Els alumnes de 3r visiten la Torre del Palau

El passat dimarts 11 de febrer, els alumnes de 3r van fer una visita guiada a la Torre del Palau de Terrassa.

Aquesta torre és l’únic que queda del Castell Palau de l’Edat Mitjana. En aquella època, la torre s’utilitzava per protegir la població dels atacs d’invasors. Més tard, es va fer servir de presó.

Els alumnes van pujar a dalt de tot de la torre. Van poder comprovar vàries coses:

En primer lloc, que la porta d’entrada a la torre originària estava a set metres del terra i per entrar i sortir ho havien de fer amb cordes.

D’altra banda, que, a diferents altures, la torre té vàries sales petites.

També que es conserva una escala circular feta dins del mur, que és molt gruixut. Aquesta escala no comença des de la base de la torre, sinó que comença a una certa altura. Actualment, per pujar el primer tram de la torre s’utilitza una escala circular moderna.

I, per últim, que sota els marlets de la torre actuals es poden adivinar els marlets originaris.

A més a més de veure l’interior de la torre, els alumnes van pintar una fitxa sobre la vila de Terrassa en l’Època medieval.

Si voleu veure algunes fotos de la visita, cal entrar en la pàgina Multimèdia d’aquest bloc.

Publicat dins de General, Medi social | Deixa un comentari

Amic invisible

L’últim divendres del trimestre ha estat realment especial per als alumnes de 4t.

Desitjos, regals d’amics invisibles i moltes abraçades! Us deixem les fotos a l’apartat multimèdia.

Bones vacances!

Refugi

Avui hem anat al Centre Cultural a veure una obra de teatre anomenada “Refugi”

Ha estat una obra realment molt especial, podeu veure més a l’apartat multimèdia!

Sortida al Molí Paperer de Capellades

Hola famílies,

El dilluns 28 d’octubre els alumnes de cicle mitjà vam anar a visitar el museu del Molí Paperer a Capellades.

La visita va ser molt interessant i també vam poder fer un taller on vam elaborar fulls de paper. Per acabar d’arrodonir la sortida, al costat hi havia un parc on vam dinar i vam passar una bona estona jugant.

Us convidem a visitar l’apartat multimèdia on podeu trobar les fotos de la sortida. Esperem que us agradin!

Publicat dins de Medi social | Deixa un comentari

El blog de cicle mitjà ja està a punt!

Estimades famílies,

Us donem la benvinguda al blog de cicle mitjà!

Durant el curs anirem penjant moltes de les activitats i sortides que realitzem a  l’escola.

Esperem que gaudiu molt d’aquest espai.

Publicat dins de Català | Deixa un comentari

LECTURES D’ESTIU.

Una companya de l’escola Fluvià ens fa una bona recomanació de lectures per aquest estiu.

Un bon moment és poder anar a la biblioteca i compartir una estona de lectura compartida.

GUIA DE LECTURA ESTIU 2019

PROJECTE TERRASSA TERCER

Aquest dimecres els unicorns van  fer la presentació del  projecte sobre Terrassa. Han anat  aprenent a buscar informació, a treballar en grup …i ho han fet amb molta motivació. El resultat ha estat un treball molt interessant sobre la nostra ciutat que cada grup va presentar a la resta de compays. Tothom  el té gravat en el seu pendrive. Felicitats per la feina ben feta!!

Podeu veure les fotografies a l’apartat multimèdia.

LA BATUKADA

El dia 6 de juny, els nens i nenes de 4t de tot Terrassa vam anar al parc de Vallparadís a fer una  batukada “donem la llauna´´ que consisteix en una obra musical amb coses que només les fem servir un cop i les llencem i fem malbé el planeta . Ens vam col·locar per instruments:  sheickers “taronja´, agogós “verd´´, base “blanc´´i llauna“blau´´. Quan estàvem preparats vam fer un assaig general, després vam esmorzar i després van vindre els familiars. Vam fer el concert i ho van veure els familiars i ens van gravar. Després vam anar cap el col·legi i els nens i les nenes que estaven tocant no paraven de cantar fins arribar al cole. Vam deixar els instruments a la classe. I, després, vam anar a dinar i ens vam emportar els instruments a casa.:) ♥☻☺♦♣♠○◘•.♥

Pedro, Román i Leyre

CANTÀNIA!

Després de molta feina, ahir vam fer la cantània. Va ser súper divertit.

Aquí podeu veure una fotografia:

LES FRACCIONS, DIFÍCILS?

Els nens i nenes de 4t han treballat les fraccions d’una manera molt manipulativa i emocionant.

Voleu veure més? –> multimèdia!