5th grade students are learning about healthy food. Some of them have prepared a very nice dance with a song.
You can see them here:
[vimeo]https://vimeo.com/112694883[/vimeo]
5th grade students are learning about healthy food. Some of them have prepared a very nice dance with a song.
You can see them here:
[vimeo]https://vimeo.com/112694883[/vimeo]
La setmana passada els nois i noies de 6è vam fer uns quants experiments per aprendre sobre la pressió atmosfèrica i sobre la temperatura de l’aire i les seves conseqüències.
Vam provar de fer quatre experiències i tot i que una d’elles no ens va sortir bé, la resta ens van deixar ben sorpresos i ens van fer reflexionar i entendre per què els globus aerostàtics pugen, perquè fa vent, què és necessari perquè hi hagi foc, què és la pressió de l’aire…
Aquí sota teniu un vídeo on podreu veure tot el que vam fer i com ens van sorprendre algunes coses que vam observar.
[vimeo]https://vimeo.com/112482858[/vimeo]
Ja és el 3r any que els alumnes de l’escola Prat de La Riba participen i col·laboren en diferents plantades d’arbres, ja sigui al nostre propi pati o en altres indrets d’Esplugues.
Ara arriba el moment de treure’n profit i per començar faran un projecte que consisteix en fer un estudi d’un dels arbres. En el cas de 5è serà EL GARROFER.
Primerament s’ha presentat l’arbre a partir d’un PowerPoint i ells mateixos han pensat i reflexionat sobre què volien conèixer i aprendre d’aquest arbre. Tot seguit hem anat al pati a la recerca del garrofer..i…ràpidament l’han trobat!!
També hem sortit a la porta de l’escola per observar el gran garrofer. Aquí teniu unes fotos d’aquesta primera sessió del nostre projecte:
El passat 17 d’octubre els alumnes del Cicle Superior vam participar en una plantada d’arbres al camp de futbol Salt del Pi.
A banda de nosaltres, també van venir la majoria d’escoles d’Esplugues.
L’activitat va ser organitzada per l’associació La Forest amb el lema “plantar un arbre en el cor d’un infant”.
Tanmateix la Fundació Sigea ens va preparar el taller “Sembrem llavors al bosc mediterrani”.
També vam comptar amb personal de la Fundació PROA per ajudar-nos en aquesta tasca.
Aquí us deixem un video amb els fotos d’aquest matí ecològic en el qual també vam tenir força temps per divertir-nos en el parc. ;D
[vimeo]https://vimeo.com/110979382[/vimeo]
Els nois i noies de 5è i 6è han col·laborat amb la mestra d’anglès per decorar l’aula amb elements de Halloween. A més a més també han ajudat a repartir caramels als petits quan feien el “trick or treat”.
Aquí us deixem algunes fotos!
Com cada any, les primeres sessions de l’àrea de Plàstica, les destinem a fer la portada de la carpeta de Plàstica.
Any rere any hem millorat en repartir les lletres per l’espai (costa molt!) i en fer lletres amb volum més elaborades.
Aquí teniu la mostra d’aquesta feina. Per unanimitat l’hem triada com la millor carpeta de la classe de 6è.
Carla has treballat molt i molt bé!
I avui repetim!!!
Moltes felicitats Josep! Tu ja fas la dotzena!
Que passis molt bon dia i aprofitis el cap de setmana per celebrar-ho de valent.
Moltes gràcies família del Josep pels pans de pessic amb els quals ens heu animat el divendres.
A 6è hem estat treballant l’escala dels mapes. Juntament amb la feina que estem fent a matemàtiques de conversió de mesures de longitud, hem après que 1 cm del mapa equival a una quantitat concreta de quilòmetres a la realitat i, per tant, per poder calcular distàncies en un mapa:
– Primer hem de saber l’escala que el mapa fa servir. Exemple 1: 6.000.000
– Després hem de convertir els centímetres en Km. Exemple: 6.000.000cm = 60km
– Seguidament hem de mesurar els cm que hi ha des d’un lloc a un altre. Exemple: 5’5cm
– Finalment, hem de multiplicar els centímetres pels quilòmetres que equivalen. Exemple= 5,5cmx60km= 330km
Així esbrinem que 5’5cm del mapa són 330km a la realitat.
Hem treballat en parelles.
En aquest link podeu mirar algunes fotografies de com treballàvem.
Felicitats Stiven!!! Ja tens 11 anys!!!
Ja són pocs els nens que queden per fer els 11 anys a la nostra classe però encara tenim uns quants…ja els anireu veient per aquí.
L’Stiven ha sobrepassat la desena avui i el seu pastís ens ha ajudat a superar un dia de molts nervis perquè tocaven les ….vacunes!
Nois i noies, heu estat uns valents i ja sabeu que d’aquí un mes us toca repetir.
A tu, Stiven, que passis un feliç dia i per moooooolts més.
A l’aula de plastica/laboratori hem pogut comprovar mitjançant dos experiments com l’aire, tot i no veure’l, ocupa un espai, per tant existeix.
1r experiment: Si introduïnt el got verticalment a l’aigua observem com no entra aigua, ja que l’aire ocupa l’espai.
Si inclinem el got, l’aire surt dins de bombolles i l’agua entra.
2n experiment: El globus no es pot inflar dins de l’ampolla perquè l’ampolla ja és plena d’aire i no pot sortir:Si tallem l’ampolla l’aire pot sortir i l’Alex pot bufar i inflar el globus.