Rodolins a la ràdio!

Els textos poètics, per les seves característiques particulars, tenen un valor intrínsec i educatiu excepcional. A més, constitueixen una font d’estimulació en l’àmbit cognitiu i relacional dels infants, ja que els permeten iniciar-se en l’expressió lingüística per mitjà del joc amb les paraules. L’aspecte lúdic que generen, suposa una motivació pels infants creant actituds positives envers l’exploració de la llengua.

Per aquestes raons, durant aquest segon trimestre, els alumnes de segon de primària hem estat iniciant-nos en el coneixement dels textos poètics treballant amb rodolins, poesies i embarbussaments.

Una de les activitats que més ens ha agradat ha sigut la de crear rodolins amb els nostres noms i, com vam ser molt creatius, per concloure l’activitat, vam deixar-los enregistrats de forma oral a la ràdio de l’escola!  Va ser una cloenda molt divertida!

Aquí us deixem el resultat dels rodolins! Esperem que us agradin!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Celebrem el dia de la Pau

El passat 30 de gener de 2018 vam celebrar a l’escola el DENIP (Dia Escolar de la No violència i la Pau) amb l’objectiu de promoure l’Educació per la Pau entre tota la comunitat educativa.

Al llarg de tota la setmana vàrem estar treballant la cultura de la Pau a través de reflexions, poesies, contes, cançons i activitats cooperatives.

Va ser una celebració molt bonica!

Per concloure les dinàmiques realitzades, vam voler plasmar en forma de murals tot el que havíem après al llarg de la setmana.

Aquí us deixem el resultat dels murals que vam fer:

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens felicitem el Nadal!

Els nens i nenes de segon ens hem felicitat entre nosaltres les festes de Nadal d’una manera tradicional, però molt divertida: a través del correu postal!

Per iniciar l’activitat, hem fet un sorteig i ens ha tocat un company de la classe.

A continuació, hem escrit una postal incloent una dedicatòria personalitzada pel company que ens havia tocat per felicitar-li el Nadal.

Finalment, hem escrit la direcció de casa del company en el sobre i hem fet una petita excursió a la bústia de Correus per enviar-les. Les nostres cartes arribaran a casa dels seus destinataris aquest Nadal!

Hem gaudit molt d’aquesta experiència!

Bon Nadal a tots!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Engeguem el “lectòmetre”!

A la classe de 2n de primària, la Clau de Sol, estem duent a terme “El lectòmetre” un projecte de Llengua Catalana que té com a objectiu principal el foment de la lectura entre els alumnes. Amb aquest, treballem el desenvolupament d’un bon hàbit lector fet que contribueix en el desenvolupament de la competència lingüística.

IMG_4753El “lectòmetre” gira al voltant d’una biblioteca d’aula creada especialment per fer de fil conductor del projecte. Aquesta biblioteca disposa de llibres de diferents temàtiques i nivells adaptats a les característiques i necessitats dels alumnes de l’aula.

Cada alumne disposa d’un carnet de biblioteca escolar amb el qual pot agafar un llibre cada setmana i portar-lo a casa per llegir amb l’ajuda dels seus pares. En el carnet de biblioteca, l’alumne s’apunta quin dia ha de retornar el llibre a l’escola per poder-ne agafar un de nou.IMG_4738
A més, tots els alumnes de l’aula tenen un “lectòmetre” personalitzat en el qual van pintant llibres a mesura que se’ls van acabant un i omplin una fitxa del llibre.

Amb l’ajuda d’aquest recurs visual, durant el curs, s’anirà veient el recorregut lector de la classe.

Us ensenyarem els resultats!

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens escrivim i enviem cartes

Al llarg del tercer trimestre, a la classe dels pessigolles hem estat treballant d’una manera senzilla l’evolució de la comunicació i, més concretament, de les tipologies textuals. Per iniciar-nos en el tema, vàrem estar parlant de com crèiem que es comunicaven abans els nostres besavis, avis i pares; després d’una gran pluja d’idees, vam entendre que abans els nostres familiars es comunicaven escrivint cartes i postals,  ara – en canvi- ens enviem whatsapps, sms, correus electrònics… juntament amb d’altres serveis de missatgeria instantània.

Un cop fet això, ens va semblar interessat recuperar aquesta antiga tradició i escriure’ns cartes entre nosaltres, així que vam equipar l’aula amb una bústia de correus preparada per rebre la correspondència. Per encetar l’activitat vam fer un sorteig mitjançant el qual cada alumne va haver d’escriure una carta a un altre company, d’aquesta manera tots vam escriure i rebre cartes d’un amic o amiga. Un cop havíem escrit i rebut la nostra primera carta, ja podíem fer-ne i enviar totes les que volguéssim.IMG_20170505_100618

 

Així doncs, aquesta activitat ens ha possibilitat l’aprendre a escriure i estructurar bé una carta, a saber com utilitzar una bústia i a conèixer l’ofici del carter. A més, també ha estat un eix molt engrescador i motivador per treballar la lecto-escriptura

Cartes

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’apadrinament lector

Falta molt pel divendres, senyoreta?

Aquesta és una de les preguntes que sovint em fan els alumnes de primer de primària d’ençà que van començar les sessions d’apadrinament lector amb els seus padrins, els alumnes de sisè.

En què consisteix aquest apadrinament?

És una activitat conjunta entre els alumnes de primer de primària i els alumnes de sisè que són els seus padrins lectors. És realitza setmanalment (els divendres a la tarda ) i dura 35 minuts aproximadament.

Els padrins, prèviament, reben informació sobre el seu rol com a tutor de lectura. Abans de trobar-se per fer l’activitat lectora, van fer un dia de trobada i presentació. Els nens i nenes de primer van pujar a sisè a conèixer els seus padrins. Tant els padrins com els fillols signen un contracte mitjançant el qual assumeixen un seguit de compromisos. És un dia molt important per tots dos!

Una sessió d’apadrinament lector

lector

Arriba el divendres!

Els nens esperen amb moltes ganes que arribi el moment de veure els seus padrins. El grup de sisè baixa a la classe de primer i fem un desdoble: un grup es queda a la classe i l’altre puja a sisè. Durant la sessió, els alumnes grans s’impliquem molt en la lectura dels sus fillols, els fan llegir, llegeixen ells, fan preguntes sobre la lectura i també sobre temes personals. L’ambient i relació emocional té molta importància en el procés de l’apadrinament lector. És necessari que el padrí aporti confiança al fillol, empatitzar amb ell sempre respectant el seu ritme lector.

L’Ambient de la sessió


Quins són els objectius que es volen aconseguir amb aquesta activitat?

Són molts els objectius que volem aconseguir, però el més important és:

“ATRAPAR ALS FILLOLS EN EL GUST PER LA LECTURA”

Finalitza la sessió!

Una cop finalitzada la sessió els padrins acompanyen els fillols als seus llocs i s’acomiaden.

Fins aviat!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Conferències Medi Natural

Novament els alumnes de cicle inicial han presentat les conferències davant els seus companys. Els alumnes de primer les fan sobre els animals domèstics i els de segon sobre rècords de la naturalesa.

Com ho fan?

A classe, els alumnes trien sobre quin tema volen fer la conferència. Un cop decidit el tema comença la feina a casa. Amb l’ajuda de la família, han de buscar informació, triar-la i entendre-la. Cada nen haurà de presentar la conferència amb el suport d’una cartolina on hi enganxaran fotografies, dibuixos, títols, subtítols i una mica d’informació sobre el seu tema. A casa, les famílies poden ajudar a decorar-les i presentar-les. Cada any són més creatives.

Com les presenten?

Un cop feta la cartolina els alumnes s’han d’aprendre tot allò sobre el seu tema que vulguin explicar als seus companys. En aquesta fase les famílies també hi juguen un paper molt important.

L’hora de la veritat.

Parlar davant un públic és molt difícil. A classe ensenyem als alumnes a ser bon oients, o sigui, a ajudar al company que està exposant, estant tranquil i sense distreure’l. D’altra banda, també expliquem als alumnes com s’ha de parlar davant dels companys. El to de veu, la postura, la mirada als companys, els nervis són alguns dels aspectes que entre tots valorem en acabar les conferències i ens ajuden a millorar.

 

img_20170428_105813

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La gran fàbrica de les paraules

“Existeix un país on la gent gairebé no parla, és el país de la gran Fàbrica de les Paraules…”

Heu pensat mai com seria la vida sense paraules? Us imagineu com ens sentiríem si no poguéssim expressar els nostres sentiments, il·lusions o pensaments? Doncs els pessigolles ho hem pogut imaginar amb un conte que hem explicat a la classe: “La gran fàbrica de les paraules”.imagen-1

Aquest conte ens explica la història d’un estrany país que té una gran fàbrica de paraules. Els habitants d’aquest país no parlen molt, ja que han de comprar les paraules i, després, empassar-se-les per poder-les pronunciar. Com molts d’ells no tenen massa diners, han de parlar poc. Això és el que li passa al protagonista del conte, el Dídac, un nen romàntic i somiador que està enamorat de l’Ariadna. En Dídac necessita paraules per obrir el seu cor a la seva estimada, però no sap pas quines triar, ja que tot el ue vol dir a l’Ariadna costa una fortuna! No es pot pas equivocar…

A partir d’aquest conte, ens hem imaginat com seria la nostra vida si això succeís de veritat i, després d’una estona de conversa, hem decidit fer el nostre propi mural de la gran fàbrica de les paraules. Cadascú ha pensat una paraula que li agradés, ja fos per com sona, per si era llarga o curta, pel que significa o per allò que li recorda.

Un cop recollides totes les nostres paraules, el mural ens ha quedat així de maco.

Publicat dins de General | Deixa un comentari