RECORDEU que podeu anar a TREBALL D’AULA , hi trobareu nous treballs dels pintors.
TREBALL DEL CEDRE: Aneu a HOME i hi trobareu el que cal fer. Dilluns l’heu de portar ben acbabat!
PARTICIPEU enviant les vostres definicions, en forma de comentari, a la pàgina: VOCABULARI, encara podem posar-hi moltes més paraules noves, les que vam treballar en les primeres unitats del llibre de CATALÀ. M’agradaria continuar aquesta feina a l’estiu, amb vosaltres enviant comentaris, què us sembla? Aquesta setmana vull un allau de comentaris amb el vocavulari nou que teniu a la llibreta, només heu de copiar les definicions, és un missatge per als/les alumnes que encara no han enviat mai cap paraula
Paraules pendents: El vocabulari de les Unitats 1 a la 8 del llibre de Català, ABRAONAR, APOTECARI, BAIA, BALMA, BITLLO-BITLLO, CONCEDIR, EMBRIAGAR-SE, ESCÀLEM, GAVADALS, INVOCAR, MANYOC, MARAVEDÍS, MARXANT, MORABATÍ, PÀMPOL, PORPRA, PROVEÏT, RANURA, SÀRRIA, UNTAR, UNTURA
Més VOCABULARI, paraules compostes: SOMIATRUITES, BOCAMOLL, ESPIADIMONIS, ESPANTAOCELLS, MICROSCOPI, GUARDAROBA i GUARDACOSTES
CATALÀ
Teniu exercicis per millorar o ampliar a la columna de la dreta CATALÀ i també hi trobareu els guions per fer bones descripcions!
DESCRIPCIONS:
– Autodescripció
– Descripció d’un paisatge
– Descripció nen/a d’agermanament Recordeu que en podem fer una còpia i li regalem al nen/a.
(l’extensió ha de ser de 1/2 o 1 foli màxim)
Recordeu que heu de presentar “l’Arbre Genealògic”, “l’anècdota d’un familiar” i la narració autobiogràfica d’algun moment de la vostra vida”. Aquests escrits i narracions han d’ocupar un full mínim de la llibreta cadascun, procureu fer-ho sense pauta, sense faltes i amb una bona presentació, us aconsello que ho rellegiu per poder fer l’auto-correcció.
LLEGIU!, practiqueu la comprensió!
RETORNEU ELS LLIBRES DE LA BIBLIOTECA D’AULA!
Món Ortogràfic , repasseu els exercicis, practiqueu amb els dictats. És un quadern que us pot servir de consulta doncs inclou les principals normes ortogràfiques. Practiqueu ‘ACCENTUACIÓ, ho podeu fer en:
AVENTURA’T AMB L’ORTOGRAFIA
En aquesta pàgina trobareu molts exercicis per millorar l’ortografia.
MATEMÀTIQUES
EXPERIMENT amb 1 litre d’aigua (1 litre = 1 dm3 = 1.000 cm3)
A l’article MATEMÀTIQUES situat a la columna de la dreta hi trobareu exercicis per ampliar i també hi ha publicades les respostes,
RECORDEU que heu d’enviar el comentari amb el vostre Experiment 1 litre = 1 dm3 = 1.000 cm3 (amb les mides del vostre recipient)
PLÀSTICA:
– L’apartament, porteu-lo a l’escola dilluns i dimarts, l’acabem, fotografiem i exposem!
CIUTADANIA:
L’aigua
Llegeix les afirmacions següents, reflexiona i escriu la teva opinió:
1- La major part de la superfície de la Terra és aigua per tant n’hi ha suficient i no cal estalviar-la.
2- Podem utilitzar la quantitat d’aigua que vulguem perquè és una substància inesgotable.
3- L’escassetat d’aigua és un problema que només afecta als països de clima desèrtic.
4- Tots els països tenen aigua suficient per cobrir les seves necessitats bàsiques.
5- Les plantes depuradores d’aigües residuals són llocs on les aigües es depuren abans de ser retornades als rius, llacs o mar.
6- L’aigua que embrutem a casa nostre necessita ser depurada abans de ser retornada als rius.
Marta, una cosa, la meva avia cada any fa un un arbre genealògic de la família, si neix un membre més a la familia fa un de nou, puc servir el seu exemple???
Resposta: Crec que t’anirà bé, Marta
marta 2 exercicis de català no els entenc m´ho podras explicar el dilluns?????Gràcies!!!mil gràcies
L’EXPERIMENT DE LA LIZA
Jo he aconseguit omplir el meu taper amb un litre d’aigua, perquè d’amplada fa 13 cm, de llargada fa 18 cm. He multiplicat el 13×18 i em dona 234 cm2 i després he ajustat l’alçada. L’alçada és d’uns 4 cm, per fer-ho més exacte, he dividit 1000 cm3 (= 1 litre) entre el 234 cm2 i m’ha donat 4,2735 cm d’altura o alçada. Aplicant la fórmula del Volum:
V= llargada x amplada x altura = 18 x 13 x 4,2735 = 1000cm3 (=1 litre)
Marta t’evio el volum de la meva habitació.
Volum habitació: 2.80 x 3.35 x 2.60 = 24.38 m3
Marta, l’experiment del taper, no l’he entès molt bé, he calculat el volum del taper…
EXPERIMENT DEL TAPER DE LA SOFIA: (FET PER VOLUM XD)
AMPLADA: 12,5 cm
LLARGADA: 17,5 cm
ALTURA: 4,5 cm
VOLUM= 12,5 X 17,5 X 4,5 = 984,375 cm3
Resposta: No hi cap 1 litre d’aigua, doncs 1 litre ocupa 1000 cm3 (manca molt poc espai: 1000 – 984,375 = 15,625 cm3 falten, però mig litre que només ocupa 500 cm3 hi cap i sobre molt espai)
VOLUM DE L’HABITACIÓ DE LA SOFIA:
AMPLADA: 2,46 m
LLARGADA:3 m
ALTURA: 2,45 m
VOLUM: 2,46 X 3 X 2,45 = 18,081 m3
Marta una cosa, el quadern de treball que ens han donat i que l’hem de portar el dia 3 de setembre, el fem a bolígraf o a llapis???
Resposta: S’ha de presentar fet amb bolígraf; us aconsello que primer ho feu en brut i ho corregiu o milloreu abans d’escriure en el quadern.
Marta, els quaderns que ens vas donar que s’han de comprar, també s’han de portar el dia 3 de setembre a l’IES?
Resposta: Porteu-ho tot el dia 3, com va l’estiu? i les feines d’estiu? pratiqueu l’accentuació i el vocabulari, podeu enviar definicions dels primers temes de català!