Les cançons a l’àrea d’anglès són més que una bona eina, podríem dir que són les nostres aliades per al procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
Són un gran recurs per treballar els aspectes fonamentals de la llengua estrangera com poden ser els continguts, vocabulari, fonètica, Writing, Reading, Speaking i Listening.
Alguns dels beneficis de les cançons durant l’aprenentatge de la llengua anglesa són la contextualització de conceptes que es treballen a cada curs, la descoberta dels diferents tipus d’accents en anglès i l’adquisició de vocabulari extra. A més, fem servir la motivació dels alumnes per saber que diuen les seves cançons preferides en anglès amb l’objectiu d’ampliar vocabulari i treballar estructures.
Tenint en compte tots aquests aspectes dins el context de “Christmas” hem treballat paraules de vocabulari relacionades amb la festivitat de Nadal i d’altres estructures i expressions. Hem reforçat sobretot la seva pronunciació i hem introduït les paraules escrita també.
A més, partint d’aquestes paraules treballades hem creat jocs per tal de fer l’aprenentatge més significatiu i vivencial. En aquest cas amb el grup de primer hem treballat les accions: “jump, shout, big voices, stomp and whisper.” El joc que vam dur a terme consistia en escriure en un paper una de les accions, recollir tots els papers i tornar-los a repartir. Una vegada cadascú tenia la seva paraula, els alumnes s’aixequen i en silenci fent mímica de la seva acció han de crear un grup amb la resta de companys i companyes que tenen la mateixa acció. A través d’aquest joc treballem el “writing”, “reading” i integrem més el vocabulari.
Les cançons que treballem a classe venen acompanyades moltes vegades de gestos, mímica i llenguatge corporal que ajudaran tant al desenvolupament físic dels nostres alumnes com a l’aprenentatge inconscient de vocabulari i continguts.
