Preguntes, hipòtesis, objectius

Preguntes

Recordem aquí les preguntes d’investigació que indicàvem a l’apartat de El nostre treball:

  • La gent que compra cosmètics, per què els compra, per l’envàs, pel preu, pels consells per les suposades qualitats avalades científicament?
  • Si els compra per les suposades qualitats científiques, fins a quin punt detecten els errors?
  • I la detecció, depèn de la tipologia o el nivell d’estudis?

Hipòtesis

Comprar una crema de bellesa no implica que siguis consumidora d’ella, ja que es pot comprar pel seu ús o per l’ús de persones conegudes o familiars.

També considerem que malgrat que els adults tenen un poder adquisitiu que els joves no tenen, aquests poden comprar un cosmètic d’un preu elevat si fan servir la majoria del pressupost que disposin.

Els anuncis de cremes de bellesa utilitzen una terminologia amb conceptes científics que s’han de saber per poder entendre i criticar si estan ben aplicats o no.
Dit això pensem que:

  1. L’edat influeix en la compra de cosmètics i considerem que la gent major de 40 anys, és la que més comprarà.
  2. El sexe influeix en l’elecció de la compra de cosmètics i considerem que les dones els compren en funció de l’estètica i els homes en funció del preu.
  3. La gent que compra en funció del llenguatge científic, no sempre sap si aquest està ben utilitzat o no i considerem que els errors es troben en els suposats efectes de l’ADN, de l’oxigen, i de les cèl·lules mare, així com en el tractament matemàtic dels efectes de les cremes.

La tipologia d’estudis influeix en l’assignació correcta dels suposats efectes sobre de la pell, considerant que els estudis de caire no científic, sigui el nivell que sigui, assignarà uns supòsits científics que no són certs.

Objectius

  1. Conèixer si companys de 3r fins a 2n de batxillerat del nostre institut compren cremes de bellesa i per quin motiu, la informació científica que anuncien, l’envàs i el disseny, els consells dels venedors o la gent o el preu.
  2. Conèixer si la tipologia d’estudis (de caire científic o un altre àmbit) influeix en la detecció dels errors científics que algunes cremes de bellesa utilitzen en la seva propaganda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *