A mode d’exercici…
Val com a recurs? Idea? … A mode d’exercici…. Colores…
Avui al suplement Ciberp@ís recomanaven Xtranormal. Es tracta d’una pàgina web que sota l’eslògan «If you can type, you can make movies» ofereix un aplicatiu que permet fer curtmetratges d’animació.
Esculls un personatge i un escenari. Decideixes on poses la càmera i…
Està en anglès, però és fàcil i molt intuïtiva de fer servir. Feu un cop d’ull, potser la trobeu tan entretinguda com a mi m’ha semblat!
Volem compartir amb vosaltres un joc musical creat pel David Puertas (IES Can Puig) anomenat sidoku. Es tracta d’una versió musical del famós sudoku; la diferència principal amb el sudoku numèric és que en aquest cas s’han d’omplir les caselles del joc amb notes musicals, però hi ha un afegit un element sonor: cada sidoku amaga una melodia. És un joc de lògica en un entorn musical, que permet aprofundir en el coneixement de l’autor de la melodia, interpretar-la, improvisar amb les notes del sidoku. A més, hi ha un recull de sidokus de música de cinema!
Segur que molts mestres i professors de música us animeu a experimentar amb aquest joc. Nosaltres tenim el recull de sidokus de cinema, us el podem fer arribar via mail si ens ho demaneu.
Us recomano el llibre “Psicologia del color” D’Eva Heller de l’editorial Gustavo Gili.
Em sembla molt interessant per entendre coses sobre el color i també com estan relacionats els colors i quins usos se n’ha fet al llarg de la història.
Espero que us sigui útil.
Dolors IES Bellvitge
Hem pensat que seria interessant que els grupets dels Minuts, demà, aprofitant la localització, també féssiu un petit text sobre el seu minut. Com a una fitxa. D’aquesta manera, la podeu penjar al blog del projecte fotogràfic i podem fer un seguiment d’allò que filmarem. Per descomptat que també els servirà d’eina de reflexió. Crec que seria idoni que fet el Minut, anotéssiu qualque cosa sobre si s’han acomplert o no les seves expectatives. Tant la fitxa d’inici, com les notes finals, com el propi Minut, es pot, després, penjar al blog general..
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
6. Foto del lloc.
Companyes /nys de les escoles Espronceda i “Bordils” els de la Riera tenim la proposta de la trobada a Sant Pere de Ribes fent una activitat força divertida.
Tenim un jove que s’ha ofert voluntàriament a fer-nos una projecció d’una peli, però serà una cinta que tots els alumnes l’hauran modificat manualment , pintant i tacant el cel·luloide .
Les data de trobada que sembla més adient sobretot pels intervenants és: el 10 de desembre.