11.- CERADAI-Institut cooperant atorga les EDU+Cert

De les funcions principals són l’atorgament de llicències d’ EDU+Cert a produccions que es presenten candidates de dos a quatre anys, atorgament de llicències de l’exercici de COAS (Cooperants en Orientació i Assessorament Social-psicopedagògic) de tres a deu anys.

Organitzem cada any una EDUcre@ com a mínim, podent-se celebrar tantes com demanda d’EDUcert hagi, ja que per aconseguir-lo cal fer-lo públic per mitjà de l’EDUcre@ i per mitjans de Ràdio Entorn Cooperant i/o altres mitjans de comunicació i actes socials.

Coordinem Teranyina, fomentem EDITAcre@, organitzem i dirigim ENTRENA i desenvolupem estudis i investigacions al voltant de CRD o Institut de Co-Re-Decisió.

A més fem difusió el més intensa i extensa possible de tots els ajuts anteriors.

Bloc EDUcert  http://blocs.xtec.cat/educert

12.- CERADAI: Ajuts dins l’entorn per a l’EDUcert

CERADAI de Catalunya, associació que sosté l’agència   CERADAI-Institut cooperant, té per finalitat crear, reconstruir i oferir nous ajuts dins de l’entorn social i cultural educatiu per assolir l’EDUcert, és a dir educació en certesa i seguretat.

Són ajuts competencials comunicatius, creatius i cooperatius.

Els principals són:

1.- Teranyina o xarxa cooperant, també dit Co-XARXES, personal en aprenentatges instantanis permanents

2.- Ràdio Entorn Cooperant amb els recursos per a l’expressió oral cooperant i amb altres ajuts com RADIoral.

 3.- EDITAcre@: Difusió digital de les creacions així com exigir una comunicació per internet de qualitat ecològica i solidària. Amb EDUcre@ o mostractiva de produccions creatives cooperants per comunicació digital i subhasta.

4.- ENTRENA, Alt entrenament competencial comunicatiu, creatiu i cooperant per al professorat i per a les famílies.

5.- CRD  Institut de CoReDecisió. Reflexió cooperant de Decisiologia i la seva aplicació.

Tenim eines com  MicroEDU, EDUcrèdit i microEDUcrèdit.

13.- CERADAI de Catalunya

Ens facilita construir respostes a necessitats ens dona permís a la creativitat i a la imaginació, ens protegeix amb els nous coneixements i les noves tècniques, a més de promoure’ns de forma cooperant les nostres iniciatives, practicar en exercici voluntari competències específiques ciutadanes i/o tècniques docents per a entrenar i després millorar davant l’exercici de la docència, en el treball domèstic familiar, cívic o d’altres de voluntariat.

CERADAI fomenta la participació, saber viure el present, obrir possibilitats en el poder ser, ajuda a saber perdre per a guanyar entre tots.

La seva incidència és fora del treball laboral, la seva finalitat és aixecar les competències bàsiques de l’acció social i la ciutadania, és la construcció competencial de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació, aspectes clau en el dia d’avui.

Fora del treball laboral per a crèixer com a persones. En crèixer en la construcció d’esquemes mentals competencials en la reestructuració dels aprenentatges en la decisió, en l’acció i en la interacció.

CERADAI una eina en contra les barreres

CERADAI-Institut cooperant és l’agència sostinguda per l’associació CERADAI de Catalumya, per a la defensa dels Drets Humans, de la Pau i de la Convivència.
A la vegada que lluitem contra les barreres i les fronteres (normes sense valors, lleis, limitacions tecnològiques, etc.) al nostre desenvolupament creatiu cooperant competencial.
Primer identifiquem barreres en les nostres estratègies socials i tot seguit recerquem eines per a limitar-les, eliminar-les o superar-les. Ho fem com un joc i una afició amb criteris professionals fora de l’horari laboral.
Una de les dispeses de CERADAI de Catalunya són el cost dels recursos per a la defensa dels Drets Humans per a la comunicació digital, per a la creativitat i per a la cooperació; en aquest sentit així com el respecte als drets d’autor i a la propietat intel.lectual.

Les raons per a recòrrer a CERADAI

1.- Per a desenvolupar pràctiques creatives cooperants dins de l’acció social, que en la recerca acció social i en la pràctica reflexiva és objecte d’aprenentatges servei i en l’adquisició de noves experiències cooperants amb altres persones i agents de l’entorn social i educatiu.

2.- Per a fer de forma creativa cooperant coses que no fa ningú i que de forma justificada i raonada, és una necessitat educativa cultural i/o social.

3.- Organitzar espais amb el reconeixement social per a limitar, eliminar i/o superar barreres dins dels temps laborals, dels temps d’incidència, per manca de pressupost o per tensions o per pressions d’autoritat mal entesa o de base psicològica, contràries a la inclusió social, pels poders fàctics que les persones sufrim.

4.- Facilitar protecció a persones solidàries vulnerables per interessos creats i per poders fàctics que vulneren els drets humans en la vida quotidiana.

5.- Per la llarga trajectòria d’experiència des de 1986, any de la seva fundació, amb més d’un miler de col.laboracions i de cooperants entre 1989 i 2008 que tenim sols registrats.

CERADAI, una oferta de 7 ajuts en l’entorn voluntari

Els AJUTS.entorn que ofereix CERADAI en unes condicions, sense barreres són per afavorir les competències de l’acció social i de la ciutadania dins de l’entorn educatiu i social i en el temps del voluntariat i de civisme.

Els 7 AJUTS.entorn de CERADAI són:

1.- AJUTS.cre@ per a fomentar la creativitat i la cooperació a les associacions i/o als centres educatius: escoles i/o instituts.  “Assessorament, orientació i atenció al professorat i a les famílies de l’alumnat davant campanyes invitadores a produccions creatives cooperants educatives”

2.- EDU.cre@ i MOTI.vak, com a mostres de produccions creatives cooperants educatives i de recursos motivadors per la creativitat i per la cooperació. “Celebració d’actes de mostra i d’intercanvi”

3.- AJUT.casos per a la construcció de casos a partir de l’elaboració del contracte d’aplicació d’eines com els recursos dins del mateix ENTORN, l’exercici d’activitats dins d’ ENTRENA, l’elaboració d’un pla individual o de grup PIR.cal, la construcció de la carpeta de l’alumne: CARPE.tal i FULL.tur, l’anotació del full de ruta dels recursos emprats per l’alumne. “Construcció de casos protegits”

4.- Ràdio Entorn Cooperant. Tots els dijous lectius de 19’30 a 21 hores als estudis de ràdio Sant Pere i Sant Pau de Tarragona FM 101 i als estudis de ràdio que es concertin.

5.- DIGUI per conviure. Diàleg per a intercanviar gustos i unificar interessos. Conversal. Tots els dilluns lectius al centre cívic de Torreforta de 19 a 20’30 hores.

6.- COVA de Mar. Conversa i valors. Tots els dimarts lectius a la casa del Mar de Tarragona, de 18 a 19’30 hores.

7.- Cabacejar. Passejos peripatètics pel campus social de Cabacés. Caps de setmana concertats, sobretot en dissabte. O en períodes vacacionals.

La finalitat de CERADAI és superar les barreres de la manca de temps, de pressupost, de situació i d’incidència, de flexibilitat i de creativitat de coneixements i dels llenguatges, ocasions d’assaig, definint les condicions per les quals s’organitzen els ajuts en els espais creatius cooperants.

Aquestes bones pràctiques d’estratègies socials poden despres ser extrapolades en el temps de treball laboral i professional o en altres àmbits del civisme i del voluntariat.

CERADAI de Catalunya

Associació que sostè l’agència   CERADAI-Institut cooperant.

Iniciativa d’investigació de voluntariat sociopsicopedagògica amb 22 anys de trajectòria.

CERADAI-Institut cooperant porta a terme 5 estratègies socials, amb l’exercici del voluntariat. Les raons per a dur a terme investigació psicosocial precisen una organització, una continuitat i una sistematicitat.

Què és investigació psicosocial CERADAI?

Són activitats en temps de voluntariat, fora de l’horari laboral, a la fi de potenciar les competències específiques de la ciutadania i de l’acció social en educació, en situacions més controlades, sense preses, amb més temps i amb possibilitats d’entrenar. Aspectes que en l’horari de treball tant els professionals de l’educació com els paresi les mares no precisen amb sufuciència.

Es tracta de provar estratègies, de construir i aportar creativament respostes a les necessitats educatives, de flexibilitzar el llenguatge en les vivències i en els projectes. Entre altres aspectes.

CERADAI

Abreviació de CERADAI de Catalunya

Les orientacions per a l’optimització de la visita a aquest bloc i de la xarxa creativa cooperant CERADAI .

Optimitzar les visites dels blocs

Per a optimitzar els blocs de textos de l’xtec com de fotos de http://picasaweb.google.com que relacionen en aquest bloc cal considerar:

1.- S’admeten comentaris i s’agraeixen opinions, aportacions i altres consideracions raonades i justes amb els Drets Humans.

2.- En l’ús dels blocs de fotos http://picasaweb.google.com/home primer cal clicar sobre la foto i tema  corresponent i es desplega un àlbum, tot seguit es clica sobre diapositives, per a regular el temps hi ha un + i un – per augmentar o disminuir el temps d’exposició de les diapositives. Quan es vol aturar l’exposició sols cal clicar sobre  X

La finalitat de la xarxa és contactar en nous cooperants de les Co-XARXES 123 i de la Xarxa CERADAI.

Gràcies per la visita.  Esperem que sigui del teu interès.

AVÍS LEGAL: Reservat tots el drets

© Copyright Josep Maria Ferran i Torrent      Tarragona      2008

La diversitat de blocs es reserven de fotos i textos els drets d’autor, així com de les aportacions i d’altres blocs del personal cooperant.

Per a qualsevol més informació.   ceradai@gmail.com