
mapa conceptual
Aquests dies, els alumnes de 2n estan completament endinsats en dos projectes de treball de l’àrea de Medi.
Per una banda, els nens i nenes de 2n estan responent a les preguntes sorgides en relació amb l’aigua. Una d’aquestes preguntes és: per què plou?
Per tal de resoldre aquesta pregunta, hem fet l’experiment del cicle de l’aigua dins una ampolla. Durant dues setmanes, hem observat els canvis i hem comprovat si les hipòtesis que ens havíem fet inicialment eren certes o falses. D’aquesta manera, hem après conceptes nous en relació amb el tema tractat. Entre tots, anem omplint el mapa conceptual-mural amb els nous conceptes del tema.
Cada grup de taula ha posat el seu “petit ecosistema” a prop de la finestra, on hi toca el sol bona part del dia i, d’aquesta manera, amb la calor, han observat perfectament el cicle de l’aigua i han pogut assimilar el procés que segueix l’aigua des que s’evapora del mar i ascendeix en forma de vapor, fins que es condensa en forma de gotes als núvols i, finalment, cau un altre cop a la terra tornant al mar i tornant a començar el cicle.
Paral·lament, hem estat parlant molts dies d’anar a buscar bolets al Parc del Corredor. També, des de Medi hem fet un petit projecte dels bolets a partir de tota la informació que ens han portat de casa.

A l’espai multimèdia podeu veure totes les fotos relacionades amb les activitats a l’aula.