Presentacions d’actes

Esquimals lectors,

Aquí teniu algunes gales relacionades amb la cultura en les quals podreu veure diverses maneres de presentar actes. Fixeu-vos en com presenten, en les bromes, en el vestuari, en com fan participar al públic… en tot allò que us cridi l’atenció. Segur que veure exemples ens ajuda a pensar propostes interessants per la nostra presentació del concert de Nadal.

Els Gaudí 2016:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=edf_hyzch2M[/youtube]

Catalunya aixeca el teló:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/catalunya-aixeca-el-telo/video/4677735/

Els Goya 2016:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G2Kj3J7lMqk[/youtube]

Faristol poètic I

Esquimals lectors,

Aquí teniu el recull dels primers poemes que ens heu recitat. Quin regal sentir-vos llegir poesia! És un dels millors moments de la setmana. M’encanta com us ho prepareu i la il·lusió amb què llegiu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vgTW0A2edy8[/youtube]

He escanejat tots els poemes que heu recitat per si els voleu rellegir:

Què en penseu d’aquestra nova activitat que fem?

Mil petonets,
Lara.

Poesia

Esquimals lectors,

Aquí teniu el Catàleg de poesia “Enigmes en la poesia de Joana Raspall” que van elaborar companys de la nostra escola ara fa cinc anys.

Captura de pantalla 2017-11-05 a les 11.02.35

Remeneu, llegiu, gaudiu, escolteu i sobretot gaudiu de la poesia d’una autora compromesa amb els infants, ja que va dedicar gran part de la seva carrera com a poeta escrivint per a nens i nenes.

Quan hagueu llegit i escoltat molts poemes, trieu un o dos que us hagin agradat especialment i feu un comentari. Al comentari cal que hi hagi el títol del poema, com l’heu trobat, per què l’heu seleccionat i algun altre comentari del poema o del catàleg en general.

Ja tinc ganes de conèixer les vostres tries.

Una abraçada,
Lara.

E.F. – Força

Bona tarda Esquimals Lectors!

Una definició senzilla de força seria:
La força és la capacitat de vèncer resistències a través de les contraccions musculars.
Les contraccions musculars poden ser estàtiques (isomètriques) o dinàmiques (isotòniques).

Tenint clara aquesta definició, serieu capaços de diferenciar quin tipus de contraccions musculars apareixen a aquestes imatges?
Exemple:
salt – dinàmica (isotònica)
estar dret – estàtica (isomètrica)

xut
esquimal
salt
nedar
anelles
surf

Teniu fins divendres a la tarda per fer-ho.
Ànims!!

Moments espontanis i projecte República 6è

Esquimals lectors,

Feia setmanes que buscava un espai per fer-vos un petit muntatge de vídeo d’un dels dies del projecte de la República de 6è. Va ser una tarda molt especial. Entre converses espontànies, rialles i música vam acabar cantant tots junts i es va crear un clima tan maco que m’alegra que algú m’agafés el mòbil i comencés a gravar.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gLgJ6gVYkgA[/youtube]

Per altra banda, també us deixo l’enllaç a totes les fotos que us he anat fent mentre organitzàvem la classe. Cliqueu aquí per veure-les.

Per acabar, us enllaço també el nostre vídeo amb la cançó que ens vam inventar.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YMDfpqubwjU[/youtube]

Desitjo que us argradi el vídeo i us faci recordar el nostre lema: “junts anem més lluny“.

Petons,
Lara.

M’alegra molt ser la vostra mestra

Esquimals lectors,

Avui ja he acabat definitivament el vídeo que ja sabeu. Dilluns us l’ensenyaré a primera hora. Mentre l’acabava de muntar he repassat mentalment tots aquests dies del projecte de la “República independent de 6è” i m’he sentit molt feliç. Molt feliç de ser la vostra mestra i compartir tants bons moments amb vosaltres.

Justament he trobat una imatge molt especial que ens va fer la Júlia el dia que va venir (que, per cert, mil gràcies per venir, per la samarreta i per seguir en contacte):

IMG_7861 còpia

M’alegra profundament tenir moments tots junts en què som una pinya (o una tribu) i en què tothom és tan respectuós i posa tant de la seva part perquè tot funcioni. M’agrada parlar amb vosaltres com a grup i amb cadascú de vosaltres de manera individual. M’agrada perquè veig que aneu madurant, que cada vegada opineu amb més criteri i que cada vegada més teniu opinions més raonades i profundes. Em fa feliç veure que sou persones sensibles.

En general, estic molt contenta de com ha començat aquest curs i de la dinàmica de grup que tenim.

Seguim així, gaudint de les coses que ens uneixen i ens fan sentir part d’un grup. En aquest sentit, penso que serà magnífic anar construint la nostra biblioteca musical, per això, us deixo aquí les dues primeres cançons dels Esquimals lectors:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Cx9mUyVMgtk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OO3kH9mlEMk[/youtube]

Una abraçada,
Lara.

E.F. – Resistència

Hola Esquimals!

Aquesta setmana hem treballat una de les capacitats condicionals, la resistència. Com ja us he explicat a classe, podem distingir dos tipus de resistència, la resistència aeròbica i la resistència anaeròbica.

Us proposo un exercici per veure si hem entès bé la diferencia entre un tipus de resistència i l’altre.
A continuació us adjunto quatre enllaços, cadascun és un vídeo del youtube on apareixen esportistes practicant diferents disciplines.
btt
bàsquet
futbol
ciclisme en pista

Serieu capaços de dir-me quin tipus de resistència es treballa a cadascun dels vídeos?
(Copieu el nom dels esports com us els poso a continuació i afegiu la resposta al costat al vostre comentari)
btt-
bàsquet-
futbol-
ciclisme en pista-

Espero els vostres comentaris nois i noies!!!

COMENCEM EDUCACIÓ FÍSICA

Bona tarda ESQUIMALS LECTORS!!

Demà a la tarda farem la primera sessió d’educació física del curs. Us recordo que haureu de venir vestits amb roba còmoda i calçat esportiu.

A part d’això, i com ja us he avisat, cal que porteu a la motxilla una samarreta de recanvi i una tovallola per rentar-vos al acabar la sessió.

Demà us explicaré com anirà el curs, els esports que practicarem, quines sortides farem, parlarem sobre el musical i sobre qualsevol dubte que tingueu.

Us espero demà ben animats i amb ganes de suar de valent!!

CESC

Comencem 6è!

Ara sí!

Ja esteu a 6è!

Comença un nou curs, però, com bé sabeu, no és un curs qualsevol. És un curs ple de reptes, màgia, il·lusió, projectes… un curs que tanca una etapa important de la vostra vida i que obre les portes a una altra. Alhora és un curs que demana implicació, energia i esforç.

Quan pensava en com donar-vos la benvinguda aquí, al blog, m’han vingut dues imatges al cap:

Captura de pantalla 2017-09-09 a les 22.06.20

Suposo que sabeu a què corresponen: Cala Montjoi i el musical de 6è!

Són dues imatges dels dos 6è que he viscut des que sóc mestra de l’escola: la de Cala Montjoi és del grup de les Talpetes i la del musical del grup dels Salvatges. Les dues fotos em porten uns records magnífics. Penso en tantes converses amb els meus nens dels dos grups, en els banys amb aigua freda a Cala Montjoi tot rient i esquitxant-nos, en el caos de les disfresses del musical… dos grups plens d’alumnes que mai oblidaré i dels quals en guardo unes vivènvies molt boniques.

En les dues ocasions que he fet 6è he gaudit moltíssim i quan han arribat aquests dos moments finals tan esperats del curs, ha estat magnífic. Perquè quedi aquest record cal que tots i totes:

aportem el millor de nostres mateixos
siguem capaços de posar els comptadors a 0
tinguem clar que la generositat és necessària per conviure com la Tribu que ja som
treballem de valent durant tot el curs, cada dia una mica
vinguem a l’escola amb alegria, ganes i motivació
i ens estimem i respectem com a companys i companyes que som.

Ja us conec i ESTIC SEGURA que serà un curs INOBLIDABLE!

Esteu preparats? Compartiu el que jo penso sobre el que cal perquè tinguem un curs magnífic?

Us espero amb una abraçada immensa el proper dimarts.

Lara.