Avui parlarem del Colpbol!
Què és el Colpbol?
El Colpbol és una nova modalitat  esportiva creada pel professor d’Educació Física Juanjo Bendicho. L’objectiu ha estat, durant vint anys, pensar en la creació d’un joc que superi les limitacions educatives dels esports tradicionals.
esportiva creada pel professor d’Educació Física Juanjo Bendicho. L’objectiu ha estat, durant vint anys, pensar en la creació d’un joc que superi les limitacions educatives dels esports tradicionals. 
És a dir, un joc col•lectiu que fomenti la màxima participació possible de tots els jugadors, sigui quin sigui el seu nivell fisicomotor i les seves condicions; que redueixi al mínim les diferències individuals i exigeixi una imprescindible col•laboració i comunicació col•lectiva per aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, un autèntic JOC D’EQUIP.
A través d’aquest joc, a més de fomentar aspectes com els darrers esmentats, també podem treballar força part del currículum oficial. A través dels partits treballem constantment aspectes com:
- 
- 
Lateralitat del propi cos 
- 
Capacitats condicionals 
- 
Orientació en l’espai en relació a un mateix i als altres. 
- 
Efectivitat de moviments 
- 
Coordinació ull-mà 
- 
Coordinació dinàmica 
- 
Joc en equip 
- 
Manipulació d’objectes 
 
- 
 A més de fomentar tot això, també suprimeix aspectes negatius com per exemple:
A més de fomentar tot això, també suprimeix aspectes negatius com per exemple:
– Individualitzacions
– Poca participació a causa de la diferència de nivells d’habilitat.
– La pressió de la competició
Aquí us deixem unes aportacions per part d’alumnes de diversos cursos que l’han practicat.
- 
- 
Ona Pardo (1EP): “M’agrada perquè tota l’estona toques la pilota. També hi ha gols. 
 
- 
- 
- 
Teo Rivero (2EP): “ M’encanta i, a més, no parem de moure’ns i es pot marcar gols” 
- 
Arianna Escot (2EP): “ Treballem i millorem les mans” 
- 
Hugo Carballar (3EP): “Com no podem fer més d’un toc, tothom toca la pilota” 
- 
Mònica Pelaez (3EP): “S’assembla al futbol i la pilota sempre es mou” 
 
- 
