Aquest mes de març hem anat a visitar les Coves del Toll. Només arribar hem esmorzat i després hem fet 3 grups (ens hem barrejat les 4 classes de 1r i 2n curs): Grup dels óssos, Grup dels Esquelets i Grup dels … Cada grup anava amb una monitora i hem realitzat tres activitats:
- El taller del brunzidor: En una fusta que tenia un foradet petit a un extrem hi hem passat un fil de cànem i l’hem lligat. Després amb una pedra hem polit la fusta i l’hem pintada amb pintures fetes amb pigments de minerals i aigua. Finalment hem provat de fer funcionar el brunzidor. Un so espectacular. Servia per comunicar-se entre les tribus i/o per foragitar els animals cap a un lloc determinat.
- Visita a les Coves del Toll. Entrem a la cova i observem els seus passadissos, sostres i un riu subterrani que travessa la cova. Ens ha deixat bocabadats.
- Dins d’una cabana l’Ariadna ens ha explicat moltes coses sobre la prehistòria. Com van descobrir fer foc, quines eines feien servir i com les construïen (llança, arpons, arc i fletxes, torxes, ganivets, …), les pintures que feien a les parets de les coves i de qui eren tots aquells cranis d’humans i també d’aquells animals.
Després hem anat al parc de Moià on hem dinat i hem jugat una estona fins que ha vingut l’autocar a buscar-nos i cap a l’escola. Un dia meravellós.