FEM PANELLETS A EI

AQUEST DIMECRES AL MATÍ HEM FET PANELLETS DE XOCOLATA.
PRIMERAMENT, HEM BARREJAT LA MASSA AMB LES MANS. ALGUNS HAN DISFRUTAT MOLT REMENANT, PERÒ D’ALTRES ELS HI FEIA UNA MICA DE RESPECTE TOCAR LA MASSA.
DESPRÉS HEM COMENÇAT A FER LES BOLES CANTANT LA CANÇÓ “BOLA BOLETA BEN RODONETA” I ENS HAN QUEDAT MOLT BÉ!
CADA ALUMNE S’HA EMPORTAT UNA BOSSETA AMB ELS PANELLETS FETS.
PER ACABAR HEM CANTAT I BALLAT DANSES DE LA CASTANYADA

MMMMMM QUE BONS!
BONA CASTANYADA

MIREM EL SOL

EL DIMARTS 23 D’OCTUBRE ELS NENS I NENES DE P3 I P4 VAN FER UN TALLER D’OBSERVACIÓ DEL SOL.
PRIMERAMENT VAM ANAR A LA PISSARRA DIGITAL A MIRAR ALGUNES CARACTERÍSTIQUES DELS PLANETES (TAMANY, COLOR, …)
DESPRÉS VAM SORTIR AL PATI I VAM OBSERVAR EL SOL A TRAVÉS D’UNES PANTALLES.
ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ I VAM APRENDRE MOLT!

AQUI TENIU ALGUNES FOTOS

AQUEST VESPRE… OBSERVEM EL CEL DE NIT DES DE L’ESCOLA!

Avui al vespre ens trobarem tots a l’escola a les 7 de la tarda per rebre la visita d’un astrònom de l’Observatori de Castelltallat del Bages. Primer ens explicarà cosetes molt interessants sobre l’espai i després podrem fer una observació directa del cel de nit amb un potent telescopi que ens portarà. Com que acabarem una mica tard, aprofitarem per sopar tots junts. Serà un vespre xulíssim!

Els petitons de l’escola també gaudiran de la visita de l’astrònom però ells, faran l’observació del cel de dia amb uns filtres especials que ens portarà en Toni.

TROBEM OUS DE CARGOL A L’HORT DE L’ESCOLA!

El passat dilluns 1 d’octubre, els nens i nenes de 4t vam anar a netejar l’hort, i tot remenant… (que, per cert, vam acabar ben enfangats) vam trobar uns ous molt petitons enmig de la terra. Vam especular de què podien ser: de formiga, d’algun altre tipus d’ insecte, d’algun cuc… Finalment, com que al nostre poble hi tenim tants pares i avis experimentats en el tema, vam descobrir que eren ous de cargol. Ara els tenim dins un pot transparent amb terra on  intentarem mantenir-hi les condicions adequades per veure si arriben a bon port!  PER QUI EN VULGUI SABER MÉS, AQUÍ US HI DEIXO UNA WEB MOLT INTERESSANT!: LA REPRODUCCIÓ DELS CARGOLS