El Cicle de l’aigua

Activitat extreta del recull de recursos de Ciències Naturals  de la pàgina Web Ncicle-de-laiguaatu-tac.

Es visualitzen les tres fases del cicle i es fan 2 pràctiques molt interessant, una consisteix en fer un cicle de l’aigua en miniatura…

Publicat dins de L'AIGUA | Deixa un comentari

Salvem la terra

Des del Portal  “Salvem la terra” de l’XTEC, hi ha un apartat  titulat  “Què podem fer per estalviar l’aigua? on es donen moltes idees per aconseguir aquest objectiu.

animationag

Publicat dins de L'AIGUA | Deixa un comentari

¿ Qué dia es hoy?

Ejercicio interactivo  extraido de las actividades de  Edu 365 para trabajar el nombre i el orden de los días de la semana.

¿Qué dia es hoy?

Publicat dins de Léxico | Deixa un comentari

Un mundo al revés- “Caperucita sin capucha”

Cuentos interactivos muy apropiados para los niños de Ciclo Inicial.

Caperucita sin capucha

Publicat dins de Cuentos | Deixa un comentari

Curs de blocs- Activitat simple

Pilar Isern/Lurdes Burdó

Escriure és divertit

Introducció:

Aprendre a escriure bé, pot resultar sovint, una mica avorrit, especialment l’apartat de l’ortografia.

Per tal de fer-ho més engrescador, us proposem treballar les normes ortogràfiques bàsiques de cicle inicial,a partir d’una activitat online que creiem us serà molt útil i interessant.

A més a més, per demostrar tot el que esteu aprenent, haureu d’escriure per parelles

o individualment, petites històries que posaran a prova la vostra imaginació.

Objectius:

  • Consolidar les normes bàsiques iniciades durant el primer curs de cicle inicial:
  • Ser capaç d’aplicar les normes apreses en l’elaboració de textos senzills.
  • Interès per aplicar els coneixements ortogràfics treballats.
Recursos:

Activitat de llengua catalana de cicle inicial amb exercicis i guia pel mestre per treballar i avaluar les normes bàsiques de CI:

http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CATALA/ortografiaCI.swf

Activitat de l’edu365 on els alumnes a partir d’imatges crearan textos senzills,

amb l’opció d’escollir diferents nivells de dificultat, segons els coneixements de cada nen.

http://apliedu.xtec.cat/petites_histories/?lang=ca

Temporització:

Durant el 1r trimestre de 2n CI

Avaluació:

S’avaluarà el grau d’assoliment de les normes ortogràfiques treballades a partir dels

exercicis d’avaluació de l’activitat online corresponent, així com el grau d’aplicació

en l’elaboració de les petites històries.

Publicat dins de General | 1 comentari

Curs de blocs-Activitat complexa

ACIVITAT COMPLEXA

Pilar Isern/Lurdes Burdó

INTRODUCCIÓ

Títol: Treball de comprensió i expressió oral a través dels contes populars

Àrea: Castellà

Nivell: 1r i 2n de Cicle Inicial

Nombre d’alumnes: màxim 15

A CI un dels recursos més habituals per treballar la llengua són els contes , per una banda per la motivació intrínseca que tenen per ells mateixos i per l’altra perquè són una bona font per ampliar el lèxic, interioritzar les estructures de les frases, potenciar la memòria,….

A més en aquestes edats el treball es realitza d’una forma molt global, de manera que sovint en una mateixa sessió s’hi encabeixen activitats que estan relacionades amb l’escriptura, el dibuix, l’expressió oral , el treball de valors,….i els contes són una eina ideal per a fer aquest treball més transversal.

Per fer-nos una idea de quin seria el resultat final d’aquesta activitat adjunto un vídeo que vam realitzar en el taller d’audiovisuals amb alumnes de 1r fins a 6è de primària.

Seria fer un treball similar però adaptat per alumnes de CI , realitzat en castellà i fent servir un conte

popular.

.

OBJECTIUS

Il·lustrar un conte popular, posar-li veu i afegir-hi efectes sonors.

Fer un treball col·laboratiu

Penjar aquest conte al nostre bloc.

RECURSOS

PDI

Programa d’edició de vídeo Movie Maker.

Programa d’edició d’audio: Audacity

Mp3

Escanner.

Bancs de sons d’Internet

Youtube

Bloc de CI

TEMPORITZACIÓ

Duració aproximada: 4 setmanes, és a dir, 8 sessions.

Treball que es realitzaria a cada sessió:

1– Explicació del conte seguida de preguntes de comprensió.

2 i 3 – Il·lustració de cada part important del conte ( la mestra els escanneja).

4– Memorització i dramatització de la part del text que li toca a cada alumne. Gravar-ho amb l’Mp3.

( Si hi ha algun tros d’audio que cal modificar, la mestra ho retoca amb el programa Audacity.

5– Pensar entre tots quins efectes sonors hi podem afegir. Buscar-los en un banc de sons d’Internet o

gravar-los nosaltres mateixos.

6– Fer el muntatge amb el Movie Maker relacionant cada imatge amb l’arxiu d’audio que li

correspon.Cada alumne adjunta una imatge amb la veu.

7– Triar entre tots les lletres del títol i l’efecte que li volem donar.

Cada nen apunta el seu nom en els crèdits finals.

8– Ens mirem com ha quedat i comentem com ha anat tot el procés , què és el que ens ha agradat

més, el que ens ha costat més de fer,….

AVALUACIÓ

Al ser una activitat tan global es valoraria sobretot la implicació i la bona predisposició a l’hora de realitzar les activitats.

Aspectes més concrets a avaluar:

. Entonació i dicció correcta a l’hora de gravar la veu.

. Dibuix que es correspongui amb el text que li pertoca il·lustrar.

Cal que estigui ben acabat i pintat

. Resposta correcta a les preguntes de comprensió oral.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cuentos populares

  • Recurs adient per al cicle inicial de primària.
  • Tracta dels contes populars.
  • Conté material per escoltar i veure els contes i per realitzar activitats relacionades.
  • Extret  d’Alexandria

769cuentos

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Finalitat del bloc

Amb aquest bloc es pretén compartir les activitats que es realitzen a l’aula de CI amb l’entorn educatiu més proper (pares, alumnes, mestres,…).
D’altra banda també servirà de recull de recursos per treballar les àrees de castellà i medi ( el proper curs es duran terme sense el suport del llibre de text) i els valors , que encara que es treballin amb les reflexions del treball del dia a dia a l’aula, també requereixen un treball més sistemàtic i programat des de la tutoria.

Més endavant, si cal, es podrà anar ampliant.

Publicat dins de General | 2 comentaris