Organització-planificació
La investigació la vàrem iniciar a l’octubre del 2016 i per comunicar-nos hem utilitzat:
- Trobades físiques una vegada per setmana
- Correus electrònics
- Grup de WhatsApp
- Drive compartit.
Per obtenir les dades vam fer servir un formulari de Google Drive penjat a la plataforma moodle de l’institut, amb accés possible de 303 matriculats; i un altre per la mostra aleatòria de persones del nostre voltant i de la zona universitària. Per definir la mostra, vam utilitzar un simulador en línia, que ens ha permès determinar el nivell de confiança i l’error màxim. Per analitzar els resultats vam usar el filtre de l’Excel, categoritzant el curs/edat, el sexe, i el nivell d’estudis (en la gent del carrer); diferenciant les respostes pel preu,l’envàs, els consells i el llenguatge científic utilitzant. Per presentar el resultats vam utilitzar el Libre Office draw per crear les xarxes sistèmiques dels resultats.

Simulador en línia per tal de definir el nivell de confiança i l’error màxim de la mostra significativa

Captura de pantalla de l’enquesta publicada al moodle del nostre centre
Tipologia de la investigació
La tipologia de la investigació és de caire quantitatiu.
Determinació de la grandària de la mostra
Una cosa és el problema d’investigació, que el formulem en forma de preguntes a respondre i altra el problema de com determinar la grandària de la mostra perquè aquesta sigui representativa, adequada i vàlida i que sigui fiable per respondre a les nostres preguntes. Que vol dir:
- Representativa vol dir que tots i cadascun dels elements de la població tinguin la mateixa oportunitat de ser presents per formar part de la mostra.
- Adequada i vàlida vol dir que la mostra ha de ser obtinguda de tal manera que pugui permetre establir un mínim error possible respecte de la població.
- Perquè una mostra sigui fiable, és necessari que el tamany sigui obtingut mitjançant processos matemàtics que eliminin la incidència de l’error.