Arriba Halloween i per treballar-ho de manera diferent hem dut a terme una proposta interdisciplinà ria durant tota una setmana.
En primer lloc, vam explicar el conte en castellà “una cena terrorÃfica” i els vam dir als alumnes que ens havien demanat crear un memori per acompanyar el conte i promocionar-ho.
Al llarg de la setmana, vam anar treballant els diferents personatges del conte en les tres llengües (català, castellà i anglès): noms i descripció d’aquests.
Posteriorment, els alumnes es van organitzar en grups cooperatius i van pensar el nom del grup, el nom que volien posar-li al memori, el material que necessitaven per crear-lo, els personatges que volien incloure en el joc i distribuir les tasques entre els diferents membres del grup.
Quan tot això ja estava clar, els nens i nenes van començar a crear el seu memori. Aquest consistia a dibuixar en les cartes els personatges i en unes altres escriure el nom d’aquests per tal de fer associació de dibuix i paraula.
Després, cada grup va mostrar el seu memori a la resta de grups i van realitzar una coavaluació amb una graella amb una sèrie d’Ãtems els quals el seu joc havia d’incloure. Aquests eren: cartes ben retallades, dibuixos grans i ben pintats, paraules escrites amb bona lletra i totes les cartes amb el nom del grup darrere. Tot seguit, cada grup va dur a terme una autoavaluació del joc creat i del treball en grup i, finalment, una autoavaluació individual del seu treball personal.
Per acabar, el dia de Halloween els alumnes van venir disfressats de diferents personatges terrorÃfics i van jugar a tots els memoris.
