A LA CARTA D’INICI DE CURS REBUDA PER CORREU HI HAVIA UNA ERRADA.
AQUESTA ÉS LA CARTA D’INICI DEL CURS 2013-2014:
Calldetenes, agost de 2013
Benvolgues famílies, estem preparant l’inici de curs i ens adrecem a vosaltres per a donar-vos una sèrie d’informacions que seran del vostre interès al llarg d’aquest curs.
Calendari curs 2013-2014
Segons l’ORDRE ENS/76/2013, de 30 d’abril, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2013-2014 per als centres educatius no universitaris de Catalunya, publicada al DOGC , el calendari queda de la següent manera:
Inici de curs 12 de setembre de 2013
Fi de curs 20 de juny de 2014
Vacances Nadal
Setmana Santa Del 22-12-13 al 7-01-2014 (ambdós inclosos)
Del 12-04-2014 21-04-2014 (ambdós inclosos)
Dies festius 2013 – 2014 23 de setembre (lliure disposició)
24 de setembre (festa local)
1 de novembre
6 de desembre
3 de març (lliure disposició)
1 de maig
2 maig (lliure disposició)
Horari
L’ horari que es farà el curs vinent serà l’horari marc que estableix el Departament d’Ensenyament per als centres d’Educació Infantil i Primària de Catalunya.
Educació Infantil: Matí de 9 a 2/4 d’1 Tarda de 3 a 2/4 de 5
Educació Primària: Matí de 9 a 2/4 d’1 Tarda de 3 a 2/4 de 5
Servei de menjador: Educació Infantil de 2/4 d’1 a 3
Educació Primària de 2/4 d’1 a 3
Es farà jornada continuada de 9 a 1 del matí el 21 desembre i el 20 de juny.
Tutories Especialistes
P-3 A Olga Mayans Educació física Sito Romero
P-3 B Judit Vázquez Rosana Tarí
P-4 Ma Mercè Franquesa Anglès Eva Sabatès
P-5 A Marta Sala Música Cristina Torras
P-5 B Elisabet Trulls Educació especial Immaculada Bardolet
1r Anna Ma Font Religió Natàlia Amaro
2n Teresa Codinachs Suport Ed. Infantil Teresa Gelmà
3r A Rosanna Tarí Administrativa Mary Fernández
3r B Montserrat Vilaregut
4t A Marta Codina Equip directiu
4t B Núria Amblàs
5è – pendent – Directora Lore Moreno
6è A Rosa Ma Blanco Cap d’Estudis Anna Girbau
6è B Lídia Navarro Secretari Sito Romero
Reunions de curs
A principi de curs es realitzen reunions de curs, l’objectiu és informar de temes d’interès general per a les famílies, de la programació del curs, sortides i aspectes pedagògics.
Els dies i hores de les reunions són els següents:
P3 – Dimecres 4 de setembre a les 8 del vespre a l’edifici d’educació infantil.
P4 i P5 – Dimecres, 18 de setembre a 8 del vespre a l’edifici d’educació infantil.
1r i 2n – Dimecres, 2 d’octubre a 8 vespre a l’edifici d’educació primària
3r i 4t – Dijous, 26 de setembre a 8 del vespre a l’edifici d’educació primària
5è i 6è – Dimecres, 9 d’octubre a 8 del vespre a l’edifici d’educació primària
Per tal que els alumnes d’Educació Infantil no hagin d’arribar el dia 12 de setembre tan carregats a l’escola, us convidem el dimarts 10 de setembre de 12 a 2 a venir amb els vostres fills a visitar les aules i portar els llibres i material.
Llibres de text
Els llibres dels alumnes d’Educació infantil i de 1r 2n d’educació Primària, podeu passar a comprar-los a la Llibreria Mots a partir del 15 de juliol, tal com se us va informar.
Els alumnes de CM i CS que s’han adherit al reciclatge de llibres tindran els llibres a l’escola el primer dia de curs. La quota per l’import dels llibres la cobrarà l’AMPA a través de la vostra entitat bancària.
Per qualsevol dubte referent als llibres podeu contactar amb l’AMPA al telèfon 667 49 22 50.
Agenda
A partir de P-4, cada alumne té una agenda adaptada al nivell, amb la portada amb el dibuix guanyador del concurs que vàrem fer el curs passat, aquest curs la portada de l’agenda d’Educació Infantil és un dibuix de la Mariona Wallis de P-5 i la portada de l’agenda d’Educació Primària és un dibuix d’en David Valera de 6è. Aquesta agenda es repartirà a l’escola i es cobrarà amb la primera quota de material escolar.
Entrades i sortides
Les entrades i sortides dels alumnes d’Educació Primària es faran sempre per la porta principal del carrer Joan Fuster s/n, que s’obrirà uns 5 minuts abans de les 9 del mati, 2/4 d’1, les 3 i 2/4 de 5 de la tarda.
Les entrades i sortides dels alumnes d’Educació Infantil es faran per la porta lateral del carrer dels Estudis, que s’obrirà uns 5 minuts abans de les 9, 2/4 d’1, les 3 i 2/4 de 5 de la tarda.
L’escola no es pot responsabilitzar de cap fet que pugui ocórrer fora d’aquest horari.
Per a recollir o portar un alumne fora d’aquest horari caldrà que ho feu per la porta principal, que és on hi ha timbre.
Els alumnes de l’escola han de portar:
• Els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Incial d’Educació Pimària han de dur la bata escolar. Els alumnes d’Educació Infantil a mitja setmana la portaran a casa per rentar.
• Tots els alumnes han de dur una bata per pintura i tallers (millor una de vella).
• Els alumnes d’Educació Infantil per fer Psicomotricitat, han de portar una bossa de roba amb mitjons antilliscants, tot marcat amb el nom en un lloc ben visible.
• Els alumnes d’Educació Primària, el dia que tinguin Educació Física han de portar una bossa de roba amb mitjons antilliscants, samarreta de recanvi i tovallola petita, tot marcat en un lloc ben visible.
Podreu trobar les bates i pitets de menjador a la botiga el Trau de la Plaça Vella del poble.
Quotes i pagaments
Al llarg del curs es cobren tres quotes de 21 € per alumne en concepte de material. Aquestes quotes es cobraran en els mesos de setembre, gener i març, a través de la vostra entitat bancària. A la primera quota s’hi afegirà l’import de l’agenda escolar.
El material escolar d’ús personal es pot comprar a la papereria “El Clip” de Calldetenes amb un 10% de descompte.
Menjador escolar
El menjador funcionarà a partir del dia 12 de setembre.
Si us interessa aquest servei, ompliu el full adjunt i retorneu-lo a l’escola abans del dia 2 de setembre.
Cal anotar a l’agenda si cal fer dieta, si un dia es quedarà a dinar, si el/la nen/nena ha de marxar a l’hora de dinar per visites al metge o qualsevol altre incidència, …
Activitats extraescolars
Com cada any hi ha una oferta molt variada d’activitats extraescolars, de les que ja heu rebut informació per part de l’AMPA.
També podeu consultar al blog de l’Escola: http://blocs.xtec.cat/ceipsantmarc/ i al blog de l’Ampa: http://ampasantmarc.blogspot.com.es/
VOLEM RECORDAR …
Relació escola família
La relació pares – mestres és important que sigui fluida, a l’escola tenim quatre nivells de comunicació.
Reunions de curs: Es convoquen a començament de curs.
Avaluacions – informes:
Educació infantil: rebreu dos informes escrits, un a final del primer trimestre i l’altre a final de curs.
Educació primària: rebreu tres informes escrits, un al final de cada trimestre.
Entrevistes individuals amb el tutor:
Les famílies sempre que considerin necessari poden demanar entrevista per a parlar amb el tutor del seu fill, de tota manera cada família mantindrà com a mínim una entrevista amb el tutor/a del seu fill/a després de Nadal. A final de curs, el tutor o els pares poden sol•licitar-la si ho veuen necessari.
Cada mestra té una hora setmanal de 12.30 a 13:30 destinada a atendre les famílies, a la reunió d’inici de curs us concretaran quin dia és aquesta hora. En qualsevol moment del curs podeu demanar entrevista concertant el dia mitjançant l’agenda o per telèfon.
Es prega no trucar al tutor/a en hores de classe.
L’agenda: S’utilitza per a tractar temes del dia a dia: demanar entrevista, informar de causa de retard, visita al metge, indicacions dieta, anotar els deures i per la comunicació família – tutor/a.
Educació Física
Quan un alumne no pugui participar amb normalitat a les sessions d’Educació Física cal que porti un paper del metge que indiqui les recomanacions de cara a l’activitat física i si és el cas, el nombre de sessions que es recomana no practicar-ne.
Medicaments
Quan un alumne hagi de prendre de manera inevitable alguna medicina dins l’horari escolar, cal que porti el medicament, la còpia de la recepta o informe del metge i l’autorització que se us va lliurat , (feu-ne còpia cada cop que l’hagueu d’utilitzar), signada pel responsable del nen, conforme autoritza al seu mestre-a tutor o responsable de menjador a donar la medicina a l’alumne. Si falta qualsevol d’aquests requisits no se li podrà subministrar la medicació.
Salut i seguretat dels nostres alumnes
Referent a les malalties o afeccions que puguin produir contagi, és convenient d’abstenir-se de portar el nen/a a l’escola quan:
– Té febre o n’ha tingut la nit anterior
– Té diarrea i vòmits
– Té tos intensa i contínua o si li costa respirar
– Té polls i llémenes (caldrà seguir el tractament adequat fins que no en tingui).
– Té conjuntivitis
– Té varicel•la (fins que els grans estiguin secs).
– Làmblies (paràsits intestinals)
Si hi ha alguna urgència o si cal dur el vostre fill/a al metge, us avisarem als telèfons que ens heu donat. És important que siguin telèfons en els que us puguem localitzar en horari escolar.
És convenient que comuniqueu a l’escola els canvis de domicili i/o telèfon, per tal de mantenir actualitzades les nostres bases de dades.
Absències
S’ha d’avisar al tutor en cas d’absència per malaltia o per altres assumptes, es pot fer a través de l’agenda, si és una causa que es pot anticipar, o bé telefonant a l‘escola el mateix dia que faci l’absència.
Circulars
Durant el curs, sovint us hem d’adreçar diverses d’informacions, per a estalviar papers, procurem repartir-ne una còpia per família i a més a totes les famílies que així ho manifesteu us ho enviem per correu electrònic.
Totes les famílies que llegiu el correu electrònic diàriament i esteu interessades en rebre les circulars per mail ens ho podeu comunicar a l’adreça de l’escola: ceipsantmarc@xtec.cat
Joguines i llaminadures.
A l’escola no es poden portar joguines ni llaminadures. Tampoc es reparteixen regals ni llaminadures pels sants o aniversaris, estaria bé no fer-ho tampoc a la porta de l’escola.
Carmanyola, cantimplora
Com ja sabeu som Escola Verda i amb el propòsit de reduir la quantitat de residus que generem recomanem l’ús de la carmanyola i de la cantimplora pels esmorzars i berenars de cada dia així com pels dinars dels dies d’excursió.
Puntualitat
Cal ser puntual a l’hora de les entrades a l’escola, és un bon hàbit personal que els nens han d’aprendre, tant per respecte als companys que han arribat a l’hora, com pel bon funcionament de l’activitat escolar.
Betes i noms
Cal posar nom a:
– Tota la roba (bates, jerseis, anoracs…) que es poden treure i posar a l’escola.
– La muda de recanvi
– La carmanyola, cantimplora
– Bosses d’educació física i de psicomotricitat, mitjons antilliscants, tovalloteta,…
En cas de descuit de qualsevol peça de seguida trobarem el propietari/a.
Cal posar betes llargues (mínim de 20 cm) a tota la roba per poder-la penjar bé (bates, jerseis, anoracs…) , així evitarem que caiguin dels penjadors
Motxilles
A les motxilles dels alumnes d’Educació Primària han de tenir una mida que permeti de poder-s’hi ficar una carpeta de mida foli.
Us recomanem que no compreu motxilles amb rodes, per comoditat dels vostres fills i de l’escola.
Blog de l’escola
TOTA AQUESTA INFORMACIÓ TAMBÉ PODREU TROBAR-LA A LA NOSTRA PÀGINA WEB: http://blocs.xtec.cat/ceipsantmarc/
Durant el curs hi trobareu informacions, dades de l’escola, activitats del centre, fotografies de les festes, de les sortides,… Cada cicle i etapa educativa hi té el seu blog on trobareu un recull de les activitats que es realitzen.
Cordialment
L’Equip de mestres