ENTREVISTES / INTERVIEWS

Hem fet una entrevista a la Eva i a la Marta dues de les professores que porten el projecte comènius en aquesta escola d’arts.

ENTREVISTA EVA

-Què és Comènius?

L’escola està dintre de Comènius que és un projecte en què també estan inclosos Itàlia i França. Es fa un intercanvi d’alumnes de batxillerat,no només cultural sinó també per saber com es treballa a altres llocs.

-Quin és el seu tema?

Aquest any, a partir de l’art modern, tractarem com es pot canviar la forma de pensar d’aquest moment en què estem vivint on tot és comprar i llançar, comprar i llançar, és com a través de l’art tot això es pot canviar.

-On estarà col•locat l’espai Comènius?

Estarà col•locat a baix a l’entrada al claustre i servirà per informar de tot el que es fa a Comènius aquest any i participen els de 1r batx. i el de 2n batx.

-Quin és el teu treball en aquest projecte?

Jo , com a professora de batxillerat i també d’interiors, faig o dirigeixo aquest encàrrec de Comènius. A 1r d’interiors fan l’assignatura de Fonaments del Projecte i definim aquest espai com un lloc on es pugui penjar un calendari i tot el que es fa en aquest espai i en aquest projecte.

Des de 1r de interiors el que es fa és definir una mica un reclam d’aquell espai Comènius. Cal que t’ adonis que hi ha un espai que crida l’atenció i vulguis saber què és.

-A partir de quina idea va sorgir?

La idea sorgeix a classe , abans de que els alumnes comencin a fer una pluja d’idees, els dic que agafin una imatge d’altres autors que hagin fet espais amb materials reciclats. La idea és com fer característic un espai perquè físicament tu sàpigues què és o et cridi l’atenció i vagis cap allà, sorgeix doncs a base de veure el que fa la gent d’art al carrer amb materials reciclats.

-Quant ha de durar?

Aquest espai ha de durar dos anys , no ha d’estar construït de materials que, al cap de dos dies es trenquin, sinó que ha de durar dos anys que es el que dura el programa Comènius.

-A qui va dirigit?

Va dirigit al alumnes que ja són al centre i en tot cas a l’alumnat que ve nou. En aquesta escola es fan altres coses més lúdiques no es només estudiar sinó que també es fan coses a l’estranger , que no només es queda a dintre de l’àmbit educatiu català.

-Quin paper tenen els alumnes en aquest espai?

Doncs el tindran tot ja que el construeixen ells! Acaben d’arribar i ja els estem demanant que tinguin una idea que comencin a ser creatius. Això forma part de l’interiorista,han de construir l’ espai,pensar-lo , preparar-lo, i a més a més, s’han de ficar d’acord en equip. Han de triar un projecte realitzable en un temps breu perquè quasi no tenim temps, l’han de idear , votar que sigui sostenible, que sigui ràpid i fàcil de fer per que no tenim un any per fer-lo , tenim dues setmanes! En funció d’aquests paràmetres votarem.

Per tant el seu protagonisme és total.

-Quines expectatives tens cap aquest projecte?

Doncs la veritat és que serà una sorpresa, no estem treballant amb alumnes veterans sinó amb gent que han vingut nous aquest any i que de sobte, els fem fer aquest treball.

De moment, tal com es presenta la cosa i com vaig veient als alumnes, no tinc cap dubte de que sortirà bé.

ENTREVISTA MARTA

-Aquest any es farà el projecte “Comènius”, de què es tracta?

Aquest projecte es diu Change by Art, i hi participem tres escoles, una de França, una del sud d’Itàlia i nosaltres, que som els representants d’Espanya. Tots aquests centres treballarem sobre l’art i la sostenibilitat. Serà com plantejar una reflexió sobre elements artístics però tenint en compte el medi ambient.

-Com va sorgir la idea?

Bé, la idea no és nostra, sinó que és dels francesos que és el coordinador general de tot el projecte. Nosaltres teníem ganes de fer un projecte europeu amb altres escoles, llavors ens vam posar en una pàgina web i vam descobrir aquests intercanvi i a més ens va agradar, perquè eren escoles d’art, ja que nosaltres també ho som, i ja que podem combinar art, anglès i tot el que anem treballant de ciències.

-Quins son els objectius d’aquests projecte?

Els objectius bàsics serien: moure’ns una mica per Europa, fer connexions amb d’altres països, conèixer gent, treballar amb un idioma que no és el nostre, és a dir l’anglès, i així també ens podrem defensar una mica amb el idioma.

-Quan estudiaves, vas participar en un projecte com aquests?

No vaig tenir aquesta sort, per això mateix vull que vosaltres hi participeu, i em fa molta il·lusió de poder-lo organitzar, ja que m’agraden molt aquests projectes.

-És el primer any que es fa un intercanvi en aquests centre?

Sí, ja que ha estat el primer any que hem trobat un projecte que té  activitats que ens interessen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *