Els nens i nenes de Cicle inicial hem anat a la casa Valldeperas a fer l’activitat de la verema. Allà hem après quin és el procés que segueix el raïm per convertir-se en vi.
En primer lloc, hem anat a visitar les vinyes i hem tallat el raïm del cep. Després, ho hem trepitjat amb els nostres propis peus (ben nets, és clar) i hem tastat el most que en surt.
Finalment, hem visitat els cellers i hem observat què passa quan el most arriba allà. Ens hem emportat a la classe el most que vam fer per veure en primera persona com és el procés de fermentació.
Gràcies a aquesta excursió, ja entenem les diferents activitats que es realitzen a les vinyes i al celler perquè els nostres familiars puguin tastar vins tan bons.
Nosaltres, mentre ens fem grans, anirem bevent most; que també està molt bo!
