Al nostre passadís les mares de l’AMPA han preparat una taula amb paneretes i cartells de la tardor. Nosaltres anem portant diferents fruits, que bonic que està quedant!!!
P-4B PARELLES LECTORES
COM CADA CURS ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL SÓN APADRINATS PELS ALUMNES MÉS GRANS, EN AQUEST CAS SÓN NENS I NENES DE 1r. DE CICLE INICIAL;
QUE VENEN MOLT ENGRESCATS A EXPLICAR CONTES ALS PETITS PER TRANSMETRE D’AQUESTA MANERA EL GUST PER A LA LECTURA.
TAN PETITS COM GRANS ENS ENRIQUIM DE REALITZAR LES “PARELLES LECTORES”
P-4B LES CASTANYES
P-4B TREBALLEM ELS FRUITS DE LA TARDOR AMB LA DECORACIÓ DEL PASSADIS
DONAT QUE ELS/LES MEMBRES DE L’AMPA VAN DECORAR EL PASSADIS AMB FRUITS DE TARDOR, VAM APROFITAR AQUESTA OPORTUNITAT PER TREBALLAR LES CARACTERÍSTIQUES D’AQUESTS FRUITS (COLOR, GUST, TEXTURA, FORMA,…)
TAMBÉ VAM APROFITAR PER TREBALLAR LES LLETRES QUE COMPOSEN ELS SEUS NOMS, AMB CARTELLS QUE IDENTIFICAVEN CADA FRUIT.
PORTEM FRUITS DE TARDOR PER A QUÈ EL PASSADÍS LLUEIXI MÉS
P-4B LA IRENE I ELS ULLALS DE SENGLAR
LA IRENE SEMPRE ENS SORPRÈN AMB LES SEVES APORTACIONS… PERÒ EN AQUEST CAS ENS VA DEIXAR ESTUPEFACTES.
ENS VA PORTAR UNS ULLALS DE SENGLAR, ANIMAL (QUE ELLA DIU) QUE VA CAÇAR EL SEU AVI.
HO VAM APROFITAR PER COMPARAR ELS ULLALS DEL SENGLAR AMB LES DENTS DE COCODRIL I VAM COMENTAR PER A QUÈ LES FEIEN SERVIR TAN GRANS I AFILADES.
P-4B ORDENAR SEQÜÈNCIES DEL CONTE “LA MARIA CASTANYERA”
P5 Group 2: Song “Hello, How are you?”
P5 Group 1: Song “Hello, How are you?”
La peixera de Nil P3 B
P-4B ENS ENDINSEM EN EL MÓN DELS TRENCACLOSQUES
Els trencaclosques són un genial entreteniment i molt beneficiosos per al desenvolupament dels petits.
Jugar a ordenar les seves peces, fan que els nens es fixin en elles, les observin i analitzin amb la resta per veure on encaixen segons la forma, color, dibuix … Fan un joc d’abstracció, de predicció, de concentració. ..
Si no tenen davant el model que han de construir, els trencaclosques exerciten la memòria visual del nen, ja que han de recordar com era el dibuix que ara han de recompondre. No obstant això, per als més petits tenir el model davant, encara que sigui les primeres vegades que ho munten, els ajudarà a confeccionar el trencaclosques.
Es treballa la concentració i la memòria, però el trencaclosques també ajuda al nen a treballar la motricitat fina dels dits a través de la manipulació de les peces i l’agafada de pinça.
També està demostrat que els trencaclosques potencien les habilitats espaials i matemàtiques, milloren la intel·ligència visio-espaial i l’habilitat de pensar i percebre el món en imatges, la qual cosa és una important eina per a predir el desenvolupament de capacitats.
Construir un trencaclosques exigeix lògica i cert desenvolupament psicomotriu, de manera que els més petits encara no estan preparats, però sí que podem donar-los peces grans que encaixin i que vagin provant … Amb ells podem jugar a construir els seus primers trencaclosques.
A partir dels dos o tres anys ja podem començar amb trencaclosques de complexitat creixent, començant per poques peces i grans, i augmentant el nombre de peces a mesura que veiem que són capaços de resoldre’ls.
Cal tenir en compte que els trencaclosques en tres dimensions poden resultar-los més complicats als petits, ja que hi ha més imatges en el cub que els podrien confondre (per formar diversos dibuixos). Però a partir dels tres ja poden provar amb la nostra ajuda.
Uns consells per ajudar-los a muntar els trencaclosques “plans” és començar per les cantonades, les vores i finalment el centre del dibuix.
El millor puzle per a cada edat
Vegem quantes peces estan recomanades per a cada edat, tot i que cal tenir en compte que si el nen està acostumat a muntar trencaclosques pot requerir més complexitat abans; per contra, altres necessitaran més temps si és la primera vegada que s’enfronten a un trencaclosques.
De zero a dos anys, menys de quatre peces. El millor quan són nadons és mostrar un trencaclosques de dues peces que estigui fet, després separar les peces i ensenyar-lo per a què torni a aparèixer aquesta imatge inicial ha d’unir les peces.
De dos a tres anys es pot ampliar el nivell de dificultat, entre quatre i 12 peces.
De tres a quatre anys, entre 12 i 22 peces. Aquí es poden utilitzar trencaclosques de lletres i paraules si ja comencen a reconèixer l’alfabet.
De quatre a cinc anys, entre 22 i 48 peces.
Nosaltres podem elaborar trencaclosques simples retallant imatges de revistes, per exemple, o d’algun dibuix elaborat per ells i que vulguin utilitzar per a tal fi.
I encara que sigui un joc fantàstic per realitzar en solitari, ja que exercita la concentració com hem vist, això no signifiqui que no es pugui jugar en grup, amb la família o els amics, ja que estimula la col·laboració i senzillament ens fa gaudir una bona estona junts .
En definitiva, els puzles infantils tenen molts beneficis per als nens, són divertits i entretinguts, els ajuden en la concentració, la memòria, la motricitat …
Què més podem demanar?