Entrega d’Orles

Un cop finalitzades les classes, el passat divendres 6 de juny es va celebrar l’acte d’entrega d’orles  corresponent a la tercera promoció del cicle. A l’acte van assistir tan els pares com els alumnes i es va realitzar de manera conjunta amb els altres cicles que s’imparteixen a l’IES Joan Oró.

Ruta Btt “Els castells de La Segarra i L’Urgell” 20-21 de maig de 2008

Darrera sortida en btt del curs, que ens porta a recórrer diferents llocs de les comarques de La Segarra, L’Urgell, Les Garrigues i El Segrià. El nom de la ruta ja ens indica la seva temàtica: “Els castells de La Segarra i L’Urgell” i ha estat dividida en dues etapes Calaf -Tàrrega (60 km) i Tàrrega – Lleida (80 km). Tot i la duresa de la ruta cal destacar que tots els components de l’expedició han assolit l’objectiu d’arribar al final. Felicitats !!!

Alquézar 13-15 de maig de 2008

Els passats dies 13, 14 i 15 de maig vam realitzar la sortida a Alquézar (Serra de Guara, Osca), corresponent  al crèdit  de Seguretat i supervivència en muntanya. Durant la sortida es van treballar aspectes relacionats amb diferents tècniques de corda i es van realitzar descens de barrancs.

Castell de Montpeó 16 de maig de 2008

Darrera ruta a peu del curs. En aquesta ocasió ens hem desplaçat fins a la comarca de La Segarra per realitzar una ruta circular per la part sud-est de Cervera. Sense ser una ruta gaire llarga, ha estat relativament dura degut a la pluja intermitent i sobretot al fang que hem trobat en alguns dels trams.

Crèdit de Síntesi 5-9 maig de 2008

Durant tota la setmana ha tingut lloc la realització del crèdit de síntesi. Al llarg de cinc dies repartits entre Lleida i Sant Llorenç de Montgai hem alternat el desenvolupament de guiatge en diferents activitats amb apràctiques amb clients reals.

Dilluns va ser dia de reunions i preparatius, tant de l’activitat de dimarts com de la sortida a Alquézar de la setmana següent. Dimarts vam rebre els nostres primers clients reals dins la proposta d’activitats que el nostre centre ofereix als centres adscrits d’educació primària. En aquesta ocasió ens visita el CEIP Magí Morera, amb qui realitzem primer una sèrie de jocs d’habilitat en bicicleta a la canalització del riu i posteriorment una cursa d’orientació dins el recinte del Camp Escolar.

BubbleShare: Share photos – Powered by BubbleShare

Dimecres al matí ens desplacem en tren a Sant Llorenç de Montgai i dediquem el matí al muntatge del campament i a la realització de la compra del menjar que els alumnes, distribuïts en grups,  cuinaran per als seus companys. A la tarda els diferents grups responsables de les activitats es reuneixen amb els professors per acabar d’ultimar els detalls.

BubbleShare: Share photos – Powered by BubbleShare

L’activitat de dijous al matí consisteix en la recepció de diferents grups de discapacitats de l’associació ASPROS. Es tracta de realitzar una ruta a peu des de l’estació de tren de Sant Llorenç fins a l’ermita de la Mare de Déu del Castell, on se’ls explica la llegenda del Castell del Llorenç.

BubbleShare: Share photos – Powered by BubbleShare

A la tarda, activitat combinada de bicicleta i travessa del pantà en piragua des de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa. El matí ha estat molt bo de temps, però a la tarda ha començat a empitjorar i la tornada ha estat una mica menys plàcida que l’anada.

BubbleShare: Share photos – Powered by BubbleShare

Finalment comença a ploure a la nit i de bon matí, la qual cosa ens porta a prendre la decisió de suspendre l’activitat de divendres al matí (ruta en Btt Sant Llorenç – Vilanova de la Sal – Ermita de Montalegre – Sant Llorenç) i a recollir abans d’hora el campament i tornar a Lleida.

Triraid Femení

El passat diumenge 20 d’abril es va celebrar a Lleida la tercera edició  del Triraid Femení d’Esports d’Aventura WIAR. La prova va constar de quatre disciplines que es van desenvolupar sota una intensa pluja durant tot el matí: cursa d’orientació a peu, cursa d’orientació en btt, piragua i tir amb arc. El nostre cicle va col·laborar amb l’organització i dues de les nostres alumnes van competir en l’esdeveniment, obtenint una meritòria cinquena posició entre les 25 parelles participants.

BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.

Activitats amb persones amb discapacitats

Des d’aquest dijous 10 d’abril i la resta de dijous fins a final de curs, els alumnes realitzaran una sèrie de pràctiques amb “clients reals”. En aquest cas, i dins el crèdit “Activitats físiques per a persones amb discapacitats”, el nostres clients aniran realitzant diverses activitats en l’entorn natural adaptades a les seves característiques. En aquesta primera sessió el ràpel ha estat l’activitat desenvolupada, però també realitzaran activitats com l’orientació, el senderisme, la bicicleta … , imatges que anirem afegint en aquest mateix àlbum.

Curset de piragüisme

Dimarts 1 d’abril de 2008

Durant el tot el mes els alumnes realitzaran un total de cinc sessions per a conèixer els aspectes bàsics del piragüisme. Les pràctiques es realitzaran en col·laboració amb la secció de piragüisme del Sícoris Club, on es realitza la primera presa de contacte. En sessions posteriors ens traslladem al Parc de La Mitjana i al riu Segre, per on es realitza un descens en la darrera jornada.