SORTIDA “DESCONCERT”

Avui divendres hem anat a veure un espectacle de música al Teatre Municipal de Berga, a càrrec de Duo DesConcerto.
El concert presenta una successió de peces de diferents estils musicals (música clàssica, cançó tradicional, jazz, etc.) enllaçades mitjançant petits gags en clau d’humor i explicacions breus. A través dels sons de dos violins hem passat una bona estona! Aquí podeu veure algunes fotos!

TEXT EXPOSITIU

Les guineus hem fet uns treballs molt bonics sobre diversos animals: el xacal, el lèmur, el cavall, el linx ibèric i el llop. Són textos expositius que hem treballat força. Aquí teniu el resultat!

SORTIDA PROJECTE HUGOT

Dimecres 13 d’abril vam ajudar al nostre amic Hugot a examinar l’estat del nostre riu Llobregat, a la Font del Balç, per saber si s’hi podien deixar anar truites de riu.
Vam estudiar molts aspectes com el color i la temperatura de l’aigua, l’amplada i la profunditat del riu, la vegetació de ribera i el més divertit de tot: buscar macroinvertebrats!
Ho vam tenir difícil, perquè baixava molta aigua i ens vam posar a les vores.
A la tarda vam fer l’estudi del laboratori. El riu estava sa i per tant, vam arribar a la conclusió que hi podem deixar anar truites!!!

TREBALL DE LA RECEPTA

TREBALL DE “LA RECEPTA” A L’ESCOLA DE GIRONELLA Els nens i nenes de cicle mitjà de l’escola de Gironella hem treballat “la recepta” com a treball interdisciplinar de cicle. Per concloure tot aquest treball vam preparar una sessió de cuina on vam posar a la pràctica la recepta de “la pizza”. Aquí podeu veure un petit tast del treball! BONA CUINA!!!

Untitled from gironella2002 on Vimeo.

FEM DE CUINERS I CUINERES

Divendres al matí farem de cuiners i cuineres. Els nens i nenes de tercer i quart anirem al menjador i farem pizzes. Elaborarem la massa, i després de guarnir-la i posar-la al forn, ens la menjarem!! Després de treballar les receptes en llengua catalana i castellana hem decidit de fer aquesta activitat per concloure el treball d’aquesta tipologia textual.

SORTIDA A BARCELONA

Avui divendres, 28 de gener, tots els nens i nenes de primària de la nostra escola hem anat a visitar el Museu d’Història de Barcelona. El nostre cicle (3r i 4t) hem fet el taller “Habitatges i vida quotidiana” en el que el Daniel ens ha anat ensenyant i explicant com han anat vivint els homes i les dones des de la prehistòria fins a l’època actual. Ens ha agradat molt!!!
A la tarda, després de dinar, hem anat a pujar amb golondrina i ens han fet una visita guiada pel port. Ens ho hem passat molt bé i la pluja ens ha permès fer tot el que estava previst!!!
Aquí podeu veure algunes fotografies.

TROBADA ESPORTIVA DEL PLA CATALÀ DE L’ESPORT

Dimecres,26 de gener vam anar a Berga a una trobada esportiva super xula, amb una bona colla d’alumnes de 4t de la comarca.
Hi havia diferents grups que ens diferenciavem per colors i lletres i tots anàvem acompanyats d’un mestre que ens acompanyava a cada prova on hi havia un monitor responsable del joc.
Ens ho hem passat pipa!
Ens agradaria que se n’organitzessin més d’aquestes trobades.

SORTIDA AL TEATRE PATRONAT DE BERGA

Avui dimecres, els nens i nenes de cicle mitjà hem anat al teatre Patronat de Berga a veure una obra de dansa que porta per títol “Maps”. La reconeguda companyia Nats Nus Dansa ens ha ofert el seu últim projecte, un magnífic espectacle.
Maps és la història de quatre personatges carregats de velles maletes que coincideixen en el seu viatge pels mapes de les diferents cultures del món.
L’obra ens ha fet riure i ens ha agradat molt!

natsnusdansa-maps

PROJECTE RIUS

Ahir dimecres, 27 de novembre, vam anar a la Font del Balç a recollir dades i fer d’inspectors d’un tram del riu Llobregat.
Vam descobrir moltes coses i fins i tot vam pescar crancs americans!!!
A la tarda vam fer el treball de laboratori i amb els invertebrats que vam trobar vam deduir que el riu, aquí a Gironella, està en un bon estat de salut!

Voleu veure el missatge que vam escriure a l’Hugot? Doncs cliqueu aquí:

A LA NOSTRA ESCOLA MENGEM + FRUITA!

El nostre centre participa en el Pla de consum de fruita a les escoles amb l’ajuda financera de l’Unió Europea i la Generalitat de Catalunya.
Aquesta setmana ja hem començat!!!
Ahir vam menjar pruna, avui menjarem raïm, demà poma i divendres préssec.
Doncs, tots a menjar fruita!!!
Aquí podeu trobar diverses activitats de suport de la campanya:

CIM D’ÀLIGUES

Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem anat d’excursió al Cim D’àligues.
Hem observat ocells rapinyaires diurns i nocturs, fins i tot l’òliba d ‘en Harry Potter.
La sessió de vol va ser molt emocionant!!
I tornarem un altre vegada perquè ens va agradar molt.