Activitat extreta del recull de recursos de Ciències Naturals de la pàgina Web Natu-tac.
Es visualitzen les tres fases del cicle i es fan 2 pràctiques molt interessant, una consisteix en fer un cicle de l’aigua en miniatura…
Activitat extreta del recull de recursos de Ciències Naturals de la pàgina Web Natu-tac.
Es visualitzen les tres fases del cicle i es fan 2 pràctiques molt interessant, una consisteix en fer un cicle de l’aigua en miniatura…
Des del Portal “Salvem la terra” de l’XTEC, hi ha un apartat titulat “Què podem fer per estalviar l’aigua? on es donen moltes idees per aconseguir aquest objectiu.
Ejercicio interactivo extraido de las actividades de Edu 365 para trabajar el nombre i el orden de los días de la semana.
Cuentos interactivos muy apropiados para los niños de Ciclo Inicial.
Pilar Isern/Lurdes Burdó
Escriure és divertit
|
Introducció:
Aprendre a escriure bé, pot resultar sovint, una mica avorrit, especialment l’apartat de l’ortografia. Per tal de fer-ho més engrescador, us proposem treballar les normes ortogràfiques bàsiques de cicle inicial,a partir d’una activitat online que creiem us serà molt útil i interessant. A més a més, per demostrar tot el que esteu aprenent, haureu d’escriure per parelles o individualment, petites històries que posaran a prova la vostra imaginació.
|
Objectius:
|
Recursos:
Activitat de llengua catalana de cicle inicial amb exercicis i guia pel mestre per treballar i avaluar les normes bàsiques de CI: http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CATALA/ortografiaCI.swf Activitat de l’edu365 on els alumnes a partir d’imatges crearan textos senzills, amb l’opció d’escollir diferents nivells de dificultat, segons els coneixements de cada nen. http://apliedu.xtec.cat/petites_histories/?lang=ca
|
Temporització:
Durant el 1r trimestre de 2n CI |
Avaluació:
S’avaluarà el grau d’assoliment de les normes ortogràfiques treballades a partir dels exercicis d’avaluació de l’activitat online corresponent, així com el grau d’aplicació en l’elaboració de les petites històries. |
ACIVITAT COMPLEXA
Pilar Isern/Lurdes Burdó
INTRODUCCIÓ |
Títol: Treball de comprensió i expressió oral a través dels contes populars Àrea: Castellà Nivell: 1r i 2n de Cicle Inicial Nombre d’alumnes: màxim 15
A CI un dels recursos més habituals per treballar la llengua són els contes , per una banda per la motivació intrínseca que tenen per ells mateixos i per l’altra perquè són una bona font per ampliar el lèxic, interioritzar les estructures de les frases, potenciar la memòria,…. A més en aquestes edats el treball es realitza d’una forma molt global, de manera que sovint en una mateixa sessió s’hi encabeixen activitats que estan relacionades amb l’escriptura, el dibuix, l’expressió oral , el treball de valors,….i els contes són una eina ideal per a fer aquest treball més transversal. Per fer-nos una idea de quin seria el resultat final d’aquesta activitat adjunto un vídeo que vam realitzar en el taller d’audiovisuals amb alumnes de 1r fins a 6è de primària.
Seria fer un treball similar però adaptat per alumnes de CI , realitzat en castellà i fent servir un conte popular.
.
|
OBJECTIUS |
Il·lustrar un conte popular, posar-li veu i afegir-hi efectes sonors. Fer un treball col·laboratiu Penjar aquest conte al nostre bloc.
|
RECURSOS |
PDI Programa d’edició de vídeo Movie Maker. Programa d’edició d’audio: Audacity Mp3 Escanner. Bancs de sons d’Internet Youtube Bloc de CI |
TEMPORITZACIÓ |
Duració aproximada: 4 setmanes, és a dir, 8 sessions. Treball que es realitzaria a cada sessió:
1– Explicació del conte seguida de preguntes de comprensió.
2 i 3 – Il·lustració de cada part important del conte ( la mestra els escanneja).
4– Memorització i dramatització de la part del text que li toca a cada alumne. Gravar-ho amb l’Mp3. ( Si hi ha algun tros d’audio que cal modificar, la mestra ho retoca amb el programa Audacity.
5– Pensar entre tots quins efectes sonors hi podem afegir. Buscar-los en un banc de sons d’Internet o gravar-los nosaltres mateixos.
6– Fer el muntatge amb el Movie Maker relacionant cada imatge amb l’arxiu d’audio que li correspon.Cada alumne adjunta una imatge amb la veu.
7– Triar entre tots les lletres del títol i l’efecte que li volem donar. Cada nen apunta el seu nom en els crèdits finals.
8– Ens mirem com ha quedat i comentem com ha anat tot el procés , què és el que ens ha agradat més, el que ens ha costat més de fer,….
|
AVALUACIÓ |
Al ser una activitat tan global es valoraria sobretot la implicació i la bona predisposició a l’hora de realitzar les activitats.
Aspectes més concrets a avaluar:
. Entonació i dicció correcta a l’hora de gravar la veu.
. Dibuix que es correspongui amb el text que li pertoca il·lustrar. Cal que estigui ben acabat i pintat
. Resposta correcta a les preguntes de comprensió oral.
|
Amb aquest bloc es pretén compartir les activitats que es realitzen a l’aula de CI amb l’entorn educatiu més proper (pares, alumnes, mestres,…).
D’altra banda també servirà de recull de recursos per treballar les àrees de castellà i medi ( el proper curs es duran terme sense el suport del llibre de text) i els valors , que encara que es treballin amb les reflexions del treball del dia a dia a l’aula, també requereixen un treball més sistemàtic i programat des de la tutoria.
Més endavant, si cal, es podrà anar ampliant.