Curs de blocs-Activitat complexa

ACIVITAT COMPLEXA

Pilar Isern/Lurdes Burdó

INTRODUCCIÓ

Títol: Treball de comprensió i expressió oral a través dels contes populars

Àrea: Castellà

Nivell: 1r i 2n de Cicle Inicial

Nombre d’alumnes: màxim 15

A CI un dels recursos més habituals per treballar la llengua són els contes , per una banda per la motivació intrínseca que tenen per ells mateixos i per l’altra perquè són una bona font per ampliar el lèxic, interioritzar les estructures de les frases, potenciar la memòria,….

A més en aquestes edats el treball es realitza d’una forma molt global, de manera que sovint en una mateixa sessió s’hi encabeixen activitats que estan relacionades amb l’escriptura, el dibuix, l’expressió oral , el treball de valors,….i els contes són una eina ideal per a fer aquest treball més transversal.

Per fer-nos una idea de quin seria el resultat final d’aquesta activitat adjunto un vídeo que vam realitzar en el taller d’audiovisuals amb alumnes de 1r fins a 6è de primària.

Seria fer un treball similar però adaptat per alumnes de CI , realitzat en castellà i fent servir un conte

popular.

.

OBJECTIUS

Il·lustrar un conte popular, posar-li veu i afegir-hi efectes sonors.

Fer un treball col·laboratiu

Penjar aquest conte al nostre bloc.

RECURSOS

PDI

Programa d’edició de vídeo Movie Maker.

Programa d’edició d’audio: Audacity

Mp3

Escanner.

Bancs de sons d’Internet

Youtube

Bloc de CI

TEMPORITZACIÓ

Duració aproximada: 4 setmanes, és a dir, 8 sessions.

Treball que es realitzaria a cada sessió:

1– Explicació del conte seguida de preguntes de comprensió.

2 i 3 – Il·lustració de cada part important del conte ( la mestra els escanneja).

4– Memorització i dramatització de la part del text que li toca a cada alumne. Gravar-ho amb l’Mp3.

( Si hi ha algun tros d’audio que cal modificar, la mestra ho retoca amb el programa Audacity.

5– Pensar entre tots quins efectes sonors hi podem afegir. Buscar-los en un banc de sons d’Internet o

gravar-los nosaltres mateixos.

6– Fer el muntatge amb el Movie Maker relacionant cada imatge amb l’arxiu d’audio que li

correspon.Cada alumne adjunta una imatge amb la veu.

7– Triar entre tots les lletres del títol i l’efecte que li volem donar.

Cada nen apunta el seu nom en els crèdits finals.

8– Ens mirem com ha quedat i comentem com ha anat tot el procés , què és el que ens ha agradat

més, el que ens ha costat més de fer,….

AVALUACIÓ

Al ser una activitat tan global es valoraria sobretot la implicació i la bona predisposició a l’hora de realitzar les activitats.

Aspectes més concrets a avaluar:

. Entonació i dicció correcta a l’hora de gravar la veu.

. Dibuix que es correspongui amb el text que li pertoca il·lustrar.

Cal que estigui ben acabat i pintat

. Resposta correcta a les preguntes de comprensió oral.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *