HÀBITS DE TREBALL DEL CICLE
A primer a l’ aula:
– Treballem amb llapis
– Pintem amb colors
– Repassem els títols amb retoladors
– S’ utilitza el regle per fer ratlles i enquadraments.
A segon a l’ aula:
– Treballem amb llapis
– Pintem amb colors
– Repassem els títols amb retoladors
– Introduim l’ ús del bolígraf blau per fer còpies i copiar enunciats.
– S’ utilitza el regle per fer ratlles als fulls de dictats de nombres
– Per fer enquadraments i fer ratlles
– Per mesurar en cm i dm
– Tenen dos regles un de petit per quan treballen amb la llibreta i un de gran per quan treballen amb el foli
A nivell de cicle:
-És important pels nens/es del cicle el treball cooperatiu i el respecte vers els altres.
– Valorem l´esforç com a font d’ aprenentatge.
– Treballem les capacitats de cadascú a ritmes diferents.
– Acceptem les nostres limitacions “Encara no ho sé fer … però m’ hi esforço”
MATERIALS
– Els materials que utilitzem per treballar són :
. Fulls de pauta
. Fulls de quadrícula
. Folis
. Llibreta de 50 fulls a primer i de 100 fulls a segon.
. A la llibreta de segon fem dues pestanyes ja que hi treballem: català, castellà, i matemàtiques
MEMORITZACIÓ
– Memoritzar petits textos de coneixement del medi i saber-ne fer una exposició comprensiva.
– A segon memoritzar les taules de multiplicar.
– A primer memoritzar taules de sumar.
– Memoritzar alguna norma ortogràfica.
– A segon de castellà reconèixer les grafies pròpies d’ aquesta llengua.
DEURES
A primer:
– Llegir a casa diariament.
– Acabar feines que no s’ han acabat a classe.
– Fitxes de reforç.
A segon:
– Fitxes per acabar.
– Lectura diària
– Fitxes de reforç
– Memoritzar algun resum de coneixement del medi…
Els deures es faran durant la setmana i el cap de setmana és per descansar.
En cas de malatia fan els treballs que s’ han fet a l’ aula.
Tots els deures estan explicats i marcats.
Podem donar o bé fitxes preparades pel mestre o bé fitxes del llibre.
IMPLICACIÓ DELS PARES EN ELS DEURES
– Els deures es contesten amb llapis i es pinten amb colors no amb retoladors ni bolígrafs.
– Es fan només els exercicis marcats.
– Vetllar per la presentació correcte.
– Els deures de la tutora es donen un dia per l’ altre.
– En el cas de segon només es repassen amb retoladors els títols i les sanefes.
– Demanem que els pares repassin el que han fet per comprovar que han complert amb el deure i mirar com està la presentació.
Deixa un comentari