Als tallers de plàstica els nens i nenes d’ed. infantil hem fet una composició d’un paisatge fet amb diferents materials. Una caseta amb pals de gelat, un núvol amb paper de paret, un sol amb plastilina i un estenedor amb roba..Mireu que bonic que ens ha quedat!
Arxiu mensual: febrer 2014
Taller de RECICLATGE.
Aquest passat dimarts 11 de febrer tots els nens i nenes de l’escola Sant Gil de Torà vam realitzar un taller.
Els alumnes d’Infantil; van sortir a mirar el compostador de l’escola; allà van observar que hi havien algunes coses que no hi havien de ser, després els hi van explicar un conte on el protagonista explicava que només la matèria orgànica podia anar-hi; finalment van realitzar un dibuix de materials que podien anar al compostador.
Els nens i nenes de cicle Inicial, van descobrir de quins materials estava feta la seva classe, bàsicament petroli, fusta, roba i maons; seguidament van pintar unes imatges per formar un mural on s’observa tot el procés de transformació que segueixen aquests materials.
Els nens i nenes de cicle mitjà van treballar tot el procés que segueix la recollida de matèria orgànica a la Segarra; també que es fa a les plantes de compostatge. Finalment van interpretar un joc de rol, on en diferents grups defensaven la conveniència o no de la recollida porta a porta i de la necessitat de tenir plantes de compostatge.
Els més grans de l’escola vam aprendre a classificar els diferents envasos: les seves marques, la quantitat que contenien, els seus ingredients, …
Tots els nens i nenes vam gaudir dels diferents tallers !!!
P-5 VISITEM ELS BOMBERS
Els nens i nenes de P-5 vam anar a visitar el parc de bombers del nostre poble. Estem treballant els carrers de Torà i quins oficis es fan al carrer. Trobem que l’ofici de ser bomber és molt interessant , i vam decidir preparar una entrevista que es va fer entre tots/es.
Aquí us posem l’entrevista:
– On heu apagat l’incendi més gran? El de fa dos estius a l’Empordà.
– Quin ha sigut l’incendi més petit que heu apagat? aquest estiu vam haver d’apagar un hort de Torà, amb 301 litres es va poder apagar.
– Quants litres d’aigua porta la cisterna? uns 4000 litres.
– Quants camions de bombers teniu? 2 camions i un cotxe , i la Generalitat té 740 camions.
– Què us agrada més de ser bombers? PODER AJUDAR A LES PERSONES.
Esperem que us hagi agradat aquesta entrevista, es va preparar amb molta il·lusió, i ells la van contestar encantats!!!
Aquí us deixem les fotos de tot el que ens van ensenyar, quantes coses que necessiten els bombers per fer la seva feina!!!!!
Moltes gràcies!!
Geometria a P5
Un dels continguts més importants de la matemàtica és la geometria. Partim de la manipulació d’objectes tridimensionals per arribar a descobrir les figures planes. A la classe fem un seguit d’activitats per a treballar aquest contingut: classificació d’objectes segons la seva forma, classificació d’imatges, inventem construccions i comptem quantes figures hi ha de cada forma i construïm figures planes amb escuradents i canyetes.
Els barrufets de P5 fem teatre!
Els barrufets de P5 hem representat l’obra adaptada del conte ” La Maria Castanya i els follets”. Ens han vingut a fer de públic els pirates de P3 i P4.