Treball d’aula

ENHORABONA LIZA!


de Lizaveta Kapuryna

2n Premi del Concurs de Dibuix de “La festa de la Maduixa del Barri de Pequìn de Calella”.

L’ART
Treballem els artistes:

MIRÓ “Tagesanbruch” (1968) per Maria Martínez i “Dona i Ocell” per Adrià Rojo


MIRÓ “El cantant Melancòlic” per Marcel Ballester i “Le Coq” per Carla Zàrate


VAN GOHG “La nit estrellada”


VAN GOGH “Tulipans” per Marina Garcia de 6èA


VAN GOGH “L’Habitació” per Noha Roca.

DALÍ “Desfet” per Alexis Nicolau.


Dalí, “La persistència de la memòria”


MURILLO “La Virgen” per Alba Garcia i per Alejandro Miranda:


MURILLO, “Muchacha en la ventana” (1670) i “El buen pastor” (1660)


PICASSO “Robat” per Sofia Ballester.

PICASSO “Self-Portrait o Autoretrat” per Viiky Galiardo

PICASSO “L’Eròtica”, per Laura i Ariana de 6èA

Dins la campanya “No em fumis” em plau informar-vos que ja podeu trobar penjat a la web: www.calellatv.cat el video/reportatge “No em fumis”

http://www.calellatv.cat/?videos=documental-no-em-fumis

PREGÓ DE 6èB

Hola gent del poble
dones, homes i jovents!
Sóc en Carnestoltes
el rei del poca-soltes!
Us faig saber que he arribat
i que els deures i l’avorriment
ja s’ha acabat!

No cal tenir vergonya
que tots disfressats anirem
i molt bé ens ho passarem.

El divendres el món canviarà
encara que sigui per un instant
perquè animals serem
menys els mestres que en grangers es convertiran!
Però els de la batukada, àngels semblaran!
I a la rua,
esperem que ningú perdi la cua.

Dues consignes hem de fer:
Dimarts anirem vestits de nit
i amb un pentinat divertit!
Dimecres de dol haureu d’anar
perquè el Carnestoltes desapareixerà
Els mestres no us salveu
i les dues consignes haureu de fer!

Xocolata menjarem
i les sardines llençarem.
Dijous gras berenarem coca, dolços i res més.

Per fer tant el poca-soltes
un castig l’haurem de posar
i sense barret es quedarà.

A la vostra escola estaré
fins el dimecres que ve.
Espero poder saludar
els nens i nenes que em vinguin a visitar.
Adéu gent del poble
dones, homes i jovents!
Fins l’any que ve!
L’any que ve vindre
per fer-vos la gresca,
i passant-s’ho encara més bé!

JUDICI DEL CARNESTOLTES

Jutge: -Senyors i senyores, nens i nenes, avui, dia 22 de febrer de 2012, ens trobem aquí per jutjar al senyor Carnestoltes, els dos bàndols escoltarem i decidirem.
Aquest judici és molt important, prego fer silenci, el fiscal té la paraula i comença la sessió.

Fiscal: -Jura dir la veritat, tota la veritat i res més que la veritat sobre el llibre de matemàtiques i/o el seu contingut?

Carnestoltes: -Sí juro. En mi podeu confiar, tota la veritat es dirà.

Jutge: -Senyor Carnestoltes, queda vostè acusat perquè com a rei dels poca-soltes ha actuat i dels llibres els nens ha apartat!

Fiscal: Senyor Carnestoltes, l’acuso de fer d’una escola d’estudiants, una granja d’animals!
Els conillets de P-3 no paren de saltar i del seu cau no volen marxar!
A P-4 piu-piu-piu-piu tota la tarda, tot el matí i no ens deixen dormir!
Els gatets de P-5 no paren de miolar i no sabem quan acabaran!
Les vaquetes de 1r mengen l’herba i fins i tot el planter!
Els gossos de 2n, tan tenyits, no es poden descolorir!
Els cavalls de 3r, “desbocats”, no volen ni entrar a l’aula d’anglès!
Les ovelles de 4t,blanques o negres, no poden fer català!
Els ànecs de 5è ho embruten tot fent “anacades”!
Els paons de 6è l’energia han gastat per anar ben disfressats!
Els professors de la Minerva a la gresca s’han apuntat i de grangers s’han disfressat!
Defensa : bona tarda senyoria he estudiat aquest cas i tinc entès que el Carnestoltes, rei dels poca-soltes, ha fet moltes bagatel·les, però té motius, l’escola La Minerva necessitava una mica de gresca i gràcies a ell els alumnes d’aquesta escola s’han tornat interactius i cooperatius!!!
No tinc res més a dir senyoria.
Jutge: Gràcies defensa es pot seure.
Contraria: Bona tarda senyoria, estic en contra de la defensa, perquè el nens com poca-soltes s’han comportat, tots disfressats han estat i fins i tot, la major part, a l’escola en roba de nit han anat, això no es pot admetre!!! A l’escola es va per estudiar! I ells mateixos t’han delatat.
Jutge: si ningú te res mes ha dir ….
declaro al Sr. Carnestoltes culpable.
Fiscal ja pot dictar la sentència.
Fiscal :la sentència serà …sense barret tot un any es quedarà, a més l’any de penitència estarà , així que ja es pot acomiadar de grans mestres i alumnes xics!

L’alumnat de 6è de l’escola La Minerva.

Testament 2012

Vet aquí el meu testament
espero que tothom quedi content
i em tingueu sempre present
en el vostre pensament.
Com ha dit el jutge haig de marxar!
el meu barret han cremat!
un bon record m’enduré
amb les festes que hem fet.
Sé que m’estimeu
però ploramiques no sigueu.
Pels nens i nenes de P3
un val de descompte pel Corte Inglés.
Per els nens i nenes de P4
una entrada al teatre.
I per els més grans de Parvulari
una foto en el diari.
Pels nens i nenes de primer
els deixo un taronger.
Per els nans de segon
jugaran dues setmanes al ping-pong.
Pels de tercer
un viatge amb un creuer,
(no patiu que amb el “Concòrdia” no anireu!)
Pels alumnes de quart
un viatge sota el mar.
Pels nens i nenes de cinquè
una setmana fent classe de klaqué.
I per els més grans, els de sisè,
fruita i verdura us deixaré!
I a fer esport d’aventura
amb el passi a Portaventura

Aaaaa!I per els de sisè, no m’ho deixaré:
que us vagi molt bé
a l’Institut l’any que ve!.

I, ja per finalitzar,
de les meves vídues em vull acomiadar:
No ploreu estimades meves,
no deixeu anar més llàgrimes,
ara que venen tantes retallades,
no vull males cares!
El testament s’ha acabat!
i si algú s’ha sentit afectat
ho sento profundament
Visca les bèsties!
Visca el rei més animal!
Visca el Carnaval!

L’alumnat de 6è de l’escola La Minerva.

Aprenentatge cooperatiu:
Metodologia d’aprenentatge basada en el treball conjunt dels estudiants, organitzats en petits grups heterogenis, per aconseguir un objectiu comú.
Es fonamenta en la participació activa dels estudiants, en la interdependència positiva entre els membres del grup i en la valoració de la socialització i la integració com a elements potenciadors de l’aprenentatge.

4 thoughts on “Treball d’aula

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *