- Col·lecció d’exercicis i problemes de Dinàmica i de Cinemàtica del MRUA de diferent grau de dificultat. Es poden treballar tant des de l’aula com des de casa i són un bon ajut per reforçar i ampliar el que es fa a classe. Atenen els diferents ritmes d’aprenentatge dels alumnes. Consten d’ un o més apartats amb informació textual i amb animacions interactives amb el flash Avalua’t, un apartat d’autoavaluació amb exercicis d’identificació o relació preparats sempre amb algun mecanisme d’autocorrecció (aquest apartat pot servir d’avaluació inicial i d’autoavaluació després dels apartats d’informació); Pràctica, un apartat on es fan diverses propostes de treball en les quals cal aplicar els continguts tractats, i Glossari, amb el vocabulari propi dels continguts tractats a la MUD.
- És un projecte educatiu de l’INTEF, especialitzat en recursos per la matèria de física i química a secundària. Consisteix en un taller obert de recursos interactius. En aquesta unitat didàctica sobre Dinàmica, l’alumnat s’acostarà als conceptes a partir de simulacions interactives i d’animacions. Consta de les parts Introducció, Les Forces, Lleis de Newton, Problemes i Avaluació. Els materials del Proyecto Newton permeten al professorat crear animacions interactives o modificar les que ja hi ha per tal de poder dissenyar itineraris d’aprenentatge adaptats al seu alumnat.
- Mini unitat interactiva sobre interaccions entre cossos amb comprovació.
El món de Beakman
- Vídeo 1: El món de Beakman i la seguretat, 7:08 minuts. En aquest video, Beakman i el seu equip ens expliquen i apliquen la 1a Llei de Newton i la seva relació amb el cinturó de seguretat en el cotxe.
- Vídeo 2: Com funcionen els coets espacials?, 8:03 minuts. En aquest video, Beakman i el seu equip ens expliquen com funcionen els coets a partir de la 3a Llei de Newton.
- Vídeo produït per l’Agència Espacial Europea ESA. S’analitzen fenòmens que s’expliquen a partir de les Lleis de Newton i que es produeixen a la superfície de la terra i a l’Estació Espacial Internacional ISS. El vídeo consta de tres parts: Newton 1: explicació i aplicació de la 1a llei de Newton (5:12 minuts), Newton 2: explicació i aplicació de la 2a llei de Newton (5:48 minuts) i Newton 3: explicació i aplicació de la 3a llei de Newton (5:43 minuts).
- Forces en una dimensió. Simulació del projecte PhET (Physics Education Technology) de la Universitat de Colorado. La simulació (en castellà) permet diferenciar el fregament estàtic del dinàmic a través del moviment de diversos objectes. A més, es poden observar les forces que actuen, així com les gràfiques de les forces aplicades, de la força resultant, de l’acceleració, velocitat i posició.
- La rampa. Simulació (en castellà) del projecte PhET. Permet estudiar la dinàmica del moviment de diferents objectes en un pla inclinat amb diferents angles d’inclinació. Es mostren les forces que actuen sobre l’objecte i les gràfiques de força, treball i energies en funció del temps.
- Col·lecció molt completa d’experiències senzilles – de butxaca- relatives a les Lleis de Newton. Moltes d’elles foren presentades pel professor Adolf Cortel al 5è Simposi sobre l’Ensenyament de les Ciències celebrat a Manresa el febrer de 1999.
- És un laboratori virtual de física (Física Laboratori per internet) pensat especialment per a professors i alumnes de Física de batxillerat. Tanmateix, pot ser de gran utilitat també per a l’ESO i també per al primer curs universitari dels estudis científics o tecnològics. Conté Applets, és a dir, simulacions de situacions físiques que “corren” dintre d’una pàgina web; Apunts de física i també de ciències de la naturalesa (ESO) en general; Exercicis, llistats de problemes, qüestions… agrupats temàticament que inclouen el resultat i/o ajudes per a la seva resolució i Enllaços a diferents pàgines web interessants relacionades amb la Física i les Ciències en general.
Forces: Activitats POE, MultiLab i Interactive Physics
- Seqüència didàctica sobre les Lleis de Newton, elaborada al CDEC . Es presenten un conjunt d’activitats pràctiques d’iniciació i d’aplicació. La seqüència comença per activitats relacionades amb la primera Llei de Newton. Posteriorment, s’hi introdueixen activitats relacionades amb la tercera Llei i, a partir del diferent moviment dels cossos, quan interaccionen entre ells en funció de la seva massa, s’hi introdueix la segona llei de Newton. Primer, d’una forma qualitativa i, posteriorment, quantitativa. Al llarg del la seqüència s’utilitzen activitats de Predicció-Observació-Explicació (POE).