Tema 11. Energia i canvis químics

laboratori

 Llamps  i Tronsllamps

  • Aquest vídeo té una durada de 23 minuts i és extret del programa de televisió Conviure amb el risc. En el vídeo es descriuen diversos fenòmens meteorològics explicats des del punt de vista físic (velocitats, graus d’intensitat,….) i també des del punt de vista testimonial (mitjançant experiències personals).

 L’Electròlisi de l’aiguaelectròlisi

  • L’aigua no condueix el corrent elèctric perquè pràcticament no es dissocia en ions. Per tant, per dur a terme l’electròlisi de l’aigua, cal afegir-hi algun electròlit per aconseguir que la dissolució resultant condueixi el corrent. En aquesta pàgina web de Pep Químic s’observa l’electròlisi i el cotxe que funciona amb aigua. Representa, doncs, una manera senzilla de veure aplicacions pràctiques d’aquesta tècnica. Pràctica de l’electròlisi de l’aigua.

pissarradigital

Instal·lacions elèctriquesinstal.lacions elèctriques

  • Explicació il·lustrada de les diferents parts d’una instal·lació elèctrica d’un habitatge i les principals normes de seguretat. També hi ha l’opció de visualitzar vídeos sobre els circuits elèctrics, fer exercicis d’autoavaluació, entre d’altres.

Testeando  testeando

  • És una eina educativa i lúdica que permet als estudiants aprendre i repassar conceptes de diferents temàtiques agrupades per cursos. Consisteix en un joc de preguntes i de respostes tipus test.

 mespelprofessor

L’energia i el seu emmagatzementprofessor K

  • Les piles i les bateries serveixen per emmagatzemar energia i convertir-la en electricitat. “Energi K” aclareix com funcionen aquests dispositius. Hi ha molts aparells que funcionen amb bateries o piles, per exemple, els cotxes. Quan no es pot disposar d’un endoll, cal emmagatzemar energia per convertir-la en electricitat.

 pèndolConstrucció d’un pèndol

  • El pèndol funciona gràcies a tot de fenomens elèctrics que es produeixen, l’un rere l’altre, de forma encadenada. Es tracta  de descobrir-los i donar una explicació científica del seu funcionament. L’activitat està pensada per treballar els conceptes d’electrostàtica del currículum de tercer d’ESO. L’observació del vídeo s’hauria d’utilitzar com una activitat de consolidació de coneixement de l’electrostàtica. Mitjançant l’observació atenta del vídeo, i amb l’ajut del glossari, l’alumne hauria de ser capaç de donar per escrit una explicació dels fenòmens que ha observat. Amb les preguntes finals es treballa la cerca i  l’elaboració d’informació.
Aquest article s'ha publicat dins de 11. Energia i canvis químics, 3r d'ESO i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.