La granota del Mindfulness ha arribat a l’escola de Térmens

 

Des de l’inici del 2n trimestre els alumnes de 3r de primària de l’Escola Alfred Potrony de Térmens s’estan entrenant amb el programa de Mindfulness d’Eline Snel.

 

És un programa internacional de mindfulness per a nens i adolescents que ha estat  desenvolupat des de 2008 per Eline Snel, instructora acreditada de Mindfulness i directora de l’Acadèmia de Mindfulness AMT a Holanda. No es tracta d’un nou  mètode, sinó d’una adaptació per a nens i adolescents d’un programa conegut i provat, que existeix des de fa 30 anys i els beneficis del qual s’han investigat científicament: el Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) creat a la Universitat de Massachusetts als EEUU per Jon Kabat-Zinn a la dècada de 1980. Eline Snel va adaptar  el programa de MBSR, que ensenyava a adults des de feia més de 15 anys, i va  desenvolupar el seu propi mètode per a nens a partir de grups pilot. A dia d’avui s’han format ja més de 6.000 nens des d’Holanda fins a Hong Kong, on es considera un programa de referència. En l’actualitat s’estan impartint cursos a Barcelona i Castelló amb instructors formats a Holanda.

A l’escola de Térmens arriba a través de l’Eva Escolà, instructura acredita formadora a  Barcelona.

 

L’Eva està formant a totes les mestres de l’escola de Térmens amb el programa per a adults MBSR amb una durada de dos mesos i mig i paral·lelament està iniciant el programa per a nens amb els alumnes de 3r curs de primària. Aquesta formació permetrà poder implementar el Mindfulness dins la programació diària d’aula el proper curs 2017-18 a tot el centre.

 

Què aprenen els alumnes?

  • A concentrar-se.I a donar-se compte de quan no estan concentrats. Els alumnes aprenen a canviar del mode “fer” al mode “ser”, parant regularment i aprenent a estar “tranquils i atents com una granota”.
  • Incrementar les seves funcions executives, les que regulen els nostres actes més complexes: planificació, organització, raonament lògic, pensament deductiu, etc. Aquestes funcions són necessàries també per a canviar o corregir errors de comportament i per a prendre decisions en situacions difícils i perilloses.
  • Ser capaç de calmar la ment i el cos. Un ment en calma aprèn millor.
  • Reconèixer i entendre emocions i processos mentals, com la por, ràbia, tristesa i preocupació. Acceptant les emocions i els pensaments que sorgeixen; i creant certa distància respecte a ells. Lo suficient com per a no ser arrastrats per ells o ignorar-los. Això aporta harmonia, calma i benestar.
  • Estar present en “Aquí i Ara”. Fins i tot quan estan passant coses excitants o han passat coses desagradables. El que passa ARA està bé. Això ensenya a viure més en el present, “aquí i ara” i no tant en el passat o en el futur, amb els pensaments.
  • Tenir autoconfiança, aprenent a deixar anar els judicis i els pensaments sobre les seves emocions. A experimentar que ells no són ni allò que pensen ni allò que senten; gràcies a una actitud oberta i sense judicis dels mestres, educadors i família.
  • Augmentar la memòria: centrant l’atenció en allò que estan fent ARA (a través de la concentració), s’assimila millor i es recorda millor allò après.
  • Ser més amables amb ells mateixos i amb els altres, entenent els seus propis punts de vista o vulnerabilitats i els dels altres. Quan fem això som menys propensos a rebutjar emocions o punts de vista. Practicant la compassió i el ser amable, els alumnes s’adonen del gran valor de la bondat. La realització del programa ajuda a  disminuir l’assetjament escolar, donat que l’acceptació cap als altres augmenta.

[youtube width=”600″ height=”500″][/youtube]

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà