia a la que mireu el baló de futbol, les parets de l’escola, els abrics, els ulls de tots els companys, els cabells de les mestres, dels pares, tot, tot el que mireu canviarà de color si us fixeu a hores diferents del dia! De debò, es increïble!
    Una abraçada per a tu i dona-lis records a tots i totes de part meva,

Pablo

3. noelia Diu:

Unes imatges impresionants!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    M’agradaria que quan vinguesis m’expliquessis on les has fet, bueno si és secret dona igual.
    Adeu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fins un altre dia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    noelia

4. bea Diu:

hola Pablo que bonica la càmara. Ja m’agradaria a mi tenir una així tan de bonica.

M’ho he passat molt bé aquest matí fent les fotos del meu color, el negre.

adeu

5. jana Diu:

hola pablo soc la Jana i et volia dir que la teva camara es molt xula

la imatge es divertida i bonica

donç ja e acabat de parlar

adeu !!!!!

6. alma Diu:

Hola Pablo
    soc l’Alma m’agradat moltíssim la teva camara.
    Tinc ganes de que arribi el dilluns per aprendre mes de tu.
    Fins aviat.
    ADEU