Minuts a punt?
Filmar el nostre minut ja ens està portant uns quants mal decaps: On? Com? Quan? I el so? Ens deixaran? Això s’hi val? No estarà molt vist? No estarà mal vist?
De moment, hem tingut aquestes idees:
TADEU: Sessió de patinatge i skate al half filmant des de dalt de la rampa de manera que, de tant en tant, algun patinador ocuparà gairebé tot l’enquadrament perquè s’aproparà a la càmera pujant dalt de la rampa.
FRANCESC: a) Un noi menjant una poma al pati prop de la càmera i al fons els alumnes jugant a les pistes. b) El creixement de la gespa durant un minut. c) Una classe mentre els alumnes fan un examen.
ANNA: a) Filmar una persona que va al Fotoprix a fer-se unes fotos de carnet. b) La graderia de l’Espai Blau (les piscines) des de la piscina exterior (joc de vidres i de reflexos de l’aigua) mentre els nens petits van a fer una activitat: ells queden en primer pla i al fons les graderies amb els familiars que se’ls miren.
ANTO: El pati de la llar d’infants (les monges) des del carrer: nens i nenes jugant i gent passant pel carrer.
DIEGO: a) El pati de l’institut en picat (des del terrat) en elmoment d’entrada o sortida del pati. b) Entrada al bar dels alumnes a l’hora d’esmorçar amb la càmera situada a l’interior de la cuina
novembre 6th, 2008 a les 11:24
Hola a tots!! Què bé tantes idees!! Parlem-ne,
Tadeu, veig que segueixen amb la idea de filmar una sessió de skate. Primer has de pensar quan vols filmar el minut (a quina hora hi ha més moviment? Què marcarà l’inici del minut? I el final?). El que has de tenir en compte és com pots filmar aquesta acció de manera que tinguem diversos nivells de lectura. Mentre veiem un o dos skates anant i venint per la rampa, hi pot haver un segon terme (gent mirant-los, gent fent proves en un altre espai, gent que passa caminant, cotxes)? Des d’on podríem conseguir-ho. Suposo que coneixes molt bé l’espai. Et proposo que hi vagis amb un cronòmetre i una càmera de fotos i facis una foto o vàries durant un minut mantenint un enquadrament. I provis el mateix des de diversos angles, distàncies, alçades, etc. Aviam què surt!
Francesc, crec que en el teu cas hauries de buscar un nucli d’acció més potent. Hauries de trobar un nucli d’acció en moviment, que no sigui estàtic, ja que un minut és molt!! Quan la gent fa un examen tothom està estàtic, o al pati, si ens centrem en el noi, gairebé no tindrem moviment. Una cosa seria un pla experimental de la gespa (per video-art podria estar molt bé!) però pensa com un germà Lumière. Pensa en les vistes Lumière, sempre, el que centrava l’atenció del minut estava en moviment, de manera que hi hagi transformacions dins del pla. Se t’acud alguna cosa que no passi a l’Institut? Alguna acció que pugui fer canviar el pla?
Anna, veig molt més potent la segona idea, la de l’Espai Blau. Pot funcionar molt bé!! M’agrada molt la teva ide dels vidres i dels reflexos de l’aigua, així com la idea dels dos termes dins del pla. Has pensat com podries enquadrar-los els dos de manera que puguem veure el màxim de moviment possible. Serà una composició frontal o jugaràs amb la profunditat de camp? D’altra banda, el que hauries de treballar molt és quan filmaràs. A quina hora? Quin dia? En quin moment? Vols filmar quan els nens marxen de la piscina, quan arriben, només quan juguen o fan activitats? Què marcarà el començament i el final del minut? Després, hauries d’anar a parlar amb la gent de l’Espai Blau per demanar permís i de pas, que t’expliquin més o menys els temps de les activitats. Som-hi, a cronometrar!
Anto, veig que tens una idea molt clara, oi? No conec l’espai, estaria bé veure alguna fotografia. Es veuen les accions molt clarament. Tindrem molt moviment en primer terme? (Passa molta gent pel carrer?). Com serà la composició? I si filmessis des del pati mirant cap al carrer què passaria? L’altra cosa que has de pensar és quan filmaràs: quina acció marcarà l’inici del pla? i el final? Veurem els nens jugant al pati? O bé els atraparem quan surten a jugar, o quan tornen a classe?
Diego, veig més potent la idea de l’entrada al bar ja que el nucli d’acció és molt clar i molt potent. Ara bé, la porta que comunica el bar amb la cuina és molt petita, oi? Se t’acud algún altre bar amb més espai on capturar aquesta acció? O algun altre enquadrament? Què vols que tingui més pes: el treball a la cuina, el treball a la barra, o la gent a les taules? Pensa si podries fer aparèixer les tres, o dues de les tres. Què seria més potent? Com podem acoseguir més transformacions?Estaria bé que demanessis permís i anessis vàries vegades al bar amb un cronòmetre i una càmera de fotos per poder calcular i definir una mica més el minut.
Vinga, doncs ja em direu com evolucionen les idees!!!!!
Segur que ens quedaran uns minuts fantàstics!!!