FEM LLIMONADA AMB PANELA

La mare del Toni Pascual va venir a explicar-nos coses de Colòmbia quan treballàvem el continent americà durant el Projecte Interdisciplinari.

Una de les coses que ens va portar va ser PANELA i ens va portar la recepta per poder fer llimonada, tal i com la fan al seu país. És ben fàcil! I la llimonada BONÍSSIMA!

[youtube]https://youtu.be/JdiftbV2oac[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

VISITA A L’AJUNTAMENT

Els alumnes de tercer estem estudiant tot el que fa referència al MUNICIPI i quin lloc era obligatori visitar? Doncs el nostre ajuntament.

Vam escriure una carta a la senyora alcaldessa preguntant-li si seria possible visitar l’Ajuntament i parlar amb ella. Ella, molt amablement ens va escriure també una carta i ja ens citava un dia a les 9 del matí.

La visita ens va agradar molt i vam poder preguntar-li tots aquells dubtes que teníem sobre la seva feina i sobre l’Ajuntament. També vam poder veure totes les instal·lacions i els seus treballadors.

Ens van tractar molt bé, ens van fer un regal i fins i tot ens vam fer una foto tots junts que va sortir al diari!

Molt agraïts

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PISTA D’SKATE

QUÈ BÉ ENS HO HEM PASSAT AVUI A LA PISTA D’SKATE!!!

[youtube]https://youtu.be/GUG5MMckoi0[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La granota del Mindfulness ha arribat a l’escola de Térmens

 

Des de l’inici del 2n trimestre els alumnes de 3r de primària de l’Escola Alfred Potrony de Térmens s’estan entrenant amb el programa de Mindfulness d’Eline Snel.

 

És un programa internacional de mindfulness per a nens i adolescents que ha estat  desenvolupat des de 2008 per Eline Snel, instructora acreditada de Mindfulness i directora de l’Acadèmia de Mindfulness AMT a Holanda. No es tracta d’un nou  mètode, sinó d’una adaptació per a nens i adolescents d’un programa conegut i provat, que existeix des de fa 30 anys i els beneficis del qual s’han investigat científicament: el Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) creat a la Universitat de Massachusetts als EEUU per Jon Kabat-Zinn a la dècada de 1980. Eline Snel va adaptar  el programa de MBSR, que ensenyava a adults des de feia més de 15 anys, i va  desenvolupar el seu propi mètode per a nens a partir de grups pilot. A dia d’avui s’han format ja més de 6.000 nens des d’Holanda fins a Hong Kong, on es considera un programa de referència. En l’actualitat s’estan impartint cursos a Barcelona i Castelló amb instructors formats a Holanda.

A l’escola de Térmens arriba a través de l’Eva Escolà, instructura acredita formadora a  Barcelona.

 

L’Eva està formant a totes les mestres de l’escola de Térmens amb el programa per a adults MBSR amb una durada de dos mesos i mig i paral·lelament està iniciant el programa per a nens amb els alumnes de 3r curs de primària. Aquesta formació permetrà poder implementar el Mindfulness dins la programació diària d’aula el proper curs 2017-18 a tot el centre.

 

Què aprenen els alumnes?

  • A concentrar-se.I a donar-se compte de quan no estan concentrats. Els alumnes aprenen a canviar del mode “fer” al mode “ser”, parant regularment i aprenent a estar “tranquils i atents com una granota”.
  • Incrementar les seves funcions executives, les que regulen els nostres actes més complexes: planificació, organització, raonament lògic, pensament deductiu, etc. Aquestes funcions són necessàries també per a canviar o corregir errors de comportament i per a prendre decisions en situacions difícils i perilloses.
  • Ser capaç de calmar la ment i el cos. Un ment en calma aprèn millor.
  • Reconèixer i entendre emocions i processos mentals, com la por, ràbia, tristesa i preocupació. Acceptant les emocions i els pensaments que sorgeixen; i creant certa distància respecte a ells. Lo suficient com per a no ser arrastrats per ells o ignorar-los. Això aporta harmonia, calma i benestar.
  • Estar present en “Aquí i Ara”. Fins i tot quan estan passant coses excitants o han passat coses desagradables. El que passa ARA està bé. Això ensenya a viure més en el present, “aquí i ara” i no tant en el passat o en el futur, amb els pensaments.
  • Tenir autoconfiança, aprenent a deixar anar els judicis i els pensaments sobre les seves emocions. A experimentar que ells no són ni allò que pensen ni allò que senten; gràcies a una actitud oberta i sense judicis dels mestres, educadors i família.
  • Augmentar la memòria: centrant l’atenció en allò que estan fent ARA (a través de la concentració), s’assimila millor i es recorda millor allò après.
  • Ser més amables amb ells mateixos i amb els altres, entenent els seus propis punts de vista o vulnerabilitats i els dels altres. Quan fem això som menys propensos a rebutjar emocions o punts de vista. Practicant la compassió i el ser amable, els alumnes s’adonen del gran valor de la bondat. La realització del programa ajuda a  disminuir l’assetjament escolar, donat que l’acceptació cap als altres augmenta.

[youtube width=”600″ height=”500″][/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

IMATGE 6

AQUESTES SÓN LES IMATGES D’AQUESTA SETMANA

IMAGINACIÓ AL PODER!!!!

unspecified

Publicat dins de General | Deixa un comentari

NOVES IMATGES. QUARTA TASCA.

Aquestes són les imatges d’aquesta setmana:

 

img_20161104_114637

Publicat dins de General | Deixa un comentari

COMENCEM A ESCRIURE

HOLA NOIS I NOIES !!!!

Aquest trimestre quinzenalment deixarem volar la nostra imaginació a partir d’una de les imatges que hem tret a l’atzar.

  • Tasca que han de realitzar els alumnes de tercer curs: ESCRIU 5 FRASES D’UNA DE LES IMATGES. ELS MÉS ATREVITS PODEU ESCRIURE UN TEXT!

 

  • Tasca que han de realitzar els alumnes de quart curs: ESCULL UN DE LES IMATGES I ESCRIU UN TEXT BEN ESTRUCTURAT (INTRODUCCIÓ, NUS I DESENLLAÇ), D’UNES 10 LÍNIES.

cm

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EMOCION’ART

El PROJECTE INTERDISCIPLINARI d’aquest curs l’hem titulat EMOCION’ART.

Hem descobert moltes ARTS així com també les emocions que ens provoquen i ens permeten expressar.

Tan important com conéixer-les és respectar-les.

Els alumnes de Cicle Mitjà hem aprofundit en el CINEMA, hem fet un recorregut per la seva història, hem conegut els primers instruments que s’empraven per crear moviment en les imatges, hem escoltat bandes sonores, hem visionat curts i pel·lícules de diferents époques … i hem fet les nostres pròpies “pel·lícules”, anomenades Stopmotion i que ens han quedat prou bé.
[youtube]https://youtu.be/Qdjheg0TV54[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/QzP1xxifOj4[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/NhAZI71B2h0[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/UNlk3E7Nr6c[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/m2W_sUEDRg4[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/lM7UOggIzKE[/youtube]

Publicat dins de General | 1 comentari

Volum

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

A la classe de Plàstica hem recreat diferents construccions d’arreu del món. Cadascú ha triat la que ha volgut i ho hem fet amb diferents materials que hem portat de casa.

Després en anglès hem explicat als companys com ho hem fet, on està situat i alguna curiositat.

Ens ha quedat prou bé!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Mesurem

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

A la classe estem treballant les MESURES de longitud, capacitat i pes i ho fem d’una manera pràctica. El pare de la Jordina ens ha portat una balança del super que ens ha anat molt bé!

Publicat dins de General | Deixa un comentari