Les nenes i nens de 7 anys
Als primers cursos de primària a l’escola no es veuen canvis dràstics en les habilitats motores dels vostres fills perquè aquest és un període de refinament, on la coordinació millora i la motricitat fina es va consolidant. Es noten, però, canvis remarcables en les habilitats socials i de pensament. La vostra filla ara està construint en base a les habilitats desenvolupades en els primers anys i avançant cap a una independència més gran, tan intel·lectual com emocionalment.
Algunes fites que podeu esperar dels vostres fills i filles de7 anys.
Desenvolupament motor:
- Bon desenvolupament de la coordinació mà-ull.
- Bon equilibri corporal.
- Pot executar moviments gimnàstics simples com els salts.
Llenguatge i desenvolupament del pensament:
- Utilitza un vocabulari d’un miler de paraules.
- Els períodes d’atenció són més llargs.
- Els seus pensaments són més llògics i seriosos; és més considerat i reflexiu.
- És capaç d’entendre raonaments i prendre decisions adequades.
- Pot parlar del temps: els dies, els mesos, les estacions.
- Pot trobar els punts de semblança entre dos objectes.
- Cada vegada pot resoldre problemes més complexos.
- La capacitat per un aprenentatge individual és cada cop més accentuada.
Desenvolupament social i emocional
- Desitja fer bé les coses i és més autocrític.
- Es preocupa més però encara té una auto confiança baixa.
- Tendeix a queixar-se; pot tenir reaccions emocionals fortes.
- Enten la diferència entre el que està bé i malament.
- Es comporta bé en general. No necessita que li cridin gaire l’atenció.
- És millor perdedor i no culpa els altres fàcilment.
- Sap esperar el seu torn en diferents jocs i activitats.
- A vegades es pot sentir culpable i sentir vergonya per alguna cosa.
Consells pels pares dels nens de 7 anys.
Ara és més conscient a nivell social, pensa i reflexiona sobre el món que l’envolta.
- És un període d’autoestima fràgil, per tant se la de felicitar i encoratjar sovint i lloar de manera positiva les seves accions.
- Suavitzar la tendència a l’autocrítica emfatitzant el que ha après, més que criticar l’aparença del producte final.
- Cal ser pacient amb els seus canvi sobtats d’humor i d’emocions.
- Aprofiteu les seves ganes d’aprendre fent-li preguntes obertes, preguntes que facin pensar; feu trencaclosques i jugueu a jocs de pensar.
- Inicieu converses sobre el que està bé i el que no.
Oferiu-li oportunitats per a que prengui decisions de manera independent.
I finalment …
Recordeu que encara que les fites esmentades són típiques de l’edat, els nens i nenes passen per aquestes fases al seu propi ritme. Uns més aviat i d’altres més tard. . Discutiu qualsevol preocupació que pugueu tenir sobre el desenvolupament dels vostres fills i filles amb el pediatra o els seus mestres.
Muy útil y aclara algunas de las dudas que tenía
Alguna sugerencia de juego que hagan pensar..?Alguna idea de juego de mesa que se puede hacer en familia?
Muchas gracias!
Podeu jugar en benefici de la vostra relació afectiva, les matemàtiques i la llengua a jocs, per exemple “el cinquet”, l’oca, dòmino amb imatges o nombres, memory, fer seqüències de 3 imatges, puzles o bé anar explicant el que es fa dia a dia fent servir el vocabulari “ara, després, abans, anterior, posterior…”. També podeu fixar-vos en el nombres dels carrers, que en una banda de la vorera són parells i a l’altre senars, evidentment amb números baixets, doncs a 1r de moment fem fins el 10… (Continuarà).
Moltissimes gracies!