Minuts Lumière

(El comentaris del professorat aniran escrits en verd. Els de l’alumnat en negre)

Índex:

Introducció

Aquest curs estem disposats a llençar el centre per la finestra… sort que només tenim planta baixa i que estem fets pràcticament a tot!

Perquè sí, aquest curs hem volgut encabir Cinema en Curs dins del treball per “projectes” que vertebra el nostre projecte educatiu. Amb tot el que això suposa: excitació, il·lusió, motivació, però també cert grau d’incertesa, disbauxa i “caos controlat”… però què voleu, ens agrada la marxa!

La idea és fer al llarg del curs quatre (cinc) projectes que, partint de les pràctiques proposades des de Cinema en Curs, incorporen continguts curriculars.

Comencem amb els Minuts Lumière. La intenció és muntar al voltant d’aquesta pràctica cinematogràfica un projecte en el qual el nostre alumnat elabori una Auditoria Ambiental de la part del barri de Sant Roc més propera al nostre centre. Així doncs, intentem incorporar conceptes de socials, d’experimentals, d’educació per a la ciutadania…

L’objectiu és que els minuts Lumière siguin un complement subjectiu, creatiu i personal a l’Auditoria Ambiental, que és, per definició, una tasca purament objectiva. Es tracta que a banda de les dades fredes que l’alumnat reculli durant aquest projecte, tingui la possibilitat de mostrar-nos la seva visió de la realitat que els envolta.

Si voleu donar un cop d’ull al desenvolupament d’aquest primer projecte ho podeu fer al nostre espai Moodle al voltant del qual organitzem i gestionem els nostres projectes. Un cop dins, aneu a Projectes de 2n Cicle > Cinema en Curs (1). Podeu entrar com a invitats.

Preparació

El primer dia el Pep ens va mostrar la primera pel·lícula de la història: un minut Lumière. Eren en blanc i negre, tenien una duració de només un minut perquè el rodet de pel·lícula no donava per més i no tenien so.

Després de veure aquestes pel·lícules ens vam dividir en tres grups: mentre uns aprenien a fer servir la càmera, els altres responien un qüestionari sobre els minuts originals (plans alternatius, quins colors o sons tindrien si això hagués estat possible) o escrivien un diari sobre les activitats que havien fet el dia anterior.

dani m con las manos en la masa…

I havíem de fer torns per poder fer tots totes les activitats.

Quan vam acabar de passar per tots els tallers, cada grup va fer un assaig de minut Lumière.

El següent dia vam veure les fotografies que vam fer el dia anterior als voltants de l’Institut.

auditoria_dia_02_25.jpg auditoria_dia_02_32.jpg auditoria_dia_03_39.jpg

Després vam estar comentant amb el Pep i el Miguel Angel els possibles minuts a partir de les fotos.

Durant els dies següents vam parlar individualment amb el Pep sobre el nostre minut personal.

Filmació

Per rodar ens vam organitzar en grups de 3 o 4 persones: un s’encarregava de comprovar el so, altre d’apropar el micro i, per últim, un s’encarregava de prendre les decisions sobre el seu primer vólum.

Mentre uns feiem el minut, els altres responien qüestionaris i feien la feina pròpia del projecte d’Auditoria Personal

rodatge06.jpg

Resultats

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/r0FYMM_Zqug" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Ainoa

 

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/cXQlkZAiQ5g" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Fernando

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/HrFscfFMEcc" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Eli

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0LT9CcWDzx4" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Toni

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CnWUBtTTJO0" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Didac

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Nx-gHpsfca4" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
David

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/17M8tFZb5io" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Dani M.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/EiM-OoxjneA" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Dani F.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/jqufRJItRx0" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Carmen

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/RBofehh614Q" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Carlos

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/F40je1xs3xE" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Alex

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/nBW1vaDEXqc" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Israel

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Q31lw29ebyE" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Jack

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/NDH2Qk1OOTY" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Jonatan

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PNPA75EQS2Y" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Juan

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/A0mREvdBoa0" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Karima

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/5vQSRNKBRuA" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Kauchi

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BBH6lTcmXpI" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Marcel

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/b6E36KgbCRI" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Mario

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ltDibrUCk9I" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Pepe

 

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bVn2ojfD4to" width="320" height="240" wmode="transparent" /]
Ruben