Monthly Archives: febrer 2014

La lectura a segon de Cicle Mitjà i a Cicle Superior

Els alumnes de 2CS-B van fer una enquesta sobre la lectura als alumnes de 2CM i CS. En total van enquestar 70 alumnes.
A la majoria d’alumnes enquestats van respondre que els agrada bastant llegir, només 3 alumnes han dit que no els hi agrada llegir.
A la segona pregunta vam preguntar quin tipus de llibres els agrada llegir i la majoria de alumnes els hi agrada els llibres d’aventures però també hi ha un grup nombrós d’alumnes que han escollit els llibres de misteri.
A continuació vam preguntat quant de temps llegien cada dia, la majoria han dit un quart d’hora cada dia. També, vam preguntar en quin moment del dia els hi agrada més llegir, la majoria van dir a la nit i al matí no llegeix ningú.
Una altra pregunta va ser si van a la biblioteca a llegir, la majoria mai hi van i cada dia només hi van 6 persones.
Després vam preguntar si a més a més de llibres llegien altres publicacions, i la majoria va dir que de vegades llegien revistes. Només 7 alumnes llegien diaris .
En conclusió la majoria dels alumnes els agrada bastant llegir. Els llibres que més els agrada llegir són els d’aventures i els de misteri. Solen llegir un quart d’hora cada dia i ho fan a la nit. També els agrada llegir revistes i diaris però en menys nombre.

Itziar Suñé
2CSB
6-02-14

Què en pensen els alumnes de 2CS de la lectura

Els alumnes de 2CS hem estat parlant de la LECTURA. Hem reflexionat sobre la importància que té i en grups hem redactat frases on posem de manifest el perquè considerem important la lectura. De totes aquestes idees en destaquem unes quantes:

•Un llibre és un amic, sempre t’acompanya vagis on vagis. Si estàs sol i perdut sempre està amb tu.
•Quan t’endinses en un llibre és com si entressis en un món imaginari i divertit. A més a més el teu cervell treballa molt més que mirant la televisió.
•Quan llegeixes has d’estar concentrat, has de saber el que llegeixes. D’aquesta manera és molt bonic llegir.
•Llegir t’ajuda a aprendre paraules que no coneixes, a no fer tantes faltes d’ortografia i a més a més passes l’estona. La lectura és important per molts aspectes.
•Llegir mai et pot resultar avorrit si saps escollir el llibre adequat al teu gust.
•Abans pensava que llegir era una pèrdua de temps, ara penso diferent.

També hem opinat sobre les raons per les quals no ens agrada la lectura:

•Si s’ha de llegir per força no se sap ni el que es llegeix ni ajuda a fer menys faltes d’ortografia.
•M’agrada triar els meus llibres de lectura.
•Per algú hi coses més importants a fer que llegir. De vegades llegir et fa perdre la llibertat o per algú llegir és “morir-se”.
•De vegades la lectura és avorrida perquè no hi ha res en moviment com per exemple a la televisió.

Destaquem , però, aquesta frase:

“ Jo a la lectura, no hi trobo res de negatiu. Penso que la lectura ho té tot: diversió, imaginació i educativitat”.