Al llarg del 2n i 3r trimestre i relacionat amb els temes que hem treballat a medi: les energies renovables i l’aigua hem realitzat diferents experiments , que ara podreu veure resumits en aquest article.
Hi ha colors que atrauen més l’escalfor del sol?
Una de les enegies renovables que hem estudiat és l’energia solar. Volíem esbrinar quin és el color que s’escalfa més ràpid. per comprovar-ho vam fer el següent experiment:
Vam tallar rectangles de cartolines de diferents colors .Al pati , damunt de cada una d’elles i vam posar un glaçó , per poder observar quin es desfeia més ràpid. Tal com la nostra intuïció ja preveia , el glaçó que primer va fondre’s va ser el que estava sobre la cartolina negra. La hipòtesis que no se’ns va complir és que els colors més foscos serien els que s’escalfarien més ràpid. Per sorpresa nostra el 2n en fondre ràpid el gel va ser el color groc. Fins i tot vam repetirl’experiment perveure si es tornava a repetir el mateix resultat.
Ara ja sabem perquè LES PLAQUES SOLARS SÓN DE COLOR NEGRA!!!
Es pot partir l’aigua?
Per covproar-ho vam tirar un raig d’aigua en una safata de plàstic i ajudats per un pal vam anar-la separant fins a dividir-la en gotes d’aigua de diferents mides.
També vam poder xuclar-les o deixar-les anar amb un comptagotes.
Per què està formada l’aigua?
Per poder-nos imaginar els dos components de la mol·lècula d’aigua (dos àtoms d’hidrògen i un d’oxígen) vam construir-na una amb plastilina .
Quins líquids es dissolen?
Hem fet diferents combinacions de barreges amb l’aigua, l’oli i el vinagre.
Hem comprovat que l’oli i láigua No es barregen. L’oli sempre queda per sobre.
L’aigua i el vingre SÍ que es barregen.
L’oli i el vingre tampoc NO es barregen.
Els estats de l’aigua
Per entendre d’una forma pràctica quins són els tres estats de l’aigua ( sòlid, líquid i gasós ) vam muntar un fogonet a la classe , per poder desfer glaçons, veure com es transformen en líquid i com posteriorment s’evaporen en forma de gas.
Com es pot netejar l’aigua?
Una de les maneres per tornar a tenir l’aigua neta és construint una depuradora.
Per entendre com funciona n’hem construit dues amb unes ampolles de plàstic, que hem partit per la meitat i la part de dalt l’hem col·locada de forma invertida perquè actués com a colador.
A la part de dalt d’una de les ampolles hi hem posat cotó , sorra i pedres. A l’altra ampolla només hi hem posat cotó i pedres.
En una altra ampolla hi teníem aigua bruta barrejada amb terra i herbes.
Hem tirat l’aigua bruta a les dues” depuradores”. La que tenia les tres capes és la que ha depurat millor l’aigua.
Per la nostra sorpresa l’aigua sortia ben transparent altra vegada!!