ELS DE CICLE MITJÀ DE LA ZER ANEM AL BOSC DEL GERDAR

El passat 7 d’octubre, els nens i nenes de Cicle Mitjà de la Zer Alt Pallars Sobirà, vam anar al bosc del Gerdar, que es troba situat a la carretera del port de la Bonaigua. Quan vam arribar vam esmorzar i després ens vam separar en dos grups. Ens Ens van explicar moltes coses dels avets, ja que ens trobàvem en una avetosa. Ens va sorprendre molt com saber l’alçada de l’arbre, fent mides amb els dits. També com saber l’edat dels arbres a través dels anells del tronc. Vam trobar bolets, llavors, rastres i moltes coses. Més tard vam parar per escoltar els sons del bosc. Al cap d´una estona vam parar a dinar. Després de dinar ens van explicar coses de la molsa i del teixó que ell mateix es construeix un vàter. Vam passar per un camí molt bonic i vam anar a parar al hotel restaurant Els avets.

Cicle Mitjà 2 Loida Llàtzer Alba

RECOLLIDA DE FULLES

El passat 1 doctubre vem ana dexcursio a lermita de sant quirs a recollir fulles i fer un mural a classe.Ens adonem que: les fulles de roure son com una ona, les davet són pals, el sauque fa voles negre ques mengen i es fa mermelada, el agla es un fruit que li agrada al porc sengla, el fruit de la barsa són les mores, el nogue te la fulla composta… Aquesta activitat ens va agrada molt.

Sebastià, Laia i Emma (2n)

QUI SÓN ? (PADRINS I FILLOLS)

LA FILLOLA DE LA NÚRIA DE PRIMER:ES ROSA AMCCABEIS ARISATS. TE UN GERMA A P5. QUI ÉS?

El fillol del Genís de primer: ES ROSITEELCABEISROSOS I ARISATS. TEUNA GERMANA QENOVE ALESCOLA. QUI ÉS?

La fillola de l’Olga de primer: es rosa i te els cabeis arisat es noba
al escola es baixeta. Qui és?

El fillol de l’Emma de segon: es ros i te un germa a primaria i viu Areu i va a P4. Es una mique vergonyos.qui és ?

La fillola de la Laia de segon: te el cabell castany. i es baxa te un jerma molt gran es una nena i viu a Areu. Qui és?

El fillol del Sebastià de segon: es ros. No viu a la Vai Ferrera. Te una germana que se diu Elia. Es un nen i fa P4. Qui és ?

La fillola de la Nàstia de tercer: te el cabell ros i llarg, no riu gaire. De vegades porta bata, te dos germanes i viu a Alins. Es
una nena que fa P4.

El fillol de la Laura de tercer: te els ulls marrons i viu a Araós.Te el cabell negre i no te germans.Es un nen i fa p5.

El fillol de l’Alba de quart: és un nen .Te els ulls de color vert marronos.Te germanes te els cabells de color castany d’ abegades és trabiese pero tambe es porta ve i fa P5. Qui és?

El fillol del Llàtzer de quart: te dos germanes ,i te el pel curt i el te de color castany, es molt tremendo, i viu a Araós. I és un nen. Qui és?

La fillola de la Loida de quart: És prima, te els cabells marrons i arrisats. Tambe te els cabells curtets. És molt vergoyosa i li agrada jugar amb el Genis i es una nena i fa pe 5. Qui és?

El fillol de la Loida de quart:És un nen. Li agrada molt jugar. També és molt entremaliat. Te una germana i també és catinyos i fa p5. Qui és?

COMENÇA UN NOU CURS

Des del CEIP D’ALINS, us volem donar la benvinguda a tots els qui ens visitareu aquest curs 2009-2010. Un curs amb nous nens i nenes i noves famílies i per part dels mestres moltes ganes, il.lusió i alguns reptes. Esperant que gaudiu d’aquests moments de visita al bloc de la nostra escola.

UN TOMB PER L’ESCOLA D’ALINS 2008-2009

Per continuar amb la tradició us presentem un tomb per l’escola d’Alins d’aquest curs: el començament de curs, els pares i les mares, fent cortines, a la classe, al pati, la gran nevada, tarda de disfresses, treballant, les colònies a la Garrotxa, el passeig a Alins, el llevaneus, els castells, la carta a l’alcalde, visita a l’Ajuntament, el treball cooperatiu, el final de curs, etc.

Espero que gaudiu!!!

PADRINS I FILLOLS

Projecte de curs. Cada nen de primària, que és el padrí té un/dos fillols al seu càrrec en moments puntuals:
en el menjador: surten per parelles o trios i cada padrí ajuda al seu fill/fillols i quan tornen del menjador en el raspallat de dents.
en activitats puntuals de tarda de lectura, de fer mones o panellets, de taller de castellers, d’activitats d’educació artística, de sorpreses per als fillols o padrins, etc.
en sortides i activitats també els padrins es cuiden dels fillols (no tota l’estona) en l’anar com a grup.
Els més petits tenen en els més grans una ajuda i uns models i els grans tenen amb ells una responsabilitat.
Ha estat un projecte d’escola molt enriquidor per tota l’escola.

TALLER D’ESPELMES AMB LA TRESA DE CASA MANOLO D’ALINS

Dins del projecte Els castells, vam veure clar que en un castell medieval no hi podríem trobar certes coses a les que estem molt acostumats a tenir (televisió, càmera de fer fotos, etc). Tots vam tenir clar que no hi havia llum i que hi havia espelmes. Però ens vam preguntar com es fant les espelmes?
Una mare ens va informar d’una veïna que tenia resposta a aquesta pregunta i la vam convidar i la resposta va venir! Mireu com…

VISITA AL FARRÉ D’ALINS

Els nens d’Educació Infantil dins del projecte
El nostre poble: La Vall Ferrera i els de Primària amb el tema
El treball industrial i el treball artesanal: abans i ara,
vam anar a veure el Farré d’Alins i ens va ensenyar com es feia una ferradura (n’havia arribat a fer moltes) i també ens va explicar moltes coses sobre la seva feina, vocabulari, anècdotes, etc. A la Vall Ferrera hi havia hagut una indústria del ferro molt important: les fargues.

El Josep ha estat molt content de poder-nos fer aquesta explicació. Ens ha regalat la ferradura amb 7 forats perquè tinguem molta sort. Ens fa sentir integrats al l’entorn quan ens obrim a aquest. Els padrins i fillols han compartit experiències entre ells. Això no té preu.

A LA GRANJA I FEM FORMATGE I MATÓ

Es tracta d’una activitat programada dins del projecte de curs Les vaques d’Educació Infantil del primer trimestre, on les vaques han tornat de la muntanya i ara en l’època de la primavera ja es tornen a preparar per tornar a la muntanya durant tot l’estiu i una part de la tardor.
Aquest dia hem fet de grangers i ramaders a la granja del Sebastià i de la Mati: hem donat de menjar a les vaques, les hem medicat i curat amb “homeopatia”, les hem munyit, les hem portat a pasturar. I per acabar aquesta jornada vam fer mató i formatge amb el padrí del la Lucia i del Sebastià i també ens va ensenyar com feia un cistell.

ART EFÍMER

1. Ens apropem a l’obra de l’Andy Goldsworthy.

S’inicia a aquesta activitat amb una presentació de l’artista Andy Goldsworthy i de la seva obra a través de la Susanna, mare de l’Oriol a tots els nens de l’escola.

2. Assemblea conjunta.

Després en assemblea conjunta acordem com farem aquesta mena d’art, que es diu art efímer, art que marxa, que desapareix; on ho farem, com ho farem, quins materials recollirem…

3. Exposició

A l’escola hem penjat diferents obres d’aquest escultor per servir de font d’inspiració.0Durant aquests mesos aquest art s’ha anat manifestant en diferents llocs del pati, de la classe, als seus pobles i fins i tot en sortides realitzades (Virós) després de fer la presentació.

4. Mans a l’obra

Des de cabanes, passant per coves prehistòriques fins a cases; buscant pals, pedres, sorres, fulles, herbes, flors.. els nens han anat creant i es senten molt realitzats amb les seves obres. A Educació Infantil s’ha treballat a la classe amb materials que han portat de casa i de les sortides.