BARBASTRO

EL DIVENDRES PASSAT VA VENIR LA SÍLVIA, LA MARE DEL MARC CASAÑÉ HA EXPLICAR-NOS COSES SOBRE BARBASTRO.

SABÍEU QUE EL NOM DE BARBASTRO VE DE BARBA? DONCS MIREU EL SEU ESCUT.

BASTRASTRO ÉS LA CAPITAL DEL SOMONTANO.

EL RIU QUE PASSA PER BARTRASTRO ÉS EL VERO.

ENS VA EXPLICAR UNA LLEGENDA SOBRE LES NOIES QUE VOLIEN TROBAR NOVIO.

LA FESTA MAJOR ÉS EL 8 DE SETEMBRE, I LA FESTA MENOR, EL 2 DE FEBRER.

EL BALL TÍPIC ÉS LA JOTA I SE’LS ANOMENA “BATURROS I BATURRES”.

LES SENYORES PORTEN UN “MANTÓN”.

TAMBÉ ENS VA PORTAR DIFERENTS ALIMENTS TÍPICS PER TASTAR-LOS: TOMÀQUET ROSA, FUET, PASTILLO (COCA DE CARABASSA), TORTETAS, “BORRAJAS”…

ÉS MOLT BO EL SEU VI.

A BASTRASTRO HI HA POUS DE GEL.

IMG_3966

IMG_3969

IMG_3972

IMG_3974

IMG_3975

IMG_3976

IMG_3977

IMG_3979

IMG_3982

IMG_3986

2 comentaris a “BARBASTRO

  1. Hola a tots i totes, sóc la tieta del Marc.
    La veritat és que amb totes les coses que expliquen els vostres pares i mares aprendreu i aprendrem moltes i moltes coses. Jo aquest cap de setmana no em penso perdre la fira de la Candelera que fan a Barbastre, ja s’ha de començar a preparar l’hort!
    Fins aviat!

  2. Hola,soy el yayo del Izan,me ha gustado los comentarios que haceis sobre Barbastro ya que yo soy de un pueblo cercano,comarca del Somontano,de todos estos pueblos se bajaba a comprar a Barbastro,judias de Estada y Estadilla,materiales y herramientas y en Septiembre un cerdito para engordarlo del que se elaboraban jamones ,embutidos y “tortetas”.Un saludo a profesores y alumnos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *