Racons d’aprenentatge en grups cooperatius

Els racons d’aprenentatge són una manera de treballar més creativa, lúdica i dinàmica diferents continguts. Els alumnes participen activament en el seu aprenentatge, es potencia el diàleg, poden ser model i guia dels seus propis companys on accepten i aprenen dels seus errors. A més, permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada infant.

A l’aula de primer de primària reforcem els continguts que es treballen dia a dia amb racons lingüístics i matemàtics. Pel que fa a l’àrea de llengua trobem racons on reforcen el llenguatge escrit amb jocs d’articles, dòmino de rimes, de sinònims i antònims, construcció de frases simples, emparellament d’imatges amb paraules; per altra banda, el qui és qui, l’story cubes o què tinc en el cap per treballar el llenguatge oral.

Pel que fa a l’àrea de matemàtiques resolen problemes, comprenen els nombres i les formes de representar-los, desenvolupen la capacitat de raonar i estableixen relacions entre diferents conceptes a partir de jocs.  Càlcul amb cartes, sèries de numeració cap endavant i cap enrere, trobar diferències, l’oca, puzles, el parxís, taules de desenes i unitats, pals d’endevinar sumes i restes, el tangram, gràfiques per classificar els criteris que apareixen en els daus depenent del color i la figura geomètrica.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *