Les talpetes ens trobem ja a la meitat d’aquesta trepidant novel·la ambientada en mig de l’oceà Atlàntic. Ja fa dies que seguim de ben a prop a la Charlotte en la seva travessia d’Anglaterra als Estats Units a bord del Falcó Marí amb una colla de mariners que s’hi han embarcat amb un únic objectiu: venjança.
La nostra protagonista encara no ha estat acusada d’assassinat (tal com ens avança la contraportada), però sospitem que aquest fet està a punt de succeir.
Bé, m’agradaria que aquesta setmana parléssim de la Charlotte. Us plantejo una sèrie de preguntes perquè pugueu participar:
– Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en 1a persona?
– Què en penseu de la seva actuació?
– Com la definiríeu?
– A altres novel·les o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistes femenines com ella?
– Us recorda a alguna altra?
Endavant el debat sobre la Charlotte.
Lara.
– Com la definiríeu?
Jo crec que la Charlot es molt valenta no te por,tambe defendeix el que ella vol jo no seria capaz de enfrantarme al capita o a cap altre noi de la tripulacio i molt menys a formar part d’ ella.
Què en penseu de la seva actuació?
Jo penso que la Charlotte actua de la seva feminitat, tots els seus actes són d’una nena valenta,forta i que lluita per conseguir el que vol i estar a bord del Falco Marí.
Una abraça moolt forta!! <3 🙂
– Què ens aporta el fet que sigui una novel-la escrita en 1a persona?
Jo crec que aporta moltíssima confiança amb el protagonista, també espressa moltissim més els sentiments de el personatge en aquest cas la Charlotte.També vull dir, que per mi les novel-les que estan escrites en primera persona penso que son millor, no totes però la major part si.
– Què en penseu de la seva actuació?
Jo crec que la seva actuació ha estat molt encertada, no se si jo hauria fet el mateix crec que no.També recordo que alguns nens o nenes van dir que la Charlotte li va donar una fuetada a el capitá jaggery sense voler, jo penso que les coses mai es fan sense voler perquè en aquest cas la Charlotte, va veure com el señor Hollybrass li donava moltes fuetades a en Zakaries i no ho va poder soportar.
– Com la definiríeu?
Jo la definiria valenta per agafar-li el fuet a el señor Hollybrass i també per donar-li una fuetada a el capitá jaggery,(jo pensaba que era valent però desprès de llegir bastant part del llibre penso que no).També penso que era és i será sentimental, perquè quan veu que li estan donant una pallissa a en Zakaries li treu el fuet a el señor Hollybrass.
– Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en 1a persona?
– Què en penseu de la seva actuació?
– Com la definiríeu?
– A altres novel·les o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistes femenines com ella?
– Us recorda a alguna altra?
Hola Talpetes,
estat miran els vostres comentaris, i crec que tambe es valenta
“Las lavanderas locas” dic valenta perque es mol atrevida, quan es
ceixa al seu jefe, o quan passen pel mercat i el desfan, tambè quan
tots están dormin i fan sonar les campanes etc.Buen us deixo, fins el
Dilluns
Hola Talpetes,
Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en la persona?
Jo crec que parla més dels sentiments del narrador, perque en tercera persona
parla més dels sentiments de el/la protagonista.
Què penseu de la seva actuacio?
Penso que la Charlotte la seva actuacio es: valenta, sincera. Valenta perque quan
la Charlotte agafa el fuet i li dona capita en la cara ella no te por de res. Sincera perque tot o diu, bueno cuan es trova al poliso o vol diro ,pero es queda sense paraules.
A altres novel·las o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistas com ella?
Crec que no, mai he vist cap femenina que sigui tan valenta.
Per acabar vui dir, que com la Charlotte, es única.
Primer de tot, felicitats per la participació i pels comentaris tan ben pensats a partir de les preguntes que us plantejava (vigileu, però, amb l’ortografia i la puntuació…)
Jo voldria parlar al voltant de dues preguntes:
– A altres novel·les o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistes femenines com ella?
– Us recorda a alguna altra?
Jo estic d’acord amb que és una protagonista peculiar i única, però em sembla que té alguna cosa a veure amb altres protagonistes femenines que destaquen per la seva astúcia, valentia i resolució davant situacions adverses. Una de les que em ve al cap és la Pippi. Les seves històries no tenen res a veure. Una té un toc humorístic i l’altra un to molt més dur, però em sembla que les dues són protagonistes femenines valentes i decidides que poden agradar tant a nois com a noies. És a dir, que tenen històries prou potents com per enganxar a lectors femenins i masculins.
Després d’això que us comento, us ve al cap alguna altra protagonista que pugui tenir alguna cosa a veure amb la Charlotte?
Lara.
– Com la definiríeu?
Jo la definiria: valenta, misteriosa i sincera. Vlaneta perquè ella tot no té por de res, s’atraveix a tot i sempre fa els rics més difícils. Misteriosa perquè jo no m’esperava aquestes coses que diu en la novel·la, és a dir, que té molt misteri la Charlotte, no és com altres nenes! I sincera perquè ho dia tot el que ella pensa i sent, no s’ho guarda, no, ella ho deixa anar tot!
– A altres novel·les o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistes femenines com ella?
Jo crec que no perquè com ella mai es trobara en una novel·la, d’aixó n’estic segura! No hi ha cap nena protagonista com ella! Per mi és aixó el que estic dient!
Bueno adeu TALPETES petons i abreçades! 🙂 <3
Andrea.
Hola Talpetes,
Penso que el fet de que estigui escrit en primera persona, ens apropa mes als sentiments del narrador (en aquest cas la protagonista) i ens ayuda a sentir mes profundamrnt el que pensa o li sembla la persona. En canvi, en tercera persona veiem els sentiments de molts personatges pero no tan profundament.
Parlo de l’actuació que va fer quan van donar-li cops a en Zacaries, si hages estat jo, l’hauria donat mes fort i moltes vegades mes al capita, pero ella que es molt refinada, va contenir la seva furia i rabia.
Jo la considero una persona decidida, perque a la història els seus pensaments estan molt clars.
No recordo cap noia tan valenta com la Charlotte
Crec que el que ens aporta que estigui escrit en primera persona és que, a diferéncia de la tercera persona, destaquen molt més els sentiments d’un únic personatge. Aixó pot tenir parts negatives i positives: En primer lloc no parla gaire de com es senten la resta de personatges del llibre per tant se saben menys coses sobre els sentiments dels altres, però, si t’ho penses més bé, aixó és un aventatge perqué així provoca més misteri i et fa sentir com si la història te l’estigues explicant algú que confia en tu i en qui tu pots confiar. A més a més la história set fa més creible.
Per acabar vull definir a aquesta noieta que és la protagonista de la nostra novela: Crec que és valenta, d’aquell tipus de persones que quan es proposa alguna cosa la fa.
Què en penseu de la seva actuació?
Penso que la Charlotte actua a base de la seva feminitat, tots els seus actes són propis d’una nena valenta ,forta i que lluita pel seu dret a ser dona i estar a bord del Falco Marí .
Us recorda a alguna altra?
Potser s’assembla a “Las Lavanderas locas” pel fet de lluitar per la dona. Penso que tot i que alguns personatges es poden assemblar a ella nomes hi ha una sola Charlotte Doile.
Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en 1a persona?
A mi personalment em dona més confiança amb el protagonista, si es veritat que nómes es veu la història des d’un punt de vista, peró l’autor ja accentua els punts on es veu molt clar que qui estigui explicant la història va errat.
No penso Adrian, que en Zacaries sigui un personatge rodó, no fa cap canvi d’actitud important, no es pot comparar amb la Charlotte.
Jo crec que el que ens aporta que estigui escrit en prmera persona és que nomes es veu d’un punt de vista, en aquest cas el de la Charlotte, jo crec el personatge més rodo que ha sortit fins ara (a part del Zakaries).També crec que estar escrit en primera persona te petites desbentatges perqué com ja he dit abans nomes esta escrit d’un sol punt de vista i el que passa amb aixó és que sempre descriu els sentiments del mateix personatge i mai diu com se senten els altres.
Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en 1a persona?
Crec que el que ens aporta es: sentiments i preguntes, moltes preguntes, perquè si parles un personatge del baixell ja sabria tot el que passa, peró en cambi l’autora vol donar intriga i posa de protagonista a una nena que no ha estat mai alla i per tant es tot misteri i intriga.
Com la definiríeu?
Crec que la Charlotte Doyle es una nena: entusismada i misteriosa, a part de forta (de sentiments) i valenta.
Adeu Talpetes <3 🙂
Hola Talpetes,
Jo la desfinaria com si fos valenta per tot el que ha atravessat i la sevas aventuras que te, i en els problemas que es possa doncs ella es passa i aixó es de valenta jo crec. Ami jo crec que no hi ha un altre personatge.
També crec que aquet tema que tracte.
A altres novel·les o àlbums que heu llegit, heu trobat protagonistes femenines com ella? no perquè la considero una persona que no es trova en albums i novel.les perquè es molt bon persona i en molts albums i novel.les que llegim no creec que trovem a una persona com la Charlotte Doyle.
– Què ens aporta el fet que sigui una novel·la escrita en 1a persona?
A mi el fet de que estigui escrit desde el punt de vista de la Charlote ens aporta confiança en la protagonista perque nosaltres tot ho veiguem desde el punt de vista de ella. També nosaltres nomes sabem com es sent ella encara que m’agrada mes en tercera persona perque axins sabem com es sent cada personatge.
– Què en penseu de la seva actuació?
Ami m’agrada molt com actua la protagonista, perque quan el capita Jageri diu que esculli a algu , ella es nega a escollir ningu perque el mati , jo no fos sigut tant valenta com ella.
– Com la definiríeu?
No es pot definir amb una sola paraula pero siagues de escollir una seria valenta perque el fet de que sigui com sigui amb tots els de la tripulacio i soportant al capita Jagari.
Com la definiríeu? la definiria com una noia valenta i sensible.
Lluita per lo que vol. Es simpatica, amable i agradable. No li agrada veure persones que fan mal a altres persones, que no an fet res dolent.