Anem amb bicicleta!

Un any més, els xiquets i les xiquetes de 4t hem realitzat la unitat didàctica d’educació física “Anem amb bicicleta!”, en la que hem treballat normes de seguretat vial amb els Mossos amb les bicis al pati de l’escola.

Durant el proper mes de maig, també realitzarem una petita sortida d’una tarde amb bicicleta pels voltants de Móra d’Ebre.

A continuació trobareu la presentació amb els conceptes que hem treballat a classe:

Treballem el govern municipal

Durant el mes de febrer, els alumnes de tercer vam treballar el tema: El lloc on vivim, a l’àrea de Coneixement del medi.

Aprofitant que es parlava de la formació dels governs locals, vam decidir organitzar unes eleccions a nivell d’aula.

Vam aprendre molt!!!

INTERNET SEGURA

El dilluns dia 29 de febrer l’alumnat de 4t de Primària va realitzar una activitat amb Mossos d’Esquadra sobre INTERNET SEGURA.
A través d’un conte molt conegut van anar treballant tots aquells aspectes i conceptes que han de tenir molt clars per tal de navegar i utilitzar internet de manera adequada i segura.
Esperem que sempre les tinguin presents!

ARTISTES DE 3r

A l’àrea de plàstica de 3r hem treballat amb els nens i nenes la natura morta: els seus elements i la seva composició. Hem presentat els quadres de Giorgio Morandi i hem utilitzat estratègies que vam treballar amb la Núria Duro durant la realització d’un curset.
Aquest és el resultat.

L’enquesta

A català, els nens i les nenes de 4t hem après que és una enquesta i els tipus de preguntes que hi poden haver: obertes o tancades,

Per això, cada nen ha fet un qüestionari a algun familiar o amic sobre la lectura i després, entre tots, n’hem tret conclusions.

A la majoria dels enquestats de la classe de 4t A els agrada llegir. El tipus de llibre que més agrada és la novel.la històrica, seguida de la de misteri i la romàntica.

El moment del dia quan més es llegeix és a la nit i els espais preferits de lectura són el sofà i el llit.

A la classe de 4t B, els resultats han estat una mica diferents. A la pregunta: t’agrada llegir? En una escala del 0 al 10, la majoria estan entre 6 i 8. El temps de lectura diària ronda l’hora i finalment, sobre el tipus de llibre que més agrada llegir le respostes més repetides han estat el génere de misteri i de terror.

Tardor i Castanyada

Durant aquests dies, tots els nens i nenes de quart, hem realitzat diferents activitats relacionades amb la tardor i la festa de la castanyada:

Estampació de fulles

Construcció de mòbils de la tardor

Rodolins sobre la tardor

Paperines per a la castanyada

Bombons de tardor

Balls, cançons i danses de la castanyada

A continuació us deixem un breu recull de fotografies, esperem que en gaudiu.

Els de 4t anem d’excursió amb bicicleta pels voltants de Móra!

El passat dilluns 12 de maig per la tarda els xiquets i les xiquetes de 4t vam fer una sortida amb bicicleta pels voltants de Móra d’Ebre. Vam recórrer alguns dels camins propers a la població acompanyats pel Sisco Casado i la Susana Pellissa, que ens van fer de guies i ens van explicar algunes històries sobre diferents llocs de la ruta que vam realitzar.

Aquí us deixem unes quantes fotografies de la sortida. Va ser molt divertida i tots i totes vam xalar molt!

EL PROJECTE DE 3r

Aquest any el projecte de  tercer està lligat al tema de la semana cultural: ELS PINTORS. Treballem principalment des de l’àrea de plàstica però també des de les altres àrees. El projecte també l’hem relacionat en algun  dia d’especial celebració, per exemple, el dia de la Pau ( 20 de gener) vam treballar el quadre: El Guernica de Picasso. Per carnaval vam interpretar el quadre L’Arlequí, també de Picasso, i vam fer la màscara d’un arlequí.

Van començar treballant Sorolla, el pintor de la llum. Van fer un resum de la seva biografia, van mirar diferents quadres seus i van elaborar un petit dossier.

De Picasso van fer recerca, cada alumne,  d’informació sobre la seva biografia i la vam posar en comú. Del Guernica vam treballar les figueres del quadre, els motius pel qual va ser pintat…. Del quadre original L’Arlequí van fer una interpretació propia i van posar-li cara.

Del pintor Vicent Van Gogh van llegir un llibre que parlava d’ell i tenia curiositats , van buscar información per contestar unes preguntes d’una fitxa. Del dibuix dels girasols vam haver d’acabar-lo mirant l’original i després pintar-lo.

De kandinky, per parelles, vam pintar un cercle i juntament amb tot el cicle vam fer un gran quadre per la finestra de la biblioteca: ELS CERCLES. Després de manera individual vam pintar un cercle cadascú per fer un petit quadre pel passadís.

Ara estem treballant sobre Alexander Calder, utilitzant el Word, a l´hora d’informàtica, hem fet un esquema – dibuix de la seva biografia. Farem una exposició dels nostres mobils.

Aquí teniu una petita mostra del nostre treball!!!!! Quan passegeu pel passadissos del cole en podreu veure més.

LECTURA

Aquest curs continuem amb els 30′ de lectura!!!!

Els alumnes de tercer…
Alguns dies llegim nosaltres sols, d’altres ens llegeix la senyoreta, altres vegades llegim conjuntament un llibre iiii… algun matí ens han sorprès amb  la visita d’alguna senyora que ens ha llegit algun trosset de lectura i ens ha deixat amb la intriga de com acaba la història.Sort que les senyoretes han acabat de llegir el conte, text o història i hem pogut saber el final.