Des de l’Escola de Maspujols volem afavorir l’alimentació sana de tots els alumnes de l’escola i participem en el Pla de Consum de fruita a les escoles. Els mesos de novembre, febrer, març, abril, maig i juny, tots els infants de l’escola rebran fruita gratuïta 2 o 3 cops cada mes. Aquesta fruita la repartirem per esmorzar.
És una iniciativa de la Unió Europea que a casa nostra es fa efectiva mitjançant una acció coordinada del Departament d’Agricultura i el d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
A més a l’ escola hem establert els dimarts i els dijous com els dies de la fruita i intentem que tots els nens i nenes portin fruita o fruits secs per esmorzar. Els dies restants poden portar fruita o entrepà .
Cada mes i a cada classe fem el recompte dels nens i nenes que han esmorzat saludablement. Els infants de cada curs que han esmorzat de manera més sana reben un petit obsequi.
Podeu veure les fotos dels guanyadors de cada mes .
Enhorabona a tots i a totes els que heu obtingut aquest iman i també als pares que des de casa afavoriu l’alimentació sana.
Nombrosos estudis mostren els beneficis de consumir 5 racions al dia de fruites i verdures (tres peces de fruita i dues racions de verdura)
Recordeu que afavoriu la salut dels infants:
- Augmentant el consum de : fruites i verdures, fruita seca, llegums, aigua, joc actiu..
- Reduint el consum de : llaminadures, begudes refrescants, brioixeria, videojocs (sedentaris..